Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-26 22:04

Ik ben nu een poosje Agrobs Myo Protein aan het bij voeren, maar dat levert nog niet het resultaat wat ik gehoopt had.
Mijten is hier bijna niet te krijgen. Dus ik lees graag mee waar jullie goede ervaringen mee hebben.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 08:17

Je kunt het online bij hen bestellen? Even op de link klikken)
Ook vanuit België sturen ze het hier heen, ik bestel altijd rechtstreeks bij hen.
Koste me dan 35 euro totaal en dan heb ik het thuis.

En anders zou ik gaan voor inderdaad iets als horseflex.
Of gewoon puur eiwit. Ik heb ook wel erwteneiwit gegeven.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:01

Sanet schreef:
Ik ben nu een poosje Agrobs Myo Protein aan het bij voeren, maar dat levert nog niet het resultaat wat ik gehoopt had.
Mijten is hier bijna niet te krijgen. Dus ik lees graag mee waar jullie goede ervaringen mee hebben.

Mijten hypalgo body builder is te koop via bol.com

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 09:50

Na flink onderzoek tot de slotsom gekomen dat ik eerst pavo protein ga bijgeven. Jippe krijgt lang niet al zijn ruwvoer op dus niet voldoende eiwitten is mijn redenatie. Ga dus eens kijken of dit gaat helpen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-26 10:23

Ik geef Fibra Body Booster. Hiervan is Sakyr weer mooi bijgetrokken, dat is een muesli.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:06

Sanet schreef:

Het is vaak een combinatie die je moet voeren.
Ik vind de agrobs wel fijn maar is ruwvoer.
Ik zou het combineren met een krachtvoer.
Dat zet vaak veel meer aan.
Die oudjes halen toch niet genoeg uit alleen ruwvoer.

Ik vind zelf masters senior slobberbrok een hele fijne.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 11:58

Die Pavo proteïne heb ik ook eens gekocht
Maar 75 euro voor :
Luzerne / Sojaschroot, getoast / Lijnzaadschilfers / Calciumcarbonaat / Biergist / Appelpulp / Sojaolie.

Vond ik echt een belachelijke prijs.
Als je kijkt wat sojaschroot kost dan slaat het echt nergens op.
Dan kan je net zo goed luzernebrok geven en sojaschroot los kopen.
Heeft mijten ook te koop trouwens, kost je dan echt bijna niks
https://www.mijten.be/nl-nl/sojaschroot ... uhGvBEfdcs

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:03

Hier was het vandaag prachtig weer <3 Ook warm. M'n pony had er wel echt wat last van (hogere ademhaling). De grote vos was er lekker soepel door :))

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 18:53

Die heeft zich even lekker uitgeleefd :)

Ik had Boon even los in de wei/longeerrruimte en die ging er ook aardig op. Veel gras stond er sowieso al niet meer, maar met de kuilen die ze weer maakte gaat dat ook niet meer goedkomen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-26 19:01

Oh ik ben jaloers!!!
Hier weer de hele dag mist en temperatuur rond de vijf graden :j

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:32

ellepel schreef:
Die Pavo proteïne heb ik ook eens gekocht
Maar 75 euro voor :
Luzerne / Sojaschroot, getoast / Lijnzaadschilfers / Calciumcarbonaat / Biergist / Appelpulp / Sojaolie.

Vond ik echt een belachelijke prijs.
Als je kijkt wat sojaschroot kost dan slaat het echt nergens op.
Dan kan je net zo goed luzernebrok geven en sojaschroot los kopen.
Heeft mijten ook te koop trouwens, kost je dan echt bijna niks
https://www.mijten.be/nl-nl/sojaschroot ... uhGvBEfdcs

Oej dat is dure marketing inderdaad.
Voor spieropbouw zijn goede eiwitten en aminozuren nodig. Zit bijv in sojaschroot (is inderdaad goedkoop) of luzerne. Eventueel kan je l lysine van horseflex bijvoeren maar verder vind ik de meeste supplementen hiervoor bocht :=

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:36

Hier was het ook heerlijk weer dit weekend. Vindt schim fijn, is een mooi weer paard :=

Verder doet hij het zó goed nog steeds sinds na zijn operatie. Zo veel opener en vrolijker. Geniet daar zo van. Sinds zondag staat hij ook zonder masker nu de operatiewond ff rustig kon bijkomen. Zo fijn voor hem na ruim een half jaar altijd met medisch uv masker te hebben gestaan, ook in de winter. Had ook een tijdje zijn hooinet uit de stal omdat ik bang was voor stof en hooi wat dan op zijn ‘oog’ zou komen. Nou hij is me toch blij dat zijn net weer terug is _O- eet liever uit het gat in zijn hooinet dan gewoon los van de grond.

Ik zal van het weekend eens een foto maken van zijn deuk in zijn hoofd nu haha :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:39

Vroeger werd sojaschroot als een afval/bijproduct van de soja-olie gezien, maar dat is niet meer. Sinds de markt in de diervoeder 'ontdekt' is werd het meteen een stuk duurder.
Dat spul van Mijten klinkt als een goede oplossing.

Ik moet met Boon juist altijd uitkijken voor niet teveel Soja in voertjes, want die gaat er van aan de dunne.

@Queelens: fijn dat het zo goed gaat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 11:40

Wat fijn dat het zo goed gaat <3

Ik ben ooit wel eens bezig geweest om me er wat in te verdiepen,geloof dat erwteneiwit wel goed moet zijn of gemicroniseerd lijnzaad.
Maar Kelly doet het eigenlijk wel goed op wat ze nu krijgt dus heb ik het verder zo maar gelaten.

Het is hier echt heel raar weer,vanmorgen was het helder,had gevroren.
Was ik later bij de paarden,toen trok het weer helemaal dicht met mist.
En nou ben ik thuis en schijnt de zon weer :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:55

Hier vanochtend ook witte weilanden en nu loop ik net te voeren miezert het.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 12:59

Queelens, wat super fijn dta hij zo goed gaat!

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 13:12

Vanmiddag de tandarts hier, ik laat even naar allebei kijken want de kleine dame maakt het af en toe een propje. Nu krijgt ze wel ander en armer hooi en dat vindt ze niet zo geweldig, dus misschien daarom.
Toch echt wel spannend weer of Binck oké is qua tanden en of hij wel of niet verdoofd moet gaan worden voor behandeling...
We gaan het zien.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 15:08

Ik ben echt blij dat ze hier beiden zonder verdoving kunnen, want de keer dat Boon verdoofd werd is ze dagen van de leg geweest.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:08

Tsja met dat Mijten-spul zit ik hetzelfde als met al het andere: je moet veel voeren. En Jippe krijgt gewoonweg niet zo veel op. Dus heb ik iets geconcentreerds nodig waarbij ik met weinig erbij voeren toch de eiwitten omhoog kan brengen. Zit ook te kijken naar de equitop myoplast bijv

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:11

Nou... -O-

De tanden van Binck zijn een heel eind in orde. Er staan wat kiezen een heel klein beetje los en wat randjes weggevijld maar was er beter aan toe dan vorig jaar.

Bij de shet daarentegen.... Zij maakte sinds 3 dagen af en toe een propje dus vroeg de tandarts toch even te kijken. Blijkt ze een hartstikke rotte kies te hebben. Helaas is het trekken niet gelukt, de helft wel (die in haar tong prikte) maar de andere helft niet. Het brokkelt helemaal af. Ze heeft ook erg heftig gereageerd op de morfine die ze na de verdoving kreeg. Ik zit nu bij haar in de stal, ze is echt zichzelf nog niet.

Nu afwachten of ze ondanks de kies weer beter kan eten uiteindelijk. Als dat niet zo is en ze heeft er last van dan moet ze naar de kliniek.... %)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:24

@Binck8: ach wat sneu ;(

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 17:32

He gets Bink, wat een tegenvaller. Sterkte. :(:)

Queelens: fijn dat het goed gaat.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:34

Binck8 schreef:
Nou... -O-

De tanden van Binck zijn een heel eind in orde. Er staan wat kiezen een heel klein beetje los en wat randjes weggevijld maar was er beter aan toe dan vorig jaar.

Bij de shet daarentegen.... Zij maakte sinds 3 dagen af en toe een propje dus vroeg de tandarts toch even te kijken. Blijkt ze een hartstikke rotte kies te hebben. Helaas is het trekken niet gelukt, de helft wel (die in haar tong prikte) maar de andere helft niet. Het brokkelt helemaal af. Ze heeft ook erg heftig gereageerd op de morfine die ze na de verdoving kreeg. Ik zit nu bij haar in de stal, ze is echt zichzelf nog niet.

Nu afwachten of ze ondanks de kies weer beter kan eten uiteindelijk. Als dat niet zo is en ze heeft er last van dan moet ze naar de kliniek.... %)

Ahh wat sneu en ook echt vervelend dat het trekken niet gelukt is. Hopelijk knapt ze snel op.

Magnifique en Charlie moeten 5 maart naar de tandarts.. vind het wel spannend zo'n verdoving, omdat ze toch al bijna 32 is. En Charlie staat nu ook bevangen dus weet ook niet of een verdoving dan kan. Al hoop ik dat hij snel beter gaat.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-26 17:36

Sakyr is ook erg aan het proppen de laatste tijd, krijgt dit eten nauwelijks weg. Heb de tandarts ook gevraagd voor een extra controle...

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-26 17:56

Ja vind het echt heel vervelend... Zo sneu. Ze is nu pas een beetje wakker aan het worden. Ze reageerde echt extreem op de morfine, akelig om te zien (Roosje is 20 jaar). Hoop gaat het zich vanzelf oplost, dat ze niet naar de kliniek hoeft enzo.

We wachten het af.

Verdoven en bevangen kan wel samen maat extra risico's geloof ik