Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 13:57

Hij activeert de doorbloeding dus als die altijd slecht is geweest dan is dat wel een logisch gevolg. Mijn ervaring is wel dat dat een tijdelijk verschijnsel is..

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:00

pluisje88 schreef:
Hij activeert de doorbloeding dus als die altijd slecht is geweest dan is dat wel een logisch gevolg. Mijn ervaring is wel dat dat een tijdelijk verschijnsel is..

Hoe weet je dat een paard slechte doorbloeding heeft?
Want heb er geen idee van..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:02

Als een paard vast zit in z'n lijf, lees ergens een spierknooop zit, dan is op dat punt de doorbloeding heel slecht. Daardoor kan het lichaam de knopen ook niet meer zelf oplossen. Door die deken komt dit weer op gang. Wanneer knopen losser worden, neemt de doorbloeding toe en komt er meer vers bloed langs die plek, gevolg is meer warmte

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:24

Pluisje88; ik snap hem! Thanks voor info!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 14:40

pluisje88 schreef:

Mijn ervaring is anders, maar misschien begrijp ik je verkeerd.

Wat bedoel je met tijdelijk verschijnsel?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:16

Als mijn paard hem een tijd niet op heeft gehad is ze beduidend warmer eronder dan zonder. Als ze hem echter een paar weken achter elkaar opheeft dan is alles gereguleerd en is ze niet extreem warm eronder. In de zomer stond ze eronder met een regendeken erover en dat ging prima, nu een paar weken niet op gehad. Was een beetje fris onder haar winterdeken. Ionic staldeken op gedaan en binnen no time super warm onder alleen die staldeken. Net zo warm als onder de 200 grams amigo. Dat effect is dus tijdelijk. Na een paar uur/dagen voelt ze er weer normaal onder.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:30

Ik herken wat je bedoeld met zweten eronder. Vorig weekend had die van mij de mesh deken snachts op met een stal deken a 100/150 g. Was 7 graden. We hadden die dag een trailer rit van 2,5 uur + een rit door het bos van 2 uur gehad. Flink vermoeiend dus voor de spieren. En smorgens stond ze ligt te zweten eronder terwijl het echt koud was en ze die 2 dekens al vaker samen op had en toen voelde ze goed.

Geen idee hoe ik het kan uitleggen maar geloof wel doordat der spieren zoveel hadden te verduren dit omsloeg in zweten.

Ze was wel lekker soepel :)

Pluisje, ze adviseren ook vaak toch om na zoveel weken een stop week in te lassen of zeg ik nu iets geks?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:31

tja over die stopweek zijn de meningen verdeeld. de ene zegt van wel, de ander zegt van niet

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:32

Als jij zegt dat je na enkele weken er anders onder voelt zal de werking dan afnemen of zal het paard er minder op reageren maar doet het wel zn werking?

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:35

Ik denk dat er op dat moment minder acute dingen zijn die opgelost moeten worden waardoor het effect minder schokkend is, maar dat hij wel gewoon zn werking houdt.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:44

Logisch. Vandaar dat die van mij toen ook stond te zweten na zo’n dag

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:47

Ah dan bedoelen we hetzelfde pluisje :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:53

ninne1 schreef:
belle_boef schreef:
Meedenker.

Als je moest kiezen tussen de ionic of de reputex welke kies je?

Mijn inziens zijn ze namelijk zo goed als gelijk. Graag julie mening hierover. Ik heb besloten om een deken aan te schaffen.

Mijn fedimax fleecedeken is echt te groot voor mijn merrie dus die gaat in de verkoop. Jammer maar nu gebruik ik hem ook niet :/

Ik heb de Recuptex, ben er helemaal fan van, alleen is de pasvorm helaas niet zo optimaal voor mijn paard. Maar ik heb hem niet dag en nacht op. Alleen voor en na het rijden.

wat maakt dat je fan van deze bent?

Roosyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 15:54

Zelf slaap ik met een fedimax onderlap onder mijn laken. Pas dacht ik, ik doe hem eronder uit volgens mij zit het tussen mijn oren. Met werken dacht ik hè wat voelen mijn schouders weer stram. Thuis dacht ik oh ja natuurlijk, lap er weer onder spierknopen weer weg ;).

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 16:27

wat maakt dat je fan van deze bent?[/quote]

Mijn paard zet zich in de lendenen vast. Als ik de deken voor het rijden op doe is ze daar al los voor ik ga rijden en is ze losser in der lijf. Als ik de deken niet gebruik voor het rijden is ze daar heel strak. Dus voor mijn paard doet het heel veel.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 17:47

Ik krijg een nieuwe fleecedeken van BOT :D
Alleen ik moet de oude kapot knippen. dat wordt nog wel een dingetje. Dat gaat pijn doen |(

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:03

pluisje88 schreef:
Ik krijg een nieuwe fleecedeken van BOT :D
Alleen ik moet de oude kapot knippen. dat wordt nog wel een dingetje. Dat gaat pijn doen |(

Handig knippen en dan nieuwe lappen er van naaien? Wel fijn dat je een nieuwe krijgt

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:32

Roosyes schreef:
Zelf slaap ik met een fedimax onderlap onder mijn laken. Pas dacht ik, ik doe hem eronder uit volgens mij zit het tussen mijn oren. Met werken dacht ik hè wat voelen mijn schouders weer stram. Thuis dacht ik oh ja natuurlijk, lap er weer onder spierknopen weer weg ;).

Nou ik dit lees, denk ik: eeh, vandaar dat ik laatste nachten zo het zweet had!
Ik heb nl ook deze onderlappen in bed en had heel erg last van mn spieren.

En als ik dat dan in combi met m'n bevindingen qua pown, ionic en uitleg van pluisje88 plaats, had ik dat van pown zelf wel kunnen bedenken! Alleen heeft die afgelopen week alleen maar laliela bosritjes gehad.
Wakkere ikke!!! Kwartje is gevallen !!!

Ik heb overigens de ionic niet opgebouwd want dat staat nergens in de handleiding oid.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:38

Ik zweet juist helemaal niet met de fedimax onderlappen. Zelfs in de zomer slaap ik erop :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:51

Jotoma schreef:
Ik zweet juist helemaal niet met de fedimax onderlappen. Zelfs in de zomer slaap ik erop :)

Ik ook niet, wel aangenaam warm. Het moment dat ik er wel van begin te zweten maar dan voel ik me er ook naar door is als ik ze niet nodig heb. Dan kan ik er echt beroerd van worden

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 18:58

Ik slaap het hele jaar door onder de bot deken. Zomer en winter. Ken dat gevoel niet maar ik denk dat ik het dan ook gewoon altijd nodig heb haha

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 19:17

Ik zweet er ook niet altijd van (vd zomer begonnen ermee) maar had afgelopen week echt heel erg last van spieren. Maar nu valt kwartje dus met overbelaste spieren en werking !

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 22:36

ninne1 schreef:
belle_boef schreef:
Meedenker.

Als je moest kiezen tussen de ionic of de reputex welke kies je?

Mijn inziens zijn ze namelijk zo goed als gelijk. Graag julie mening hierover. Ik heb besloten om een deken aan te schaffen.

Mijn fedimax fleecedeken is echt te groot voor mijn merrie dus die gaat in de verkoop. Jammer maar nu gebruik ik hem ook niet :/

Ik heb de Recuptex, ben er helemaal fan van, alleen is de pasvorm helaas niet zo optimaal voor mijn paard. Maar ik heb hem niet dag en nacht op. Alleen voor en na het rijden.

Wat vind je bezwaarlijk aan de pasvorm?

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 08:40

@Chesss Horseware dekens zitten bij mijn paard veel mooier, en vooral Rambo. De halslijn sluit niet mooi aan bij Bucas, waardoor de deken naar achteren gaat trekken.

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 10:55

Ik Ben juist voor Recuptex gegaan omdat mijn paardje de Bucas als gegoten zit. Ik zocht ook alleen maar een deken die werkt op de rug. Dat is misschien weer voordeel van Ionic, dat je over een groter deel van het lijf de werking van ionic hebt.