[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 18:50

Kinke schreef:
dnieSz schreef:
Gister hebben wij onze tinker ingespoten met Butox.. nu maar hopen dat het wat werkt.
We twijfelen zo erg of we nu ook een deken gaan kopen, we zijn bang dat hij dan even goed mega gaat schuren en de hele deken kapot is.. wat zou jullie advies zijn? :o

Hoe zou je het anders willen doen?

Wat is dit nu weer voor antwoord? :') wij hebben gewoon nog helemaal geen ervaringen met ecxeem vandaar deze vraag.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:24

Ik kreeg gisteren in de kliniek een heel leuk compliment van een van de dierenartsen:

Mijn paard zag er super uit, je zou niet zeggen dat zij ZE heeft. *\o/*

Daarna schoren ze haar manen eraf....
Afbeelding

Destination

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 20:29

Claus heeft gisteren onder Pagony Eczema gelopen zonder te zweten *\o/*
Jammer van je manen!
Qua maten, daar heb ik helemaal geen verstand van haha. Claus loopt onder een 213, maar hij is ongeveer 1,75 m groot.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 22:06

dnieSz schreef:
Wat is dit nu weer voor antwoord? :') wij hebben gewoon nog helemaal geen ervaringen met ecxeem vandaar deze vraag.

Dat is geen antwoord maar een vraag. Misschien iets minder heetgebakerd doen? En aangezien dit topic nr.5 al is zou ik zeggen…begin maar met lezen, al je vragen zijn dan sowieso al beantwoord over zomereczeem.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 01:15

Wat betreft die pagony dekens; ik vind dat die 1 maat kleiner vallen. Of op z'n minst een halve maat kleiner.

Onze pony van 1,32 met normaal maat 165, heeft van Pagony altijd 175 en dat zit mooi.

Onze andere pony is 1,40 en draagt dekens maat 175 of 185 afhankelijk van het model. Toen hij ivm dazen-invasie een eczeemdeken leende van zijn vriendin, stak zijn kont er aan de achterkant uit :+
Later voor hem een Pagony maat 185 gekocht en die zat wel ok.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 07:58

De ervaring is hier ook dat de Pagony dekens kleiner vallen, in de winkel staat er zelfs bij dat je het best een maat groter kan kopen :j

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:37

De Qhp deken vind ik ook kleiner vallen.
Paard jeukt heel erg aan zijn koppie, helaas krijgt hij elk masker er af. Derfen helpt niet voldoende op zijn hoofd.
Welke maskers zijn Houdini proof?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:38

Geen :\

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:46

Sammyoo schreef:
Geen :\

Stiekem vind ik dat geen leuk antwoord. :+

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:51

Sorry :o

Als ik hier weer eens het zoveelste eczeemmasker uitprobeer, lopen de slimmerds naar hun handigste vriendje die het er voor hun aftrekt. Zo gepiept.
Helaas dus in de zomer hier twee poowns met jeukende en half kale hoofden ;( Dat probeer ik onder controle te houden door heel vaak te smeren..

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 08:59

Sammyoo schreef:
Sorry :o

Als ik hier weer eens het zoveelste eczeemmasker uitprobeer, lopen de slimmerds naar hun handigste vriendje die het er voor hun aftrekt. Zo gepiept.
Helaas dus in de zomer hier twee poowns met jeukende en half kale hoofden ;( Dat probeer ik onder controle te houden door heel vaak te smeren..

Het laatste masker zat over 1 oog en daarna ben ik er maar mee gestopt.
Hij schuurt er gewoon mee over de grond. Uit protest om er zo uit te moeten zien denk ik. :')

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:05

Onze Blacky houdt zijn maskers ook nooit op, dat heb ik dus opgegeven en smeer zijn oren en maantop in met Derfen.
Een jaar hebben we de maantop kunnen behouden, de jaren daarna niet en waarom weet ik niet omdat we precies het zelfde behandelen.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:13

Ik ben heel voorzichtig met wat ik bij de voorpluk smeer. Vorig jaar kreeg Pepita daar een allergische reactie op de Derfen cream (terwijl ze er verder op haar lijf wel tegen kon). De bovenlaag van haar huid liet helemaal los waar ze gesmeerd was, met medeneming van veel haar ;( . Dus nu smeer ik daar alleen nog maar de vette aloe vea balsem. Tot nu toe gaat het goed, maar het is pas juni..

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:26

Sorry dat ik zomaar het topic kom binnenvallen, maar ik heb een vraagje over een exceemdeken..
Mijn paard schuurt zelfs met deken nog op. Ze schuurt gelukkig niet haar hele manenkam maar ongeveer 1/3 vanaf de schoft.
Eerst heb ik de QHP Hals exceemdeken geprobeerd, maar bij deze deken vielen de manen echt super snel uit omdat ze dus schuurde met deken op.
Nu heeft ze een exceemdeken van imperial riding op, maar ook bij deze deken blijft ze schuren. Hierbij blijft ze echter nog iets meer manen houden dan bij de deken van QHP maar helaas ook bij deze houd ik niet veel over :(

Is het dan gewoon een hopeloos geval of zijn er nog dekens die jullie kunnen aanraden?

Alvast bedankt!

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 09:50

Yes.... onze dame heeft de 60 cm gehaald!
Dit in anderhalf jaar tijd goede zorg!

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:33

Ondanks dat de manen gelucht worden elke dag, raakt onze haflinger veel Manen kwijt door de rsih. Je haalt hele plukken eruit. Het lijkt te verstikken. Tevens draait het en komen er dreadlocks.
Iemand nog tips of accepteren?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:39

Ik heb ze kort geknipt bij appie.
onder die deken hebben lange manen toch niet echt zin denk ik.
ik heb de sluitingen van de hals iets losser gezet,dat kan net met dat klitteband en ik doe wat antiklit op de manen zodat het wat beter onder de deken glijd :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 10:44

Het verstikken heb ik wel vaker gehoord maar herken ik niet van onze paarden. De treadlocks wel, daar gebruik ik Sectolin Shine gel voor, verdelen over de manen, even laten inwerken , dreads met de handen losmaken en dan doorkammen. De Shine gel heb ik een paar dagen plezier van en in die dagen haal ik alleen met mijn vingers de dreads los.

Nu is het zo dat de losse haren, die ze normaal ook verliezen, in de dreads blijven zitten dus het kan dan ook lijken dat ze veel haar verliest als je de dreads uitkamt of uitpluist.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:00

Kinke schreef:
dnieSz schreef:

Dat is geen antwoord maar een vraag. Misschien iets minder heetgebakerd doen? En aangezien dit topic nr.5 al is zou ik zeggen…begin maar met lezen, al je vragen zijn dan sowieso al beantwoord over zomereczeem.

Misschien voortaan de vraag iets anders stellen? dan had ik ook niet zo geantwoord.
Dus ik mag hier niets meer vragen omdat ik dan maar even alle 5 topics moet uitlezen? iedereen kan hier toch terecht met zijn of haar vragen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 20:28

Moderatoropmerking:
Enkele berichten zijn verwijderd omdat het reacties waren op een bericht dat hier niet thuishoort.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 22:07

__YSB__ schreef:
De Qhp deken vind ik ook kleiner vallen.
Paard jeukt heel erg aan zijn koppie, helaas krijgt hij elk masker er af. Derfen helpt niet voldoende op zijn hoofd.
Welke maskers zijn Houdini proof?

Eczeem maskers heb ik ook de ervaring mee dat ze af gaan of draaien.

Maar, dit simpele model vliegenmasker blijft bij ons wel zitten:
http://ff8fa6017ca411a224cb-e6f0b4195dc ... 032685.jpg

Ik knutsel er dan zelf oortjes in en een hals flap aan van stof van een oude eczeemdeken.
Zet het met een clipje aan de binnen kant van de deken vast en het werkt.
Afbeelding

Zo'n ding ziet er niet uit en gaat max 1 seizoen mee, maar onze pony houd het tenminste op!

Deze kap van Thermo Master bleef ook nog redelijk zitten. (voorbeeldfoto is van Felix Buhler, maar lijkt erg op elkaar)
http://www.kraemer-pferdesport.de/Felix ... &ci=247547
Afbeelding
(inmiddels met gerepareerde oren en extra kijkgat :+ )

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 23:46

Ik vind het schuren van de manen juist erg meevallen met de rsih! En heb ook niet het idee dat ze verstikt worden ofzo. Ik heb hem trouwens wel een maatje groter, pony heeft normaal 175 en heb van de rsih een 183. De hals zit mooi ruim dus misschien dat dat ook nog verschil maakt?

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 08:56

Ik vraag het nu maar voor de laatste keer..
De andere twee keer heeft niemand gereageerd.

Zijn hier meer paarden die gaan schuren als ze op gras staan?
Hij staat op een paddock met heel weinig gras, hij schuurt heel licht zijn nek en hals. Nou had de stalbaas hem bij de andere paarden inde wei gezet waar hij zich heeft uitgeleefd..
Volgende dag had hij enorm zijn staart geschuurd >;) zijn hals had hij ook meer geschuurd.
Ik vraag me af waar dat van komt. Ik vermoed dat hij wel iets ZE heeft maar dan is het toch best raar dat hij na grazen zijn staart ineens tot een suikerspin toupeert?

Hij is ir geprikt terwijl hij op dieet staat. Daar kwam een prima insuline gehalte uit maar wel een verhoogde glucose.
(Hij is tegen 11.00 geprikt.)

Hij kan overigens bakken wortels eten zonder te gaan schuren.

Wie weet het?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 10:14

Als je een beetje hebt meegelezen in dit topic dan heb je kunnen zien dat veel meer paarden extra jeuk krijgen door gras.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:24

No_No schreef:
Ik vraag het nu maar voor de laatste keer..
De andere twee keer heeft niemand gereageerd.

Zijn hier meer paarden die gaan schuren als ze op gras staan?
Hij staat op een paddock met heel weinig gras, hij schuurt heel licht zijn nek en hals. Nou had de stalbaas hem bij de andere paarden inde wei gezet waar hij zich heeft uitgeleefd..
Volgende dag had hij enorm zijn staart geschuurd >;) zijn hals had hij ook meer geschuurd.
Ik vraag me af waar dat van komt. Ik vermoed dat hij wel iets ZE heeft maar dan is het toch best raar dat hij na grazen zijn staart ineens tot een suikerspin toupeert?

Hij is ir geprikt terwijl hij op dieet staat. Daar kwam een prima insuline gehalte uit maar wel een verhoogde glucose.
(Hij is tegen 11.00 geprikt.)

Hij kan overigens bakken wortels eten zonder te gaan schuren.

Wie weet het?

Ja paar pagina's terug heb ik het daar nog over gehad :)

Mijn paard schuurt van gras en heeft vliegenallergie.