Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
__Nicky schreef:Wat ik me afvraag (en waar internet mij geen duidelijk antwoord op geeft aangezien de ene site zegt van wel en de andere van niet) is of KS minder kan worden, in de zin van dat de wervels meer ruimte krijgen door juiste training?
__Nicky schreef:Wat ik me afvraag (en waar internet mij geen duidelijk antwoord op geeft aangezien de ene site zegt van wel en de andere van niet) is of KS minder kan worden, in de zin van dat de wervels meer ruimte krijgen door juiste training?
gossa4ever schreef:sorry dat ik er even tussen door val,
maar zijn er hier ook mensen die foto's hebben van de scans die gemaakt zijn bij KS?
ik had me hier een poosje geleden gemeld met dat friesje en de foto's waar eigenlijk nog maar een licht beginnende vorm op te zien was, maar sinds een paar dagen is ze steeds wisselend onzuiver, soms met rijden zelfs een paar passen kreupel en dan weer niet en ik haalde haar vanavond van de wei maar samen met mn andere paard in 1 hand en zij liep aan de buitenkant dus heb niet echt op haar gelet behalve dat ik haar zowat mee moest slepen
ik zet haar op stal, laat haar eten en wil haar uit de stal halen en ze komt zwaarkreupel haar box uit, zomaar 6-7 passen, ik zet haar stil en draaf haar op op het harde en ze is nog steeds duidelijk kreupel..
zijn er hier nog meer mensen die plotseling erge kreupelheden hadden?
denken jullie dat het verstandig is om een scan of echo te laten maken van haar rug?
tiwi1969 schreef:Ik heb helaas geen beelden van de scans die gemaakt zijn, daarop waren wat de rug betreft ook geen duidelijke afwijkingen te zien.
Kreupelheden zou ik sowieso in een goede kliniek laten uitzoeken en niet zomaar klakkeloos alles op KS gooien.
Bij mijn paard kwamen er tussenpeesproblemen aan het licht die nu met aangepast beslag echt de goede kant op gaan. In de wei zie ik haar niet meer kreupel en volgende week woensdag komt mijn eigen hoefsmid en kijken wij samen hoe het gaat.
Dyonne schreef:Mijn merrie heeft inderdaad ook een tussenpeesblessure gehad en problemen in hoefgewrichten. Dierenarts zocht vooral in de benen, omdat de rug vaak niet primair is. Maar soms wel natuurlijk.
Overigens zijn scans ook heel moeilijk te interpreteren. Met uitleg is het mij duidelijker geworden, maar op het moment zelf blijf ik het lastig beoordelen vinden hoor.
Tabaluga12 schreef:Dyonne schreef:Mijn merrie heeft inderdaad ook een tussenpeesblessure gehad en problemen in hoefgewrichten. Dierenarts zocht vooral in de benen, omdat de rug vaak niet primair is. Maar soms wel natuurlijk.
Overigens zijn scans ook heel moeilijk te interpreteren. Met uitleg is het mij duidelijker geworden, maar op het moment zelf blijf ik het lastig beoordelen vinden hoor.
Wat had ze in de hoefgewrichten als ik vragen mag??