Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:50

Hier ook de wedstrijd van Grubbenvorst afgelast. Erg jammer maar zeer begrijpelijk.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:51

Klopt, ik hoorde er ook net een stuk over op de radio :)

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:54

o0eefje0o schreef:
krijg kippen vel van dit topic! geloof dat ik onder een teen gelegen heb heb er niets van mee gekregen en kom net van de ponnyclub af met men knollie

Het was zelfs op Q-Music!!! :))

xShanty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:55

mamamier schreef:
Ik weet niet wat ik erover kan of mag zeggen, maar in Woubrugge is inderdaad een paard ziek geworden en ingeslapen vandaag. Klinisch onderzoek wijst de neurologische vorm van Rhino uit. Wij staan er vlakbij dus de paniek is in onze buurt wel aardig toegeslagen.
Morgen of maandag komen de officiële uitslagen van de testen.
Ik ben niet vaak op Bokt, weet ook niet of het paard van een Bokker is. In elk geval heel veel sterkte met het verlies voor deze eigenaar. |(

Heel veel sterkte voor Rachelll en de huidige eigenaar van dit paard.

Helaas niet het nieuws dat ik gehoopt had te lezen, dit betekend dat wij op stal ook een spannende periode in gaan..

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:55

wat ik niet begrijp is dat de knhs de vernigingen alleen maar aanraad om af te lasten..ze lasten zelf ook af, ze kunnen toch gewoon de goedkeuring terug draaien van de te organiseren wedstrijden. zo worden mensen ook niet in de verleiding gebracht om toch te gaan...sommige mensen hebben dat helaas nodig..

Chaos

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:56

Helemaal eens knollentuin!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:56

nou ja, wij hadden vanavond macrider selectie, dat ging gewoon door. toen ik thuis kwam, hoorde ik het nieuws.. Gelukkig zit het (naar mijn weten) niet hier in het noorden van het land, dus ik mag hopen dat het safe was vanavond. Maar toch wel even schrikken inderdaad!

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 23:59

Er is ook een vereniging die het "gewoon" door laten gaan met tekst in de info waarin staat:
Ondanks de roddels en valse berichten over het Rhino virus gaat de wedstrijd gewoon door want hier in de buurt is geen rhino.
De melding is vanavond om half 11 geplaatst.
Ik heb een mail gestuurd hoe ze dit kunnen plaatsen terwijl er om 21.00 uur een omroep via de media gedaan is om niet onnodig te reizen.
Waar halen ze het lef vandaag, kan hier zo kwaad om worden.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:00

Ik wilde morgen naar het barock pinto hengstenkeuring, in drenthe
Maar ben nu ontzettend aan het twijfelen

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:01

Mijn wedstrijd van morgen is ook afgelast.

PhiaBink

Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 50 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!

BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden :+
Laatst bijgewerkt door PhiaBink op 03-03-12 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Carlijn101

Hier in de omgeving is nog niks afgelast.
Heb zelf wel afgemeld, merrie die ik rijd is drachtig waardoor het risico nog net wat groter is.

Showpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:02

Wat die hengstenkeuring betreft ik zou het risico niet nemen, je zou het jezelf nooit vergeven..

xClaudiaaL

PhiaBink schreef:
Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 10 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!

BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden :+

_/-\o_
amen

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Amarie schreef:
Er is ook een vereniging die het "gewoon" door laten gaan met tekst in de info waarin staat:
Ondanks de roddels en valse berichten over het Rhino virus gaat de wedstrijd gewoon door want hier in de buurt is geen rhino.
De melding is vanavond om half 11 geplaatst.
Ik heb een mail gestuurd hoe ze dit kunnen plaatsen terwijl er om 21.00 uur een omroep via de media gedaan is om niet onnodig te reizen.
Waar halen ze het lef vandaag, kan hier zo kwaad om worden.

is dit bij jou in de buurt? mag ik dan vragen waar?

_Memphis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:04

Ik heb m'n 2 paarden privé staan. Ik ga niet op wedstrijd de komende tijd (eind van de maand pas weer 1 gepland) en ze staan in een weiland waar verder alleen geiten om heen staan. Ik rijd in de binnenbak van de club, want ik kan verder nergens rijden. Met de trailer is dit ongeveer een minuutje, zo gebeurd dus. En ik rijd (bijna) altijd alleen. Vind het nog wel heel eng, maar denk dat ik gewoon kan blijven rijden daar?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:04

PhiaBink schreef:
Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 50 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!

er werd al aan mij gevraagd of ik mee deed met de onderlinge wedstrijd :+

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:05

Weet je wat het is.. Woubruggen ligt 125km van Nijmegen. Het virus heeft zich van de ene kant naar de andere kant verplaatst.
Dus mensen, laat je paard aub lekke in zijn stal staan!

Sjolvir

mamamier schreef:
Ik weet niet wat ik erover kan of mag zeggen, maar in Woubrugge is inderdaad een paard ziek geworden en ingeslapen vandaag. Klinisch onderzoek wijst de neurologische vorm van Rhino uit. Wij staan er vlakbij dus de paniek is in onze buurt wel aardig toegeslagen.
Morgen of maandag komen de officiële uitslagen van de testen.
Ik ben niet vaak op Bokt, weet ook niet of het paard van een Bokker is. In elk geval heel veel sterkte met het verlies voor deze eigenaar. |(

Sterkte aan de eigenaar...

Vanavond bij ons op de vereniging (waren net klaar met parcours bouwen voor morgen), besloten tot aflassen,
toen we hoorden dat advies van de KNHS was aflassen.
Dus om 21.00 uur besloten.
Jammer, maar goed besluit!

Heb vervolgens vanavond de oefen cross die ik zondag had afgezegd en die voor volgende week ook.

kelz

lucifertje schreef:
Weet je wat het is.. Woubruggen ligt 125km van Nijmegen. Het virus heeft zich van de ene kant naar de andere kant verplaatst.

Dit is NOG niet 100% zeker..

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:06

Pff krijg de kriebels van al dat nieuws ben blij dat die van mij niet meer in woubrugge staat, dan sliep ik echt niet lekker.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:07

nicky_rilana schreef:
PhiaBink schreef:

er werd al aan mij gevraagd of ik mee deed met de onderlinge wedstrijd :+

Was voor degene bedoelt die wel het terrein verlaat!!!! Die zijn er! Van die strikjes verzamelaars, hoe meer per jaar hoe beter! Owee als er iets afgelast wordt. Paniek.....strikje minder dit jaar! :+

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:08

lucifertje schreef:

Precies, dat virus heeft echt zichzelf niet verplaatst! Voor ons was het tot vandaag ook "ver van mijn bed show". Nu zitten we er ineens hemelsbreed een kilometer vandaan!

Slieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:08

renee16 schreef:
Hier in de omgeving is nog niks afgelast.
Heb zelf wel afgemeld, merrie die ik rijd is drachtig waardoor het risico nog net wat groter is.

We krijgen zojuist een berichtje dat in Berkel-Enschot de Horsefood Competitie anders wel is afgelast en dat is toch niet zo heel ver van Eindhoven vandaan...
Wij hebben in ieder geval besloten onze paarden niet op wedstrijd te laten gaan...

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 00:09

Woubruggen ligt net iets te dicht bij mij :\