Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mamamier schreef:Ik weet niet wat ik erover kan of mag zeggen, maar in Woubrugge is inderdaad een paard ziek geworden en ingeslapen vandaag. Klinisch onderzoek wijst de neurologische vorm van Rhino uit. Wij staan er vlakbij dus de paniek is in onze buurt wel aardig toegeslagen.
Morgen of maandag komen de officiële uitslagen van de testen.
Ik ben niet vaak op Bokt, weet ook niet of het paard van een Bokker is. In elk geval heel veel sterkte met het verlies voor deze eigenaar.
PhiaBink schreef:Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 10 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!
BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden
Amarie schreef:Er is ook een vereniging die het "gewoon" door laten gaan met tekst in de info waarin staat:
Ondanks de roddels en valse berichten over het Rhino virus gaat de wedstrijd gewoon door want hier in de buurt is geen rhino.
De melding is vanavond om half 11 geplaatst.
Ik heb een mail gestuurd hoe ze dit kunnen plaatsen terwijl er om 21.00 uur een omroep via de media gedaan is om niet onnodig te reizen.
Waar halen ze het lef vandaag, kan hier zo kwaad om worden.
PhiaBink schreef:Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 50 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!
BLIJF THUIS OP JE EIGEN TERREIN!!!!! Trek je wedstrijd pakkie an knot je paard en vraag aan iemand om als jury te spelen. Heb je toch een wedstrijd gereden
mamamier schreef:Ik weet niet wat ik erover kan of mag zeggen, maar in Woubrugge is inderdaad een paard ziek geworden en ingeslapen vandaag. Klinisch onderzoek wijst de neurologische vorm van Rhino uit. Wij staan er vlakbij dus de paniek is in onze buurt wel aardig toegeslagen.
Morgen of maandag komen de officiële uitslagen van de testen.
Ik ben niet vaak op Bokt, weet ook niet of het paard van een Bokker is. In elk geval heel veel sterkte met het verlies voor deze eigenaar.
nicky_rilana schreef:PhiaBink schreef:Wat is er nu jammer aan dat een wedstrijd niet door gaat. Het is een hobby voor 99% hier. Een wedstrijd die 5 min duurt. Door alleen verplaatsing wordt een virus lekker snel verspreid. 50 paarden van 10 verschillende stallen, dat is dus 50 x kans dat 1 paard het virus gewoon meeneemt en de andere op zijn eigen stal besmet. Kijk, zo gaat het lekker snel!
er werd al aan mij gevraagd of ik mee deed met de onderlinge wedstrijd
lucifertje schreef:Weet je wat het is.. Woubruggen ligt 125km van Nijmegen. Het virus heeft zich van de ene kant naar de andere kant verplaatst.
Dus mensen, laat je paard aub lekke in zijn stal staan!
renee16 schreef:Hier in de omgeving is nog niks afgelast.
Heb zelf wel afgemeld, merrie die ik rijd is drachtig waardoor het risico nog net wat groter is.