Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Symbeami

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 09:16

leuk dier 1metjepaard! veel geluk en heel veel plezier ermee!

Nou, ik ben met Bo naar de eigen dierenarts geweest om haar buik te laten scannen. Toen ze vroeg hoe het ging zei ik, 'nou kijk maar, ze ziet er goed uit' :) Volgens de dierenarts zag ze er zelfs heel goed uit, want de meeste paarden blijven na een koliek operatie wat aan de dunne kant, maar ik vind Bo zelfs iets te dik op het moment.
Buik gescand en dat zag er ook mooi uit op een klein plekje rond de navel na. Bloedje getrokken en super waardes, één van de eiwitten zelfs niet aan de ondergrens van wat het moet zijn, maar gewoon hartstikke goed.
Nu krijgt ze dan toch even voor de zekerheid een prednisolon kuur. Verder mag ik langzaam aan weer wat meer met haar gaan doen.
Ik ben zo ontzettend blij en opgelucht!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 09:59

Wat een fijn nieuws Symbeami *\o/* *\o/* *\o/* , lekker aan de slag en verder opbouwen.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 12:40

Dank je wel Symbeami!

Fijn ook dat je goed nieuws hebt bij de da!

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 15:10

Leuk 1metjepaard! Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

En super goed nieuws Symbeami!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-14 15:17

1metjepaard - jij veel plezier met je nieuwe paardje! Wat een jonkie nog!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-14 15:06

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-14 18:55

Mooie foto's fargo! Geen leuke dag voor je vandaag :(

Casu had gisteren wat gas van op de weide te staan, maar geen ongemak en ze at vrolijk haar hooi op. Toch even gestapt maar gelukkig geen colosan of da aan te pas gekomen!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:35

Mooie foto's hè? Heel blij mee, genomen door fotografe die voor ander paard aanwezig was, zij had deze geschoten (had heel veel foto's gemaakt en zag later dat het Whizz was toen ik haar had gevraagd of er nog foto's van hem tussen zaten). Je ziet hem en zijn maatjes zo mooi samen ..

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 11:39

Hele mooie foto's Fargo! Een fijne herinnering. Gisteren zal je inderdaad wel zwaar gevallen zijn.. Altijd lastig dat soort dagen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 11:42

Ja toch rare verdrietige dag - confronterend - al gaat het verder best goed gelukkig!

@Yello - Casu gas maar verder gelukkig geen problemen. Was ook wel weer raar dagje met die regen etc en het rare weer..

@cashlee, thanks!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 18:37

Je zal hem toch altijd blijven missen fargo. Voor altijd in je hart, gelukkig heeft hij nog een mooie laatste dag gehad samen met zijn vriendjes op de wei.

Gelukkig Yello dat het met Casu goed ging.

Ik durf Bo nog helemaal niet op de wei te zetten. Het gras groeit nu zo verschrikkelijk hard. Dus lopen ze nog maar even in de bak en eten de hele dag hooi.

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:09

Dank je wel yellomofoon en fargo.

Fargo wat moet het donderdag een moeilijke dag zijn geweest voor je! Mooie foto's, en hij heeft een mooie laatste dag gehad op de weide.

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 22:05

Ik kom ook even dit topic bezoeken.

Ik trof mijn paard 15 februari aan op stal koliekerig we hebben haar later met spoed naar een kliniek moeten brengen waar ze is geopereerd die nacht
[ITP] Een wonder paardje op een speciale lokatie Oudmeer in Son het verhaal .
Haar herstel is goed en we zijn haar weer aan het oppakken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 12:49

Welkom MustangII, wat fijn dat het allemaal goed is afgelopen met je merrie maar pfffff 50 kg zand dat is wel enorm veel zeg. Veel succes met het opbouwen!

MustangII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:09

50 kg is idd heel wat, een speciekuip vol! Het is iets wat ze in jaren heeft opgebouwd door haar manier van grazen.
Ik ben enorm geschrokken en die eerste dagen die ook nog eens kritiek waren zijn ontzettend stressvol geweest voor het hele gezin.Gelukkig mochten we al vanaf de eerste dag stukjes wandelen en de bezoekregelingen waren zo goed geregeld dat ik uren bij haar kon zijn.
iedere stap die we verder namen was iedere keer weer spannend.... want koliek(wat voor soort dan ook) mocht ze niet krijgen.
Inmiddels staat ze weer gewoon lekker op stro en mag nu ook iedere dag even op de wei en over enkele weken mag ze er weer volledig op.

Ik weet nog dat we in de kliniek waren en dat ze daar stond ,ik keek haar en en zei "nee meissie je gaat me nog niet in de steek laten" Die afspraak is ze nagekomen :).
Net na de operatie ging ik naar de kliniek met mijn man en dochter ... ze hoorde ons en begon meteen te hinniken alsof ze wilde zeggen 'kijk ik heb het gered".
Ik had mijn merrie niet verzekerd en voor het geld wat ik nu kwijt ben had ik een leuk paard terug kunnen kopen in deze tijd, maar niet de chemie die wij samen hebben!

Ik kan niks aan haar graasgedrag doen , en zullen haar bepaalde tijden van het jaar ook met een graasmasker op de weide moeten zetten en 4 tot 6 keer per jaar met sandclear moeten behandelen.

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 14:51

'Welkom' mustang! Naar hè, om je paard zo te zien! In de tijd dat Charlie in de kliniek stond (ook zandkoliek) zei ik iedere keer heel duidelijk: tot morgen! Al was dat vooral om mijzelf er doorheen te slepen. Ook Charlie moet bepaalde delen van het jaar zijn grasmasker op en psyllium-kuren. Sterkte nog hoor!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 11:29

Hallo allemaal hoe is het hier? Hier gaat het goed gelukkig. Druk bezig met Arie en Arkos om die lekker aan het werk te zetten en slanker te trainen. Ze staan nu samen op een grote wei en nemen het er flink van. Dus maar op een lagere portie bix en flink aan het werk elke dag. Ze doen het goed en komen al weer strakker in de spieren.

MustangII ook alles nog in orde met jouw paardje?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 11:50

:wave: We leven nog,ben druk aan t waken bij Keet,dus weinig tijd om even alles bij te houden...

Wynn gaat uitstekend iig +:)+ toppertje <3

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 13:43

Fijn dat het bij jullie goed gaat!
Hier gaat het ook super met paardlief, alleen heeft ze nu heel erg last van mok, maar daar wordt aangewerkt :) Ze heeft er gelukkig geen last van. Gister hebben we zelfs onze 2e (onofficiele) wedstrijd gestart (174 en 181 punten, ter vergelijking; vorige keer 164 en 167)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:23

Goed zeg Sandra dat Wynn het ook zo goed blijft doen en Diertjec dat de jouwe ook echt op orde is dat is natuurlijk super nieuws. Heeft wel even geduurd al met al toch? Fijn hoor!!

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:26

Ja nogal, februari had ze nog een terugval gekregen, maar die was snel onder controle gelukkig. Nu begint ze eindelijk mooi uit te dijen en spieren te krijgen :)

Hoe gaat het met jou? Went het al een beetje zonder Whizz?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 14:31

Diertjec schreef:
Ja nogal, februari had ze nog een terugval gekregen, maar die was snel onder controle gelukkig. Nu begint ze eindelijk mooi uit te dijen en spieren te krijgen :)

Hoe gaat het met jou? Went het al een beetje zonder Whizz?

Ja het gaat best goed, maar soms vergeet ik het helemaal, zo was ik zondag aan het dromen hoe ik hem het beste kon trainen... en donderdag zat ik in de auto te bedenken wat we op de volgende buitenrit zouden gaan doen (tja, kennelijk was het nieuws in het vakje buitenritten nog niet echt doorgedrongen :n :oo )
Het is aan de hele kant heel raar dat hij er niet meer bij is, maar aan de andere kant zijn Arie en Arkos samen wel heel compleet en steeds meer op orde. Ik ben ergens gewoon blij en opgelucht dat hij "veilig" is en niets meer kan overkomen en geen pijn meer kan hebben.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 14:33

Dat is ook logisch, dat je af en toe nog zo denkt, het is nog maar zo kort geleden. Gelukkig redden de andere 2 zich prima, scheelt voor jou ook weer lijkt mij. En dat is het belangrijkste inderdaad, hij heeft geen pijn meer.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-14 20:19

Ik had het moeten afkloppen vanmiddag, El heeft vanmiddag een slokdarmverstopping gehad. Ik zag het op tijd (stond erbij toen het gebeurde) en dierenarts was er ook vrij rap. Buscopan erin en het gaat nu een stuk beter. Vanavond nog een keer terug om bietenpulp te geven en morgenochtend slobber en dan mag ze een uurtje (of 2) het land op. Vanaf morgenavond mag ze weer heel de dag erop.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-14 23:11

Diertjec schreef:
Ik had het moeten afkloppen vanmiddag, El heeft vanmiddag een slokdarmverstopping gehad. Ik zag het op tijd (stond erbij toen het gebeurde) en dierenarts was er ook vrij rap. Buscopan erin en het gaat nu een stuk beter. Vanavond nog een keer terug om bietenpulp te geven en morgenochtend slobber en dan mag ze een uurtje (of 2) het land op. Vanaf morgenavond mag ze weer heel de dag erop.

Ja dat zul je altijd zien, gelukkig was je erbij en gaat het al weer een stuk beter. He toch altijd even schrikken! Nou, morgen weer gewoon op de goede voet verder, niets aan de hand! :(:) :(:)