Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:21

Er zijn hier regelmatig mensen die samen bestellen hoor :)

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:24

Gastrogard is de "echte" omeprazol. Die heeft je veearts ook als het goed is. (alleen schreeuwend duur)
De abler-versie mag jouw veearts nooit voorschrijven. (Is niet toegelaten in nl, waarschijnlijk gewoon nooit voor de "keuring" geweest. Daarom ook goedkoper)

Overigens zou een creditcard je ook niet echt helpen op korte termijn. Levertijd bij abler is erg lang. (zelfs met spoedverzending kan het met pech weken duren)

Mocht jouw veearts omeprazol zien zitten (de werkzame stof dus, die in Gastrogard en Ablerspul zit) dan is er wellicht wel een bokker waar je wat van kunt overnemen.

Maar ik zou eerst overleggen met je veearts. Voor hetzelfde geld duurt het bij die cimetidine gewoon langer voor het werkt?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 01:12

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:35

Vreemd verhaal om 2 redenen:
1Voor zover bekend spelen bacteriën bij paarden -in tegenstelling tot bij de mens- geen rol bij het ontstaan van maagzweren. (hoewel nog niet 100% zeker)
En
2 chlorofyl is de stof die bladgroenkorrels groen kleurt. Kort gezegd: in iedere groene plant zit dat spul. Dus ook in gras, hooi etc. Dus als het goed is krijgt je paard dat sowieso al binnen... (Misschien dat dit zeer sterk extra geconcentreerd is, maar dan nog vind ik het een vreemd verhaal)

Het wordt gewonnen uit algen. Van algen weet ik dan weer wel dat er een bepaald stofje is (ik meen alginaat, maar weet dat niet zeker) dat een soort beschermend laagje over de maagwand kan leggen. Maar dat moet hoe dan ook meermaals per dag gegeven worden voor zover ik weet (helpt geen 24 uur) en is volgens mij alleen ondersteuning. Het kost niets op, kan wel ondersteunend werken.

Maar dit is allemaal wat er zo direct in mij opkomt. Ik ken het spul niet, dus wellicht doet het wel wat goeds. Ben benieuwd of er mensen zijn met ervaringen met dat spul.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:54

Geven jullie je paarden wel gewoon allemaal (vitamine)brok? De mijne staat nu op alleen ruwvoer en nu gaat het afbouwen van de abler ineens prima. As. weekend gaan we terug naar 1/4 zakje.

Zit me alleen even af te vragen of ik straks zal proberen hem terug te zetten op het vitaminebrokje. Wel een risico maar alleen (droog) kuil en een liksteen, zou dat voldoende zijn?

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 12:44

Weet iemand of een paard met maagzweren ook ineens van boven mager kan worden met een dikke buik? Paard is behandeld was eerst helemaal mager kwam bij en nu dus een dikke opgeblazen buik?
Verder geen klachten als koliek ook heel goed ontwormt,we staan voor een raadsel.
Het gaat om een hengst,alle info welkom.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:17

@Lexa, zou het niet gewoon een ruwvoerbuik zijn?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 16:28

lexa schreef:
Weet iemand of een paard met maagzweren ook ineens van boven mager kan worden met een dikke buik? Paard is behandeld was eerst helemaal mager kwam bij en nu dus een dikke opgeblazen buik?
Verder geen klachten als koliek ook heel goed ontwormt,we staan voor een raadsel.

Is hij echt mager of lijkt het alsof hij zijn flanken optrekt?

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:48

lexa schreef:

Dikke buik komt ook bij kuil voor. Gebruik nu haylage balancer van NAF en allebei mijn paarden, ook de maagpatient, knappen er van op.

lexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 21:34

Hij is mager op zijn ruggegraat zeg maar...trekt niet de flank op.
Aan een ruwvoer buik heb ik ook zitten denken,lijkt meer op een drachtige merrie .
Voeren hem ook lucerne.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:57

Ik zou het heel graag horen als mensen weer bij Abler gaan bestellen of nog zakjes hebben liggen die ik eventueel kan overnemen!

Ik heb vandaag de urine opgevangen en dat gaat naar het lab voor onderzoek. Mijn da wil dit eerst onderzoeken vanwege zijn opmerkelijke harde blaas, blaasgruis e.a. symptomen. Met de Cimetidine moet het ook na 2/3 dagen opknappen en dat leek ook even zo want hij begon heel erg goed te eten maar nu eet hij weer minder, drinkt nog steeds veel bij het eten maar is wel frisser en ligt niet meer zo veel.
Ik heb aangegeven de GG ook wel te willen geven maar ik moest eerst zo doorgaan en we wachten het urine onderzoek dus eerst af. Als daar niets uitkomt ga ik weer (aandringen) op de GG.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:59

Ik kan eventueel wel wat zakjes abler missen :j PB maar.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:36

SteffiiY schreef:
Ik kan eventueel wel wat zakjes abler missen :j PB maar.

Gedaan :o

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:22

Mochten hier nog mensen zijn die wat Abler kunnen missen of het weer gaan bestellen dan hoor ik dat HEEL graag!

Niello

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 00:27

Peet_Paneel schreef:
Ik zou het heel graag horen als mensen weer bij Abler gaan bestellen of nog zakjes hebben liggen die ik eventueel kan overnemen!

Ik heb vandaag de urine opgevangen en dat gaat naar het lab voor onderzoek. Mijn da wil dit eerst onderzoeken vanwege zijn opmerkelijke harde blaas, blaasgruis e.a. symptomen. Met de Cimetidine moet het ook na 2/3 dagen opknappen en dat leek ook even zo want hij begon heel erg goed te eten maar nu eet hij weer minder, drinkt nog steeds veel bij het eten maar is wel frisser en ligt niet meer zo veel.
Ik heb aangegeven de GG ook wel te willen geven maar ik moest eerst zo doorgaan en we wachten het urine onderzoek dus eerst af. Als daar niets uitkomt ga ik weer (aandringen) op de GG.

Je kunt ook pepticure bestellen bij de http://www.dierapotheker.nl
Zelfde spul als GG, maar goedkoper en grotere dosis (700 kg) in de spuiten.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 12:59

Peet_Paneel schreef:
Zo jammer dat ik geen creditcard heb om eventueel Omeprazole te bestellen.. Ik zal een deze dagen bellen met mijn da om te vragen wat hij van de situatie vindt nu

Ik lees dit vaker dat mensen geen creditcard hebben en dus niet zelf kunnen bestellen.
Je kan echter ook een Pre-Paid creditcard nemen (grens wissel kantoor) en daar een bedrag op zetten. Als deze kaart leeg is kun je weer geld er op storten.
Je kan daar ook internet aankopen mee doen. Super handig!

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 13:31

Je kunt Abler ook gewoon mailen en dan krijg je de uitleg en gegevens van hun hoe je zonder credit card kunt bestellen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:38

Heb ik ook gedaan, en kreeg uitleg. Niet via de mail, maar via de chat. Maar ik kon daar niet veel van maken. (hoewel ik Engels prima beheers) was een vreemd gesprek.

Ik heb uiteindelijk maar een creditcard aangevraagd. Toch makkelijker.

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 18:45

Ik heb juist goede ervaringen met de levering van abler. Tot nu toe altijd binnen een week ontvangen. De resultaten van gebruik zijn ook fantastisch!!! Kan het alleen maar aanraden

Vivat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:03

Hihi ik snapte er idd ook niks van dacht dat het aan mij lag, ben niet zo goed in Engels :+ gelukkig mocht ik de creditcard van paps en mams lenen ;)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:22

Ik zal later even wat uitgebreider reageren op de vraag aan mij, maar begrijp ik nou dat paarden met n maagzweer veel drinken? *hoort alarmbel afgaan*

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:27

Nier per se. Kan wel.

Bij alléén veel drinken denk ik niet direct aan maagzweren. In combi met andere klachten wel eventueel.

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:30

Niello schreef:
Peet_Paneel schreef:

Je kunt ook pepticure bestellen bij de http://www.dierapotheker.nl
Zelfde spul als GG, maar goedkoper en grotere dosis (700 kg) in de spuiten.

Dit is dus precies hetzelfde als de GG en de Abler? Dan ga ik die bestellen want hij komt weer terug bij af zo als ik niks doe. Niemand die weer Abler gaat bestellen??

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:38

Ik heb net afgelopen week besteld. (had ik ook aangegeven)
Beetje afhankelijk van hoe het met Tweet gaat, en hoe snel het binnen is, kan je wel een deel van mij overnemen. Ik bestel dan wel weer wat vlotter nieuw. (maar is voor jou misschien te onzeker, ik kan niets met zekerheid over tijd zeggen. Ik heb met spoed besteld, maar blijft afwachten wanneer het binnenkomt.)

Ik weet dat bienotje ook wou gaan bestellen, geen idee of dat ondertussen al gebeurd is. Misschien kun je met haar mee?

Peet_Paneel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 21:45

Ja super Femke_Tweety, ik heb haar even een pb gestuurd. Ik kom er nu ook plotseling mee omdat de Cimetidine gewoon niet genoeg aan heeft geslagen en dat nu ook op is. En die Ekygard die ik hem nu moet geven gaat hem echt niet redden nu..