Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
keona schreef:als toen al beide ballen ingedaald waren,dan zou dat kunnen.al vind ik het erg vroeg,maar er zijn natuurlijk uitzonderingen.waarom vraag je dat?steffie__xx3 schreef:kan een paard van 5 maand al gecastreerd zijn?
bertine37 schreef:Ik ga kijken naar een zeer rustige hengst van 10 jaar met naar zeggen van de verkopers met weinig hengstengedrag. Echter, bij mij zal het paard bij een merrie komen te staan en zal hij dus gecastreerd moeten worden. De eigenaren zeggen dat ze hem kunnen laten castreren als ik hem wil kopen.
Hebben jullie tips ?
keona schreef:op oudere leeftijd castereren zitten meer consequenties aan,ook kan het zijn dat hi na de casteratie nog je merrie dekken gaat.dus dat moet je wel even weten.en wat is de afspraak zou iets mis gaan bij de casteratie,hebjij dan pech ofde verkoper of gaat hij naar de kliniek voor de ingreep wat mij wel verstandiger lijkt?bertine37 schreef:Ik ga kijken naar een zeer rustige hengst van 10 jaar met naar zeggen van de verkopers met weinig hengstengedrag. Echter, bij mij zal het paard bij een merrie komen te staan en zal hij dus gecastreerd moeten worden. De eigenaren zeggen dat ze hem kunnen laten castreren als ik hem wil kopen.
Hebben jullie tips ?
sanneb schreef:Ik meld me hier ook even. Heb een aantal ervaringen gelezen, maar stop er nu denk ik maar mee. Morgen breng ik mijn 4-jarige naar de kliniek zodat hij in de zomer lekker mee de wei op kan.
Slapeloze nachten heb ik er van, maargoed daarna kan hij lekker weer met de andere paarden de wei op.
Ik ben wel benieuwd wat julli ervaringen zijn met de groei na de castratie? Mijn paard moet nog wat uitzwaren en ik wilde eigenlijk wachten met castreren tot hij wat meer uitgegroeid is, maar de DA heeft me laten weten dat het een fabel is en een paard gewoon zo breed word als z'n genen bepalen (en training voor spieren natuurlijk).
Dus hebben jullie hier iets van gemerkt?