Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Yellowfish schreef:Goedemiddag! Ook ik kom toch weer even in dit topic neuzen. Hoewel Perdy op dit moment eigenlijk prima gaat, blijf ik mijn twijfels houden betreft cushing.
Daarom hier de vraag of iemand een dierenarts in de omgeving van Zaandam (NH, in de buurt van Amsterdam) weet die echt ervaring heeft met cushing?
jcristina schreef:Ireen- hoe lang ben je al gestopt met de pergolide en waarom?
Dat het nu zo goed gaat met evita zonder de pergolide kan ook door het seizoen komen; ik las in een van de onderzoeken op thehorse.com dat vanwege de veranderde hormoonhuishouding in de zomer cushingpaarden over het algemeen goed zonder pergolide kunnen.
Er is ook zo'n enorm verschil in hoe ze er in de winter uitzien met de zomer (ook al duurt die goede zomerperiode bij sommige paarden misschien maar een maand of twee), je zou zo alle ellende weer vergeten!
DaphneHeros schreef:Even en vraagje, mijn paard is 20 en ik verdenk hem ook van cushing. Vanmorgen da gebeld en gevraagd naar urinetest.
hij zegt dat als hier een vermoeden van cushing uitkomt ze dit willen bevestigen met een bloedonderzoek.
Ik dacht juist dat het of urine onderzoek was of bloedonderzoek en niet allebei?? Hebben jullie hier ervaring mee??