[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jirina

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 23:09

jdk
MSM is organisch gebonden zwavel, hieronder de informatie. Interessant voor ons is dat het anti-allergisch kan werken. (Dus ook tegen de graspollen allergie).

Literatuur:
1. MSM is een belangrijke zwaveldonor en daarmee essentieel voor het goed functioneren van de antioxidant systemen van het lichaam.
2. Omdat zwavel, en vooral deze organische vorm, collageen en keratine vormt, wordt MSM dikwijls het schoonheidsmineraal genoemd. Essentieel voor dik en glanzend haar, een zachte huid en gezonde, harde nagels.
3. Dankzij MSM wordt de celwand goed doorlaatbaar en elastisch, waardoor voedingsstoffen de cel in kunnen en gifstoffen de cel weer kunnen verlaten.
4. MSM werkt sterk ontstekingsremmend en versterkt de werking van de meeste vitaminen en andere voedingsstoffen, zoals vitamine C, A, D en E, Co-enzym Q 10, alle B-vitaminen, aminozuren, selenium, calcium, magnesium, en vele andere mineralen.
5. MSM vermindert de allergische reacties bij een groot aantal allergieën zoals voedselallergieën, contactallergieën, inhalatieallergieën etc. De antiallergische werking van MSM berust waarschijnlijk voor het grootste deel op het vermogen van zwavel om zich aan de slijmvliezen (van luchtwegen en darmwand) te binden en op die manier een beschermlaag te vormen waardoor allergenen (stoffen die een allergie kunnen veroorzaken) zich niet meer kunnen binden aan de receptoren (indien zij zich binden, veroorzaken receptoren een overgevoeligheid).

Ik ga het proberen, ik houd jullie op de hoogte.
j.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:20

Nou, mijn merrie schud aanzienlijk minder nu het geregend heeft. Vanavond toch maar weer eens proberen te rijden, samen met mijn instructrice. Ik heb een plukje haar van Kyra naar Josefien gestuurd, ben benieuwd wat daar uit komt. Is er iemand die ervaring heeft met een osteopaat voor headshaking?

Jirina: Ik ben erg benieuwd of dat helpt!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:24

Jirina: Helpen de druppels van Josefien bij jou paard?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:03

Het lijkt (iets) te verbeteren.
Moeilijk te beoordelen want het ergste heeft het mijn paard iets later in de zomer.
Zo was het tenminste vorig jaar.
Zij krabt nu absoluut minder met haar neus. Wel heeft ze nog een tik met haar hoofd als zij een bit in heeft en reageert ze heftig op de regen. (Ook zonder bit).
Enkele dagen heeft ze weer heel moeilijk (luid) geademt; toen was ik best wanhoopig.
Met het regen is het iets verbeterd.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:07

jirina schreef:
Het lijkt (iets) te verbeteren.
Moeilijk te beoordelen want het ergste heeft het mijn paard iets later in de zomer.
Zo was het tenminste vorig jaar.
Zij krabt nu absoluut minder met haar neus. Wel heeft ze nog een tik met haar hoofd als zij een bit in heeft en reageert ze heftig op de regen. (Ook zonder bit).
Enkele dagen heeft ze weer heel moeilijk (luid) geademt; toen was ik best wanhoopig.
Met het regen is het iets verbeterd.

Als je haar 'hoort' ademen lijkt het me dat er een bacterie in het spel is?!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:25

Lijk het te verbeteren door de druppels van josefien, of door MSM? In ieder geval fijn dat het iets lijkt te verbeteren. Het lijkt me idd naar om je paard zo te horen ademen, weet je zeker dat dit te maken heeft met het headshaking?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:28

Sjoyceje schreef:
Lijk het te verbeteren door de druppels van josefien, of door MSM? In ieder geval fijn dat het iets lijkt te verbeteren. Het lijkt me idd naar om je paard zo te horen ademen, weet je zeker dat dit te maken heeft met het headshaking?

Dat vraag ik me ook serieus af en vind dit helemaal niet goed klinken! Ik denk toch dat er een bacterie bij in het spel is!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:52

Nu ik erover nadenk, zou het niet gewoon kunnen dat door de allergie de luchtwegen geirriteerd raken en het paard daardoor moeilijk ademt?

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 15:54

twister roggelt ook als hij netjes aan de teugel loopt, nu hij de druppels gebruikt dus niet meer maar schud dan ook niet meer, wel had hij nog een trekje met zijn hoofd maar door het gebruik van een myler bit ben ik dat eigenlijk ook helemaal kwijt. in iedergeval voor nu. Haha!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 16:07

@ Twister 42: Welke druppels gebruik jij? En wat is een myler bit? Nog nooit van gehoord...... Bloos

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:03

Singasong
Geen bacterie. Door de allergische reactie zwellen haar slijmvliezen in de voorste luchtwegen en wordt de doorgang van de luchtpijp smaller. Ze moet meer persen om de lucht uit de longen te krijgen.
Lijkt op de dampigheid maar dat is het niet -haar longen zijn goed.
Verergerd in de zomer.

Sjoyceje
(Iets) Verbeterd door de druppels van Josefien.
MSM geef ik pas de 2e dag, nog onmogelijk een resultaat te zien.

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:57

Sjoyceje schreef:
@ Twister 42: Welke druppels gebruik jij? En wat is een myler bit? Nog nooit van gehoord...... Bloos

ik gebruik druppels van josefien, en myler bitten zijn uit amerika over komen waaien en werden voorheen eigenlijk in de western gebruikt maar het zijn erg paard vriendelijke bitten die meer op de paarden mond zijn toe gewerkt, paarden met een laag gehemelte kunnen nou een maal niet zo'n dik bit in, maar je moet er weer voor zorgen dat het een dunner bit is maar wel vriendelijk, myler heeft bitten die op 6 punten kunnen scharnieren.

ook paarden met een dikkere tong dan gemiddeld zitten met dat probleem, voorheen duwde iedereen een soort gelijk bit erin en het paard moest het er maar mee doen, nu zie je dat er meer maatwerk wordt geleverd.

ik heb op dit moment een bit met een tongboog en een busje en dat gaat erg goed Pling

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 09:59

jirina schreef:
Singasong
Geen bacterie. Door de allergische reactie zwellen haar slijmvliezen in de voorste luchtwegen en wordt de doorgang van de luchtpijp smaller. Ze moet meer persen om de lucht uit de longen te krijgen.
Lijkt op de dampigheid maar dat is het niet -haar longen zijn goed.
Verergerd in de zomer.

Sjoyceje
(Iets) Verbeterd door de druppels van Josefien.
MSM geef ik pas de 2e dag, nog onmogelijk een resultaat te zien.

Niek heeft niet een duidelijk horende ademhaling als hij schud maar toch bleek hij een bacterie op z'n longen te hebben terwijl de DA zei dat zijn longen schoon waren.
Ik wil absoluut niet zeggen dat jouw paard dit nu ook moet hebben maar houd het wel in je achterhoofd!
In de reguliere geneeskunde schijnen ze nog wel een dingen over het hoofd te zien.

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 14:39

Twister thanx voor de uitleg. Helpen de druppels van Josefien ook bij jou paard? Josefien gaat volgende week haar van mijn paard testen, en ik hoop dat ik dan ook druppels krijg die werken.

Ik heb gisteravond voor het eerst weer heel ff gereden, schudden viel me mee. Alleen weer staken in draf, vooral linksom. Ik laat er toch een osteopaat bij komen. Heb het vermoeden dat het in haar rug niet helemaal lekker zit. Aan de longe wil ze namelijk wel werken en is ze voorwaarts. Is er iemand die ervaring heeft met een osteopaat bij headshaking?
Pff, wat kun je toch een hoop geld kwijt aan je paard he?

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 23:55

ik ben toch bang dat mijn paard een pollenallergie heeft hij staat aan het bos en was vandaag met het wandelen ook erg aan het kopschudden en deed hoofd naar beneden en schuurde met neus over de grond steeds en briest steeds? in binnenbak minder last van wat kun je hieraan doen als hij hier last van heeft hij schuurt ook steeds aan mij en blijft maar briezen is er iets momenteel wat in de bloei staat ofzo?

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:07

"Ik wil absoluut niet zeggen dat jouw paard dit nu ook moet hebben maar houd het wel in je achterhoofd!
In de reguliere geneeskunde schijnen ze nog wel een dingen over het hoofd te zien.[/quote]"

Singasong.
Daar heb jij gelijk in!
Ik geef haar ook homeopatische druppels voor de weerstand.

Sjoyceje.
De blokkade op de atlas/axis wervel kan een vermindere doorbloeding naar het hoofd veroorzaken. Dan zou je kunnen aannemen dat er daar problemen kunnen ontstaan.
Ik zou iemand kiezen die gehele paard van het hoofd naar de staart behandelt (cranio-sacraal).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 09:34

Emaartje schreef:
ik ben toch bang dat mijn paard een pollenallergie heeft hij staat aan het bos en was vandaag met het wandelen ook erg aan het kopschudden en deed hoofd naar beneden en schuurde met neus over de grond steeds en briest steeds? in binnenbak minder last van wat kun je hieraan doen als hij hier last van heeft hij schuurt ook steeds aan mij en blijft maar briezen is er iets momenteel wat in de bloei staat ofzo?

er bloeit een heleboel.
kijk hier maar es:
http://www.hooikoorts.com/

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 23:51

ellepel schreef:
Emaartje schreef:

er bloeit een heleboel.
kijk hier maar es:
http://www.hooikoorts.com/

maar wat doe je aan dit probleem als hij er last van heeft is er iets tegen dat het overgaat? of verminderd..gr emaartje

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 06:00

je kunt dus bij josefien hier op bokt laten testen of je dier hooikoorts heeft, zij heeft er ook druppels voor.
maar je kunt ook druppels voor mensen proberen voor hooikoorts.heb ik altijd bij ap gedaan en dat werkte redelijk goed.
alleen heeft ap er om een of andere gekke manier nu geen last meer van dus heb ik ze zelf niet meer nodig

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 10:02

ellepel schreef:
je kunt dus bij josefien hier op bokt laten testen of je dier hooikoorts heeft, zij heeft er ook druppels voor.
maar je kunt ook druppels voor mensen proberen voor hooikoorts.heb ik altijd bij ap gedaan en dat werkte redelijk goed.
alleen heeft ap er om een of andere gekke manier nu geen last meer van dus heb ik ze zelf niet meer nodig

hoeveel druppels gaf je hem dan per dag? en wanneer merkte je dat het iets begon te werken?gr emaartje

owja reed je ook met net relieff tegen pollenallergie? en wie heeft hier ervaring mee..

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:38

wat is het hier rustig zijn er nog meer bokkers die een headshaker heeft? en wat doen jullie eraan

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:46

Emaartje schreef:
wat is het hier rustig zijn er nog meer bokkers die een headshaker heeft? en wat doen jullie eraan

Misschien moet je eens een aantal pag. van dit topic doornemen, dan kom je vanzelf het één en ander tegen!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 12:54

Ik heb trouwens een filmpje gemaakt van zembla's schudden hij moet alleen nog even op de pc. Maar nu doet hij het al een paar dagen niet meer? Verward

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 15:33

beter toch als ie niet meer schud?
is er wat veranderd dan? het weer misschien,minder stof?

emaartje: ik had luffanil tabletjes,daar kreeg hij gewoon de mensendosering van, die hielpen niet echt goed vond ik en ik heb de pollinosan gebruikt en die hielpen wel, het schudden hield niet op maar werd wel minder Knipoog

valt te proberen omdat het homeopatisch is,maar ik denk dat druppels van josefien veel beter werken

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 16:02

ja je kunt ook druppels krijgen van de groene os wie heeft daar ervaring mee is ook voor pollenallergie