Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jirina schreef:Het lijkt (iets) te verbeteren.
Moeilijk te beoordelen want het ergste heeft het mijn paard iets later in de zomer.
Zo was het tenminste vorig jaar.
Zij krabt nu absoluut minder met haar neus. Wel heeft ze nog een tik met haar hoofd als zij een bit in heeft en reageert ze heftig op de regen. (Ook zonder bit).
Enkele dagen heeft ze weer heel moeilijk (luid) geademt; toen was ik best wanhoopig.
Met het regen is het iets verbeterd.
Sjoyceje schreef:Lijk het te verbeteren door de druppels van josefien, of door MSM? In ieder geval fijn dat het iets lijkt te verbeteren. Het lijkt me idd naar om je paard zo te horen ademen, weet je zeker dat dit te maken heeft met het headshaking?
Sjoyceje schreef:@ Twister 42: Welke druppels gebruik jij? En wat is een myler bit? Nog nooit van gehoord......
jirina schreef:Singasong
Geen bacterie. Door de allergische reactie zwellen haar slijmvliezen in de voorste luchtwegen en wordt de doorgang van de luchtpijp smaller. Ze moet meer persen om de lucht uit de longen te krijgen.
Lijkt op de dampigheid maar dat is het niet -haar longen zijn goed.
Verergerd in de zomer.
Sjoyceje
(Iets) Verbeterd door de druppels van Josefien.
MSM geef ik pas de 2e dag, nog onmogelijk een resultaat te zien.
Emaartje schreef:ik ben toch bang dat mijn paard een pollenallergie heeft hij staat aan het bos en was vandaag met het wandelen ook erg aan het kopschudden en deed hoofd naar beneden en schuurde met neus over de grond steeds en briest steeds? in binnenbak minder last van wat kun je hieraan doen als hij hier last van heeft hij schuurt ook steeds aan mij en blijft maar briezen is er iets momenteel wat in de bloei staat ofzo?
ellepel schreef:Emaartje schreef:ik ben toch bang dat mijn paard een pollenallergie heeft hij staat aan het bos en was vandaag met het wandelen ook erg aan het kopschudden en deed hoofd naar beneden en schuurde met neus over de grond steeds en briest steeds? in binnenbak minder last van wat kun je hieraan doen als hij hier last van heeft hij schuurt ook steeds aan mij en blijft maar briezen is er iets momenteel wat in de bloei staat ofzo?
er bloeit een heleboel.
kijk hier maar es:
http://www.hooikoorts.com/
ellepel schreef:je kunt dus bij josefien hier op bokt laten testen of je dier hooikoorts heeft, zij heeft er ook druppels voor.
maar je kunt ook druppels voor mensen proberen voor hooikoorts.heb ik altijd bij ap gedaan en dat werkte redelijk goed.
alleen heeft ap er om een of andere gekke manier nu geen last meer van dus heb ik ze zelf niet meer nodig
Emaartje schreef:wat is het hier rustig zijn er nog meer bokkers die een headshaker heeft? en wat doen jullie eraan