[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Serenity350

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:03

Ik smeer dan weer met sudo-creme, maar eigenlijk ook wel goede ervaring met de hierboven genoemde producten. :j

Jullie hebben nog steeds een deken-pas foto van mij tegoed, morgen ga ik hem even passen. Afgelopen dagen nogal druk en hectisch hier, dus ondanks het droge weer kwam het er steeds maar niet van..

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:58

welmoed__ schreef:
Heb ik ook gedaan, deed ook erg veel zeer maar stond er uiteindelijk nog best goed.
[ [url=m/cD634y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Wgk2D.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oohh knap <3

Kan iemand mij helpen? Ik zoek een fijne stevige eczeem deken voor mijn paardje met een hele brede borst/nek. Hij staat in een grote ruinen groep dus een die liever niet snel kapot gaat. Hier een foto om zijn bouw een beetje te zien. Ik vind het moeilijk om hiernaar te zoeken online want ieder paard heeft weer een andere bouw natuurlijk...

Afbeelding

Hij is ook wel gevoelig voor schuurplekjes

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:11

Wat een leuk paard Vigo!! Hoe groot is hij? Ik heb ook zo n brede en op zoek naar een passende deken, vliegen deken is goed. Dus ik ben benieuwd naar de deken die serenity heeft.
Dit is die van mij, merensmerrie, 1.55.

Afbeelding

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 21:17

assebassie schreef:
Wat een leuk paard Vigo!! Hoe groot is hij? Ik heb ook zo n brede en op zoek naar een passende deken, vliegen deken is goed. Dus ik ben benieuwd naar de deken die serenity heeft.
Dit is die van mij, merensmerrie, 1.55.

[ [url=m/6JbXaI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij wacht geloof ik al best lang op die beloofde foto van mij. :P

Wat een mooi paardje trouwens <3

vigo_is_lief schreef:
Kan iemand mij helpen? Ik zoek een fijne stevige eczeem deken voor mijn paardje met een hele brede borst/nek. Hij staat in een grote ruinen groep dus een die liever niet snel kapot gaat. Hier een foto om zijn bouw een beetje te zien. Ik vind het moeilijk om hiernaar te zoeken online want ieder paard heeft weer een andere bouw natuurlijk...

[ [url=m/OojPgb.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hij is ook wel gevoelig voor schuurplekjes

Wat een mooierd! <3

Ik heb een Rambo Sweet Itch Hoody op mijn barokke kerel liggen. Die past hem met eveneens brede nek en schouders heel erg goed. Voor de warme hete zomerdagen heb ik een tweede deken gekocht die ik nog moet passen (de foto waar Assebassie op wacht) :')

Wat betreft stevigheid en goed blijven liggen ben ik echt wel onder de indruk van de Rambo. Er hangt regelmatig een Shetlander in met zn tanden. Het spelen op het filmpje hieronder gebeurd zo'n twee keer per dag, en tot nu toe 1 kleine beschadiging ontdekt die snel verholpen was.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:11

Haha ja ik ben benieuwd serenity, een pagina terug staat een foto van een groninger met de deken, ook breed maar die van jou lijkt me breder! Dus ben benieuwd!
En Vigo rambo is zeker stevig heb ik al 7 jaar maar is eigenlijk een maat te klein en te warm. Kan zeker tegen een stootje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:17

Rambo is ook vernieuwd en heeft nu ook een XL sweet itch.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 22:20

assebassie schreef:
Haha ja ik ben benieuwd serenity, een pagina terug staat een foto van een groninger met de deken, ook breed maar die van jou lijkt me breder! Dus ben benieuwd!
En Vigo rambo is zeker stevig heb ik al 7 jaar maar is eigenlijk een maat te klein en te warm. Kan zeker tegen een stootje.

Zag de foto inderdaad! Ze (hij?) lijkt qua bouw zo wel een beetje op een Groninger merrie die hier verderop staat, een flinke tante met een lange nek. Qua bouw wel heel anders dan de mijne trouwens, ook breed maar de nek van mijn kerel is veel dieper (?). De mijne heeft juist in verhouding dan weer een korte nek zeg maar, echt het barokke model.

Wat de Rambo betreft, die van mij past dus wel heel goed, maar daarvoor moest ik wel de maattabellen in de prullenbak gooien en zelf goed passen. Volgens de tabel zou hij een 165 moeten hebben, maar er ligt een 195 op.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:49

Welke deken is dat dan? Die de Groninger op heeft?
Ik zag online staan dat die rambo wel ademend is enzo, maar het kan dus wel warm worden zomers met deze deken?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:06

vigo_is_lief schreef:
Ik zag online staan dat die rambo wel ademend is enzo, maar het kan dus wel warm worden zomers met deze deken?

Inderdaad die deken :j https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html

Met warme dagen bedoel ik vooral de zeer warme dagen zoals we die afgelopen zomer hebben gehad. De Rambo is zeker wel ademend en mijn paard lijkt het er niet uitzonderlijk warmer onder te hebben. Ik had overigens meerdere redenen om hem te bestellen, namelijk omdat ik ook een "reserve" deken wilde hebben. Eerst dacht ik aan gewoon een tweede Rambo, maar toen deze langs kwam en met de verwachting dat uitzonderlijke hitte zoals vorig jaar best nog wel vaker langs kan komen, besloot ik deze als reserve te doen die wat luchtiger is zodat ik mocht het nodig zijn een lichtere en luchtere deken op kan gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:11

vigo_is_lief schreef:

Ja in mijn ogen gevaarlijk warm. Boven de 30 graden heb ik paarden bevangen zien worden van de hitte onder Rambo.

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:21

Serenity350 schreef:
vigo_is_lief schreef:

Inderdaad die deken :j https://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html

Met warme dagen bedoel ik vooral de zeer warme dagen zoals we die afgelopen zomer hebben gehad. De Rambo is zeker wel ademend en mijn paard lijkt het er niet uitzonderlijk warmer onder te hebben. Ik had overigens meerdere redenen om hem te bestellen, namelijk omdat ik ook een "reserve" deken wilde hebben. Eerst dacht ik aan gewoon een tweede Rambo, maar toen deze langs kwam en met de verwachting dat uitzonderlijke hitte zoals vorig jaar best nog wel vaker langs kan komen, besloot ik deze als reserve te doen die wat luchtiger is zodat ik mocht het nodig zijn een lichtere en luchtere deken op kan gooien.

Ohh deze bucas ziet er ook fijn uit!

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:23

Yvank_ schreef:
vigo_is_lief schreef:

Ja in mijn ogen gevaarlijk warm. Boven de 30 graden heb ik paarden bevangen zien worden van de hitte onder Rambo.

Oh jemig.. die van ons gaan wel binnen met die extreme warmte, want we hebben geen schuilplekken in de wei

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 10:04

Ik heb mijn paard gisteren ook onder zijn deken uitgehaald. Hij was er heel warm en een beetje bezweet onder. Ik baal wel een klein beetje want hij heeft dit jaar nog best veel haar. Vorig jaar zat hij al helemaal in zijn zomervacht.

Wat doen jullie dan? Eigenlijk kan de deken niet af maar hij kan ook niet op blijven. Ik zit te twijfelen of ik de onderkant van zijn hals, borst en op de singelplek (waar hij gisteren het warmst was) te bewerken met de tondeuse. Maar a) die heb ik niet en b) hoe komt zijn zomervacht er dan onder vandaan?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:11

Ik heb hem nu gewoon op. Heeft ook een flinke wintervacht nog erop zitten. Maar zonder deken is het ook geen doen. Hopelijk gaat hij onder een boom staan op het heetst van de dag... Ik zou nu niet gaan scheren, dan scheer je ook de zomervacht eraf inderdaad.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 12:17

gewoon op laten.
zweten is toch helemaal niet erg?
als we er op rijden dan zweten ze soms ook flink toch.
ik zweet ook als het warm is.

bij ons trouwens zo dat sommige paarden zonder deken harder zweten dan die van mij met deken op.
op laten, de jeuk door de allergie is echt vele malen erger als dat ze zweten.
zorg voor schaduw, en dat ze genoeg drinken

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:27

Ik kom hier even binnenvallen :) Ik lees al lange tijd mee, maar nu ik ben op zoek naar een hufterproof eczeemdeken. Mijn ruin heeft lichte eczeem en momenteel een Rambo sweet itch hoody. Fijne deken, echter trekt zijn speelmaatje het klittenband los (anti bijt lijkt wat te helpen) en heeft het nu ook gepresteerd om een enorme scheur in de deken te trekken. Ook de gaten van de oren overleven het spelen niet echt..

Af en toe een gat naaien vind ik niet erg, maar als ze gewoon lekker kunnen spelen zonder dat ik elke dag een deken moet maken zou dat natuurlijk beter zijn! Wat zijn in jullie ervaringen de stevigste eczeemdekens?

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 13:38

Straww_ schreef:
Ik kom hier even binnenvallen :) Ik lees al lange tijd mee, maar nu ik ben op zoek naar een hufterproof eczeemdeken. Mijn ruin heeft lichte eczeem en momenteel een Rambo sweet itch hoody. Fijne deken, echter trekt zijn speelmaatje het klittenband los (anti bijt lijkt wat te helpen) en heeft het nu ook gepresteerd om een enorme scheur in de deken te trekken. Ook de gaten van de oren overleven het spelen niet echt..

Af en toe een gat naaien vind ik niet erg, maar als ze gewoon lekker kunnen spelen zonder dat ik elke dag een deken moet maken zou dat natuurlijk beter zijn! Wat zijn in jullie ervaringen de stevigste eczeemdekens?

Mijn ervaring is dat de Rambo het tot nu toe het beste bestand is tegen de capriolen die mijn kerels met elkaar uithalen. :') Maar daar heb je niet zoveel aan aangezien je die er al op hebt liggen. :+ -O-

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:48

hier tot 2x de staart flap er af van de pyama deken -O-
er staat een jonge ruin hij die zich verveeld en steeds loopt te “staartflapje trekken”

en hufterproof deken..ik heb er nu een oude epplejeck op liggen..
dat is net zulke dikke stof als de rsih, die kan een hoop hebben gelukkig :j
en alle gespen smeer ik in met cribox, dat vinden ze echt smerig

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:33

Die EJ deken heb ik ook gehad maar kom toch minder hebben dan de RSIH

Heb er inmiddels 3 waarvan er 2 al regelmatig zijn gerepareerd. Zo gaan ze best lang mee.

Straww_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:41

Helaas, ik had dus al de beste :') dan zal ik maar investeren in nog eentje zodat ik ze kan afwisselen. Ik had nog een Rambo Vamoose als reserve, maar die eigenlijk een maatje te klein. Bedankt!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 11:05

Mag ik hier iets vragen, zonder het hele topic te moeten doorlezen :o ?

Wat doen jullie aan de jeuk, naast het opdoen van een eczeemdeken?

Ik smeer de manen in met Sweet Itch gel, maar heb niet het idee dat het erg helpt.
Is er bijvoorbeeld een speciale shampoo?
Bepaalde supplementen?
Nog iets wat goed helpt?

Paard heeft vooral last van jeuk bij haar manen, oren en hoofd. Ik zou die jeuk eens een keer écht weg willen nemen.

dank alvast voor jullie tips :j

Biies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 12:20

eekhoornerik schreef:
Mag ik hier iets vragen, zonder het hele topic te moeten doorlezen :o ?

Wat doen jullie aan de jeuk, naast het opdoen van een eczeemdeken?

Ik smeer de manen in met Sweet Itch gel, maar heb niet het idee dat het erg helpt.
Is er bijvoorbeeld een speciale shampoo?
Bepaalde supplementen?
Nog iets wat goed helpt?

Paard heeft vooral last van jeuk bij haar manen, oren en hoofd. Ik zou die jeuk eens een keer écht weg willen nemen.

dank alvast voor jullie tips :j

Wat bij mij het beste werkt is derfen lotion.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:31

Ik geef sinds vorig jaar cbd en heb de indruk dat het goed helpt tegen de jeuk

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 13:52

CBD deed bij mij niets, ik heb nog een volle verpakking (onaangebroken) staan van de Kruitvat, mocht er iemand dit willen testen, mag gratis afgehaald worden.

Derfen werkt hier ook goed, samen met Helmosan.

Shineon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 14:54

eekhoornerik schreef:
Wat bij mij het beste werkt is derfen lotion.

Vraagje voor de gebruikers. Is derfen lotion aan te raden op lichte/witte manen, staart of vacht? Wat doet dit qua kleur of vlekken? Zijn deze vlekken dan ook hardnekkig?
Geeft de derfen lotion clear hetzelfde resultaat (minder jeuk, huidverzorging) als de standaard derfen lotion? Gezien de samenstelling natuurlijk iets anders is..

(Paardenwelzijn gaat voor mij boven eventuele vlekken of iets dergelijks :) )