Jullie hebben nog steeds een deken-pas foto van mij tegoed, morgen ga ik hem even passen. Afgelopen dagen nogal druk en hectisch hier, dus ondanks het droge weer kwam het er steeds maar niet van..
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
welmoed__ schreef:Heb ik ook gedaan, deed ook erg veel zeer maar stond er uiteindelijk nog best goed.
[ [url=m/cD634y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/8Wgk2D.jpg]Afbeelding[/url] ]
assebassie schreef:Wat een leuk paard Vigo!! Hoe groot is hij? Ik heb ook zo n brede en op zoek naar een passende deken, vliegen deken is goed. Dus ik ben benieuwd naar de deken die serenity heeft.
Dit is die van mij, merensmerrie, 1.55.
[ [url=m/6JbXaI.jpg]Afbeelding[/url] ]
vigo_is_lief schreef:Kan iemand mij helpen? Ik zoek een fijne stevige eczeem deken voor mijn paardje met een hele brede borst/nek. Hij staat in een grote ruinen groep dus een die liever niet snel kapot gaat. Hier een foto om zijn bouw een beetje te zien. Ik vind het moeilijk om hiernaar te zoeken online want ieder paard heeft weer een andere bouw natuurlijk...
[ [url=m/OojPgb.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij is ook wel gevoelig voor schuurplekjes
assebassie schreef:Haha ja ik ben benieuwd serenity, een pagina terug staat een foto van een groninger met de deken, ook breed maar die van jou lijkt me breder! Dus ben benieuwd!
En Vigo rambo is zeker stevig heb ik al 7 jaar maar is eigenlijk een maat te klein en te warm. Kan zeker tegen een stootje.
vigo_is_lief schreef:Welke deken is dat dan? Die de Groninger op heeft?
Ik zag online staan dat die rambo wel ademend is enzo, maar het kan dus wel warm worden zomers met deze deken?
Serenity350 schreef:vigo_is_lief schreef:Welke deken is dat dan? Die de Groninger op heeft?
Ik zag online staan dat die rambo wel ademend is enzo, maar het kan dus wel warm worden zomers met deze deken?
Inderdaad die dekenhttps://hypostore.nl/bucas-sweet-itch-l ... deken.html
Met warme dagen bedoel ik vooral de zeer warme dagen zoals we die afgelopen zomer hebben gehad. De Rambo is zeker wel ademend en mijn paard lijkt het er niet uitzonderlijk warmer onder te hebben. Ik had overigens meerdere redenen om hem te bestellen, namelijk omdat ik ook een "reserve" deken wilde hebben. Eerst dacht ik aan gewoon een tweede Rambo, maar toen deze langs kwam en met de verwachting dat uitzonderlijke hitte zoals vorig jaar best nog wel vaker langs kan komen, besloot ik deze als reserve te doen die wat luchtiger is zodat ik mocht het nodig zijn een lichtere en luchtere deken op kan gooien.
Yvank_ schreef:vigo_is_lief schreef:Welke deken is dat dan? Die de Groninger op heeft?
Ja in mijn ogen gevaarlijk warm. Boven de 30 graden heb ik paarden bevangen zien worden van de hitte onder Rambo.
Straww_ schreef:Ik kom hier even binnenvallenIk lees al lange tijd mee, maar nu ik ben op zoek naar een hufterproof eczeemdeken. Mijn ruin heeft lichte eczeem en momenteel een Rambo sweet itch hoody. Fijne deken, echter trekt zijn speelmaatje het klittenband los (anti bijt lijkt wat te helpen) en heeft het nu ook gepresteerd om een enorme scheur in de deken te trekken. Ook de gaten van de oren overleven het spelen niet echt..
Af en toe een gat naaien vind ik niet erg, maar als ze gewoon lekker kunnen spelen zonder dat ik elke dag een deken moet maken zou dat natuurlijk beter zijn! Wat zijn in jullie ervaringen de stevigste eczeemdekens?
eekhoornerik schreef:Mag ik hier iets vragen, zonder het hele topic te moeten doorlezen?
Wat doen jullie aan de jeuk, naast het opdoen van een eczeemdeken?
Ik smeer de manen in met Sweet Itch gel, maar heb niet het idee dat het erg helpt.
Is er bijvoorbeeld een speciale shampoo?
Bepaalde supplementen?
Nog iets wat goed helpt?
Paard heeft vooral last van jeuk bij haar manen, oren en hoofd. Ik zou die jeuk eens een keer écht weg willen nemen.
dank alvast voor jullie tips
eekhoornerik schreef:Wat bij mij het beste werkt is derfen lotion.