Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:00

Hallo!

Ik heb sinds een paar dagen de Rambo ionic staldeken.
Kan ik deze gebruiken als onderdeken voor mijn paard?
Ik heb al opgebouwd, heeft het nut om deze gewoon 24/7 onder haar gewone deken te doen?

Ik ben er superblij mee, ze heeft behoorlijke singelnijd, maar bij het opzadelen ging het een stuk rustiger sinds ik de ionic erop heb liggen. :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:43

Bij wilt opbouwen nog niet echt werken... maar wil de ionic niet te snel 24/7 om doen

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 23:47

Ik weet niet hoe de staldeken valt.
Ik heb de 100gr ionic liner. Hij draagt hem 4x per week ong 2x20 min. Als t straks gaat vriezen, das al bijna, krijgt hij m 24 uur op.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 00:21

Jotoma schreef:
Ik weet niet hoe de staldeken valt.
Ik heb de 100gr ionic liner. Hij draagt hem 4x per week ong 2x20 min. Als t straks gaat vriezen, das al bijna, krijgt hij m 24 uur op.

Het is precies dezelfde maat als de rest van haar dekens dus hij sluit overal netjes aan een komt er niet onderuit. :)

Dus je kan hem in principe gewoon altijd op houden?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:45

Ik bedoel meer dat ik niet weet of die bijv gaat trekken zoals je bij een fleece kan verwachten als je die als onderdeken gebruikt.
Bij de liner staat dat hij dag en nacht gedragen mag worden, dus mijn idee was dat hij mijn gewone 100gr onderdeken vervangt en vanaf dat het vriest en regent hij idd continu onder die deken staat.

Edit: volgens hfs kan de staldeken 24/7 als onderdeken worden gebruikt.
https://www.horsefitshop.nl/over-ons/bl ... paard.html

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 07:50

Het is de staldeken, niet de fleecevariant! :)
Ah top! Dan weet ik genoeg!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:16

De fleece was een voorbeeld. Daarvan weet je zeker dat die gaat trekken. Geen idee of dat bij een staldeken ook kan gaan gebeuren.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 08:44

Ik gebruik de staldeken als onderdeken. Gaat prima

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:52

Ik ben wel benieuwd, is er iemand die ervaring heeft met de Back on track dressuursingel? Ik kwam dit topi tegen, maar om 79 pagina's door te lezen vind ik een beetje te veel.

Zijn zelf heel tevreden op het zadeldek, beenbeschermers en springschoenen. Hebben inmiddels ook al een Back on track meshdeken in bestelling staan.

Hebben een merrie die het aansingelen echt niet leuk vind en ben benieuwd of deze singel hierin misschien iets voor haar kan betekenen. :)

callass

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:29

Ik heb vandaag voor het eerst de 100 grams liner van rambo op gedaan, nu hangt de deken steeds scheef wat hij nooit gedaan heeft. Hebben jullie ook deze ervaring? Vind het erg jammer normaal erg tevreden over horseware rambo amigo dekens

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:42

Meedenker.

Als je moest kiezen tussen de ionic of de reputex welke kies je?

Mijn inziens zijn ze namelijk zo goed als gelijk. Graag julie mening hierover. Ik heb besloten om een deken aan te schaffen.

Mijn fedimax fleecedeken is echt te groot voor mijn merrie dus die gaat in de verkoop. Jammer maar nu gebruik ik hem ook niet :/

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:45

@callas: nog nooit last gehad van scheef hangen bij rambo. Juist niet. Vervelend zeg.

@belle: ionic. Maar om de simpele reden dat de pasvorm van Rambo beter bij mn paard past en al mn dekens van rambo zijn, waardoor ik de ionic zo onder zn regendeken kan schuiven.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:47

Voor mij de ionic, omdat de vorm van bucas echt niet past op mijn merrie.

Al heb ik wel het idee dat ik van de recuptex meer goede ervaringen hoor. Minder 'reclame' rond de ionic. Of de werking helemaal identiek is me nog onduidelijk.

Clauwwie1803

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:50

Back on track mesh is ook een goeie deken hoor! Met super werking.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:51

Welke maat is je fedimax zweetdeken? :)

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:53

Clauwwie1803 schreef:
Back on track mesh is ook een goeie deken hoor! Met super werking.

Maar die is wel even 80 euro duurder.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:53

upendo schreef:
Welke maat is je fedimax zweetdeken? :)

205 of 215

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:35

Ik heb zo wel de Back on track als bucas. Maar over de bucas ben ik helemaal verbaast. Die lijkt wel veel beter te werken :D ze heeft het zo i zo veel warmer en ze is veel losser in de bovenlijn.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:37

Sjafrane schreef:
Ik heb zo wel de Back on track als bucas. Maar over de bucas ben ik helemaal verbaast. Die lijkt wel veel beter te werken :D ze heeft het zo i zo veel warmer en ze is veel losser in de bovenlijn.

Dit heb ik ook idd. Of ik moet de 300 grams deken opleggen. Of de bucas met regendeken erop. Met de bucas voelt ie echt warm en soepel aan.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:56

callass schreef:
Ik heb vandaag voor het eerst de 100 grams liner van rambo op gedaan, nu hangt de deken steeds scheef wat hij nooit gedaan heeft. Hebben jullie ook deze ervaring? Vind het erg jammer normaal erg tevreden over horseware rambo amigo dekens

Ik heb dat met de vary layer heavy liner ook. Dan zakt m’n deken ook scheef terwijl hij zonder liner geen cm van de plek komt.

Mede om dat te voorkomen voor de staldeken gegaan. Maar de oplossing heb ik nog niet gevonden. Als je hem wel hebt houd ik me graag aanbevolen. Is echt geen doen. Hij zakt zo ver dat hij bijna aan de grond hangt aan de achterkant

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:08

suikermeisje schreef:
Sjafrane schreef:

Dit heb ik ook idd. Of ik moet de 300 grams deken opleggen. Of de bucas met regendeken erop. Met de bucas voelt ie echt warm en soepel aan.

Ik heb hem ook alleen met regendeken. En het voordeel is dat de werking niet minder wordt. En dat hoor ik toch steeds wel over de Back on track. Maar of het waar is. Weet ik niet

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:51

Ik wil de recuptex eigenlijk ook nog steeds, puur om te zien welke ze het nou beter op doet: de ionic of de recuptex.. :')

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:12

Iemand ondertussen al een (goede) ervaring met de zweetdeken van HKM Mr. Feel Warm?

Ik heb het hele topic doorgelezen maar ben er nog niet achter of de werking nou even goed is als bij BOT.
Hij is namelijk hier in de aanbieding, wat zorgt dat hij een leuk prijsje heeft: https://www.athleteshop.nl/hkm-mr-feel- ... ken-330053

ninne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:56

belle_boef schreef:
Meedenker.

Als je moest kiezen tussen de ionic of de reputex welke kies je?

Mijn inziens zijn ze namelijk zo goed als gelijk. Graag julie mening hierover. Ik heb besloten om een deken aan te schaffen.

Mijn fedimax fleecedeken is echt te groot voor mijn merrie dus die gaat in de verkoop. Jammer maar nu gebruik ik hem ook niet :/

Ik heb de Recuptex, ben er helemaal fan van, alleen is de pasvorm helaas niet zo optimaal voor mijn paard. Maar ik heb hem niet dag en nacht op. Alleen voor en na het rijden.

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:56

Hier de ionic liner een week opgehad en heb hem dit weekend weer eraf gehaald.
Want blijkbaar doet dat ding iets waardoor paard het erg warm had, er klam onder stond?!

Nog nooit meegemaakt; meneer staat onder regendek met 20graden nog niet klam oid.
Bijzonder dus!!

Nu maar weer opleggen en kijken hoe het gaat bij nu temperatuur!