[Info] Topic Cushing/PPID

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Centraal Topic Cushing/PPID

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:29

Voor jou dus bijtblok haha

Is wel apart
Ga er eens een mailtje aan wagen binnenkort

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:49

geerke schreef:
ohjajoh6 schreef:
Ik gebruik ook die van de welkoop ook de gries van 20 kg voor nog geen 15 euro en ben er zeer tevreden over, was ik ook over de chelaat van PN maar die vinden ze toch vies en 10x zo duur...
Ik ben sinds gisteren over gegaan naar een kwart tabletje, na ongeveer 3 weken 1/8e tablet. Vind haar zo bozig blijven. Om mij vandaag gewoon even (5 min. ofzo) soort van niet te herkennen? Schrok gewoon meerdere keren terug als ik haar aan mijn hand wilde laten snuffelen, pfff, nou dan heb je mij aan het janken hoor...

:(:) mijn paard kreeg ook pas na twee weken een soort van bijwerking.Net toen ik dacht dat hij ze niet ging krijgen.Ook wat schrikkerig.Niet boos gelukkig.Hij is altijd wel vrolijk.
Komt wel goed hoor!

Ben ook op zoek naar magnesium.Hij krijgt nu pillen van mij.Wij delen alles samen <3
Maar die zijn wat prijzig. :D
Maar dat is hier niet echt makkelijk te krijgen.Dus maar een likblok gekocht met magnesium.Hij likt niet maar neemt er happen uit.Ook maar even in de gaten houden dus.
Heb wel vrienden die naar frankrijk komen met een bus.Misschien eens vragen ...zit er een welkoop in Nijkerk?

Nee, in Nijkerk (Gelderland) is geen Welkoop. Maar ik woon er wel en ik heb hier een zak magnesiumgries liggen waar ik precies één portie uit gehaald heb. Dus.. als je vrienden hier langs willen komen, dan mogen ze deze zak hier komen ophalen voor je!
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 23-12-13 00:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 23:53

Jp weet jij iets over magnesiumoxide gries van forfarmers bij welkoop vandaan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:03

Nee... maar.. ik heb even in google ingetikt: ForFarmers magnesium"... en kom dan uit op een meststof. Ik ben bang dat jij dus magnesium aan je paard voert die eigenlijk bedoeld is als meststof voor je land. For Farmers produceert nl alleen maar meststoffen voor de landbouw.

http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=& ... 7178,d.d2k

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:26

Oei! bel91 en nou heb ik notabene nog de productcode's voorgekauwd ook in de OP! Lijkt me niet zo geschikt voor je paard, of kan dat geen kwaad JP? Had trouwens al voor je gegoogeld Geerke, maar JP was me voor, zit er wel 1 in Barneveld, zit zon 15 km van elkaar...

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 00:30

In Barneveld (Welkoop) is geen magnesiumgries te koop en bestellen willen ze het ook niet.
Maar eh Geerke, mijn zak kan gratis opgehaald worden hoor!

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:34

ohjajoh6 schreef:
Ik gebruik ook die van de welkoop ook de gries van 20 kg voor nog geen 15 euro en ben er zeer tevreden over, was ik ook over de chelaat van PN maar die vinden ze toch vies en 10x zo duur...
Ik ben sinds gisteren over gegaan naar een kwart tabletje, na ongeveer 3 weken 1/8e tablet. Vind haar zo bozig blijven. Om mij vandaag gewoon even (5 min. ofzo) soort van niet te herkennen? Schrok gewoon meerdere keren terug als ik haar aan mijn hand wilde laten snuffelen, pfff, nou dan heb je mij aan het janken hoor...

Heel herkenbaar dit gedrag!
Fik reageerde boos op ons , maar ook op de andere paarden.
Achteraf kan ik zeggen dat 12 weken na de start van prascend zijn gedrag weer stabiliseerde , en hij weer het rustige ''aardse'' paard werd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:37

Ik denk niet dat het kunstmest is want het was duidelijk voor koeien dat stond er namelijk op enhij vroeg mij de magnesium voor koeien die jezoekt

Het lijkt een beetje op zand en is lichtbruinig
Welke kleur is die van jullie dan?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:43

Ik weet het ook niet zeker - het was 't enige wat ik via Google vond.. misschien moet je ze ander even bellen voor de zekerheid, het telefoonnummer staat erbij.
De gries die ik heb ik licht-grijs, wittig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:44

Ze zijn beide niet te vinden via google
Ik mag hopen dat deze ook ok is

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:51

Staat er iets op de zak? Zoja , wat?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:51

Ben ik weer! Ik kom weer even om advies vragen.. Aangezien cushing pony al 22 is valt hij wat sneller in. Hij eet soms zijn voer maar hij krijgt nu alleen half bekertje pavo in de avond. Omdat hij toch al wat dunner wordt, wat is het beste om bij te geven? Met wel de vraag of hij het eet. Wil wel van alles proberen.. Zou speedibeet wat zijn? Er zijn proefzakjes, kan ik mooi proberen. Magnesium laat ik voor nu achterwege want dat maakt het niet erg lekker.. Het moet wel een beetje lekker worden voor hem aangezien hij nu bijna niks eet, lijnzaadolie vind hij geloof ik ook niks en ik ook niet := iemand wat ideeën?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:53

bel91 schreef:
Ik denk niet dat het kunstmest is want het was duidelijk voor koeien dat stond er namelijk op enhij vroeg mij de magnesium voor koeien die jezoekt

De link staat i n mijn eerdere post: aanklikken en dan de PDF openen.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 08:58

Kale bietenpulp[speedibeet] vinden sommige paarden niet te pruimen , maar Zupa vinden ze over het algemeen heerlijk!
Das ook bietenpulp ,maar er zitten wiessencops doorheen , met wat lijnzaad.
Kun je natuurlijk ook zelf samenstellen , als je geen Zupa kan krijgen.

Ik zou dan wel wat zemelen erbij voeren , ivm de calcium/fosfor verhouding.

Hier kan je je paard vrijwel onbeperkt van laten eten.

Mocht hij toch zijn neus optrekken voor de bietenpulp , dan alleen wiessencops .
Ik ben nog geen paard tegen gekomen die dat niet wil eten. Kun je ook onbeperkt geven.
Maar bietenpulp is een betere dikmaker...

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:03

Jannepauli schreef:
bel91 schreef:

De link staat i n mijn eerdere post: aanklikken en dan de PDF openen.

Hi hi , het is Mgso4 , is magnesiumsulfaat.
Goede zwavelbron!
Ik had in het oude topic hierover nog een vraag gesteld , maar toen wisten we niet met zekerheid of dit geschikt was voor paarden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:09

Nammie schreef:
Kale bietenpulp[speedibeet] vinden sommige paarden niet te pruimen , maar Zupa vinden ze over het algemeen heerlijk!
Das ook bietenpulp ,maar er zitten wiessencops doorheen , met wat lijnzaad.
Kun je natuurlijk ook zelf samenstellen , als je geen Zupa kan krijgen.

Ik zou dan wel wat zemelen erbij voeren , ivm de calcium/fosfor verhouding.

Hier kan je je paard vrijwel onbeperkt van laten eten.

Mocht hij toch zijn neus optrekken voor de bietenpulp , dan alleen wiessencops .
Ik ben nog geen paard tegen gekomen die dat niet wil eten. Kun je ook onbeperkt geven.
Maar bietenpulp is een betere dikmaker...

Is daar ook een proefzak van? Zou handig zijn. Ik ga is even op zoeken. Heb nog normale pulp staan, ga ik zo even weken en kijken hij dat misschien eet, het staat er toch... Anders voer ik het wel op aan mijn jonkie

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:18

Speedibeet wordt door het ene paard makkelijk gegeten en door de andere wat moeilijker.

Die van mij is heel kieskeurig met eten, maar toch eet hij die Speedibeet op. En hij is er van aangekomen, gelukkig

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:20

Geen idee , maar kijk even op i-net naar dealers bij jou in de buurt , en vraag even of ze een proefzakje hebben.
''Mijn'' dealer zou zo een proefzakje maken.
Ik geef het niet meer , omdat de paarden hier eerder op ontploffen staan dan dat ze mager zijn.

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:24

Het is trouwens van het merk equifit.
Das makkelijker zoeken...
Er zit er 1 in baarle -nassau zag ik...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:24

Heb gekeken, dichtstbijzijnde is niet zo dichtbij maar probeer het gewoon... Heeft speedibeet ook gewoon dezelfde smaak als normale pulp?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:30

Batlow: En meer ruwvoer? (hooi, voordroog, grasmix?)

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:35

Kan ook meer ruwvoer doen, hij krijgt nu denk ik 3 à 4 kilo per dag. Ik ga nog zo'n weger halen. Hij weegt tussen 300-350, hoeveel kg wordt dan aangeraden? Hij krijgt nu voordroog..

Nammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:38

Onbeperkt zou ik mee beginnen als dat kan...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 09:56

Onbeperkt is niet mogelijk omdat hij met andere paarden op de wei staat.. Deze mogen weer niet te veel.. Dus ik kan hem voor de nacht proberen onbeperkt te geven..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 10:09

Ja hoor, voer maar lekker zoveel ie kan (edit: 's nachts dan)! Veel belangrijker dan krachtvoer!
Paarden maken nl altijd maagzuur aan. Als zo'n maag dan niet gevuld wordt kan het zuur de maagwand beschadigen (pijn in de maag, luchtzuigen kunnen een gevolg zijn, overigens kan magnesium dit maagzuur wat neutraliseren en dat is fijn).

Veel beter dan bijvoeren van krachtvoer hoor! :j