Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:35

Ik weet dat bijvoorbeeld Bodegraven wel E-consult aan bied. Daar zitten logischerwijs kosten aan verbonden. Als je geen klant bent bij een kliniek vind ik dat ook niet meer dan logisch.
http://paarden.dapbodegraven.nl/e-consult.html
Kosten krijg je terug als je daarna naar de kliniek komt.

__Nicky

Re: Paard met kissing spines wie nog meer? (verzamel topic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-15 21:41

Precies, zoiets bedoel ik :) Gratis hoeft het ook zeker niet te zijn, ze maken toch tijd voor je vrij. Als ik alle uitslagen en oordelen binnen heb, ga ik eens zo'n mail opstellen.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 16:37

__Nicky schreef:
Misschien een vraag die wat off topic gaat, maar ik zou mijn casus ook graag voor willen leggen aan een andere DA. Niet dat ik mijn huidige DA niet vertrouw, maar ben benieuwd naar verschillende ervaringen en inzichten. Kan ik een andere DA gewoon opbellen/mailen en advies vragen? Zitten daar nog kosten aan verbonden?

Ik zou bellen naar die DA en vragen wat een second opinion kost.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 20:37

Mijn ervaring is dat veel klinieken bereid zijn kosteloos mee te denken/overleggen. Uiteraard willen ze wel eerst zelf hun bevindingen doen voor ze echt met een second opinion komen, maar meerdere klinieken die nijn foto's hebben bekeken en telefonisch overleg

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:36

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KS en efo? Ik heb de verzekering gebeld om ze op de hoogte te stellen maar het antwoord wat ik kreeg gaf mij direct het gevoel dat ze zich indekken mocht ze afgekeurd worden in de toekomst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 14:41

Abercrombie schreef:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met KS en efo? Ik heb de verzekering gebeld om ze op de hoogte te stellen maar het antwoord wat ik kreeg gaf mij direct het gevoel dat ze zich indekken mocht ze afgekeurd worden in de toekomst.

Rug wordt altijd uitgesloten bij de verzekering bij KS.
Ik zou niet eens verzekeren want ze gaan altijd alles op KS gooien. Ook kreupelheid/beenproblemen gaan ze altijd als gevolg op KS gooien.
Alleen voor dood kan je nog verzekeren dus koliek, brand, ongeval etc. Voor blijvende ongeschiktheid is alles weggegooid geld als je verzekert.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:24

Ze is al verzekerd. Voordat de KS was ontdekt. KS is dan toch niet uitgesloten?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 16:55

Ik had Elvee ook al verzekerd voordat de KS werd ontdekt. Ik heb nooit bericht gehad van de verzekering dat de rug werd uitgesloten of dat kreupelheden niet meer worden vergoed. Een stalgenootje heeft een paard met PPID en zij heeft wel bericht gehad dat alles wat door de PPID veroorzaakt wordt niet meer vergoed wordt. Het zal dus afhangen van wat er mis is, misschien bij KS ook de gradatie, maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:09

Abercrombie schreef:
Ze is al verzekerd. Voordat de KS was ontdekt. KS is dan toch niet uitgesloten?

Nee dan heb je mazzel denk ik.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:48

Paard is alleen verzekerd voor dood en blijvend ongeschiktheid. Punt is dat ze niet is verzekerd voor ziektekosten en ik heb er nu al flink wat geld in zitten.

Tot welke hoogte kan de verzekering je eisen on haar te behandelen voordat ze haar moeten afkeuren als ze zich niet meer laat rijden?

Dan bedoel ik dus idioot dure behandelingen zoals een botscan enzovoort terwijl je dr waarschijnlijk niets mee op schiet.

Stel dat ze dat tot duizenden euros kunnen rekken dan haal ik haar uit de verzekering en zet ik die premie wel opzij voor een nieuw paard. Dan gaat deze misschien wel met vroeg pensioen ofzo.

De inspecteur begon namelijk over dat een goede ruiter een paard met KS rijtechnisch moet kunnen "bijhouden" en dat niet iedereen dat kan. Maar dat het geen reden is voor afkeuren als ik dat niet kan.

Punt is alleen. Dit paard laat zich niet trainen want ze gaat vol in de staak. Ook met longeren en ook na pijnstillers. Dus wat is de grens?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:51

Ja dat is altijd een leuk discussiepunt. Hoe ziet de rug eruit op de foto's? Welke gradatie?

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 17:54

Het is een lichte afwijking. Alleen de DA stelde wel dat het ene beest het andere niet is. De een loopt met een verrote rug GP en de ander staakt bij een minimale verandering.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:12

Lastig....KS hoeft geen einde van carrière als rijpaard te zijn en verzekeringen zullen dat denk ik altijd aangrijpen.

En je moet een dierenarts vinden die het paard zowel klinisch als röntgenologisch afkeurt op de KS en die zal je heel moeilijk vinden.

Misschien eens bellen met een goede kliniek wat hun ervaringen hiermee zijn?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:13

Abercrombie, zit die inspecteur in Friesland? Die persoon had in elk geval bij Lou destijds toen ze een peesblessure had gezegd dat de AdB-methode dé oplossing zou zijn...

Als je bij een door de verzekering goedgekeurde DA zit en die DA keurt je paard volledig af voor gebruik lijkt het me dat de verzekering moet uitkeren. Ik ben wel tegen ziektekosten verzekerd, ik heb de uitgebreide verzekering. Bij mij worden MRI, CT etc. alleen vergoed als de verzekering daar heil in ziet, ik mag dan toch aannemen dat ze jou niet op zulke kosten gaan jagen om het paard af te keuren. Hoewel dat misschien ook weer afhangt van het verzekerde bedrag. Als jij hem voor zeg maar 10.000 euro hebt verzekerd zullen ze meer van je kunnen "eisen" dan wanneer je hem voor zeg maar 2.500 euro hebt verzekerd.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 18:24

Nee paard is alleen klinisch gekeurd en daarom tot 4500 verzekerd.

Wat ik dus niet begrijp. Ik verzeker een paard omdat ik er de springsport mee in wil. Dan kan het toch nooit zo zijn dat de verzekering zegt. Nee we keren niet uit want als u net zo goed kan rijden als Jeroen Dubbeldam is uw paard nog prima geschikt voor de springsport dus we keren niet uit. Succes ermee.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:13

Tja ik vrees dat je in dit soort discussies met de verzekering altijd aan het kortste eind trekt. Jammer dat ie niet voor ziektekosten is verzekerd want dan willen ze nog wel eens kosten en baten tegen elkaar afwegen.
En op een lichte afwijking is er geen DA die het paard wegens KS afkeurt, omdat idd je rijtechnisch er veel aan kunt doen. Je zou het paard in training kunnen zetten bij iemand die onbetwistbaar het paard goed zou kunnen rijden. Kost wel geld, maar mocht het dan nog niet gaan, dan heb je denk ik meer munitie. Je zou dat nog eens kunnen voorstellen aan de verzekering.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:25

Heb ik ook aan zitten denken. Alleen wat is dan het niveau wat de trainer moet hebben. De ene Z ruiter is de andere niet en sommige B ruiters zijn verrekte handig. Dan is het ook weer een discussie die je niet wint.

Ik vind t een lastig verhaal. Zeker omdat ik nu dus een maand of 6 een paard heb waar ik 5 maanden naast loop omdat ze alleen maar staakt.

En het gesprek over terug brengen naar vorige eigenaar kunnen we achterwege laten want daar heb ik al teveel energie in gestoken. Kansloos.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:38

Dit is nou precies waarom ik geen paarden meer verzeker, ze proberen er toch altijd onderuit te komen om te moeten vergoeden.

Als de verz. vindt dat het rijtechnisch opgelost moet worden en je wilt je paard professioneel laten trainen dan zou ik aan de verz. vragen welke stallen/ruiters daarvoor geschikt zijn. Als het dan niet lukt heb je in ieder geval een ruiter gekozen waar zij waarde aan hechten.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:40

Nou idd Tiwi. Je kan je dan alleen ook afvragen in hoeverre de ruiter onafhankelijk is.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 19:58

Ik zou dan ook meer adressen vragen en er zelf gaan kijken hoe ze werken en evt. ook bij je eigen DA navragen of ze ervaring hebben met die ruiter/stal.

Nooit iets doen wat voor jezelf niet goed voelt.

Edit: Bokt is natuurlijk ook een goed medium om ervaringen te vragen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:28

Abercrombie schreef:
Heb ik ook aan zitten denken. Alleen wat is dan het niveau wat de trainer moet hebben. De ene Z ruiter is de andere niet en sommige B ruiters zijn verrekte handig. Dan is het ook weer een discussie die je niet wint.

Ik vind t een lastig verhaal. Zeker omdat ik nu dus een maand of 6 een paard heb waar ik 5 maanden naast loop omdat ze alleen maar staakt.

En het gesprek over terug brengen naar vorige eigenaar kunnen we achterwege laten want daar heb ik al teveel energie in gestoken. Kansloos.

Van een particulier gekocht?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:29

Je zou de verzekering kunnen vragen wie zij zouden accepteren als professioneel ruiter.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 21:46

Ik vind die van Babootje wel een goede. Laat de verzekering maar bepalen wie bij jou in de buurt jou en je paard kan trainen. Het lijkt me niet zinvol alleen je paard te trainen, dan kan jij er misschien nog steeds niets mee. En zo'n paard weer verkopen lijkt me ook geen oplossing. Toch vraag ik me af of ze er onderuit kunnen als een door hun goedgekeurde DA jouw paard keihard zou afkeuren.

Overigens raadde de kliniek in Wassenaar me destijds ook aan om haar in training te zetten, maar ik zag dat niet zitten. Eén of twee weken zou dan genoeg zijn. Ik reed haar in die tijd zo'n twee keer in de week, twee keer longeren en tussendoor vrij. Dat zou op een trainingsstal niet kunnen en dat vond ik niet eerlijk tegenover haar. Ik heb trouwens Hippo Zorg als verzekeraar en niet EFO, dat las ik net in jouw eerste berichtje over de verzekering terug.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 05:27

Babootje schreef:
Abercrombie schreef:

Van een particulier gekocht?

In eerste instantie dacht ik conmerciele handelaar maar hij blijkt geen kvk te hebben dus particulier.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 05:28

Ik heb trouwens ook een deurne ruiter die haar traint. Ik rij haar eigenlijk amper nog vanwege dit.