Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Suzanne__

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 18:35

Dikke knuf :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-14 19:59

dank jullie wel :*

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:01

Wat vliegt de tijd he..
Knuf :(:)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 20:04

Moeilijke dag en dan ook nog ziek.
Dikke knuffel.

En blijf braaf in bed :j

lavendel64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:10

:( sterkte valt niet mee dit soort dagen, en zoals cam ook al zei als je zelf dan ook nog ziek bent komt het nog harder aan je bent al deprie en als je dan gaat denken.....
En dat het gemis je zo kan overvallen zo herkenbaar, mijn Fan is al meer dan twee jaar geleden naar de eeuwige weiden gegaan, en het gebeurt nog regelmatig dat ik haar oude stal sta te mesten dat de tranen weer in mijn ogen staan.Sommige overleden diertjes mis je toch wat meer dan anderen die waren toch even iets specialer...

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:24

Lieve san en renee uiteraard, hele dikke knuffel vandaag. Dit soort dagen maken het altijd weer even allemaal wat zwaarder. EN desert was niet "zomaar"een paard nee vooral jouw stukje hart. DIkke knuffel :(:)

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-14 23:39

Ik heb gepost in het verkeerde topic maar gelukkig lezen jullie daar ook mee.
Knuffel San, alle goeds en positieve vibes stuur ik jouw kant op.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 12:56

Nog heel veel sterkte! :(:) Het is logisch dat het gemis van zo'n bijzonder paardje niet zomaar minder wordt. Ik kende Desert niet eens en heb zelfs dankzij jou topics situaties gehad met mijn oude verzorgpaardje dat ik aan haar dacht :j Ze heeft gewoon een enorme indruk achtergelaten die gewoon niet vergeten mag worden!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-14 14:25

cam ja ik ben braaf in bed gebleven... _/-\o_

lavendel :(:)

Thanks iedereen :* ,ja door Desert heb ik geleerd om mijn hart te openen en wanneer ik aan mezelf moet werken en grappig ik ben er me er vaak bewust van maar nu ze er niet is soms geen reden om het te doen....goed voornemen voor volgend jaar.... ;)
Het lijkt wel eens of ze dan in mijn hoofd zit om tegen me in te gaan,haha of het is mijn eigen schuldgevoel.

Maar na een half jaar kan ik zeggen dat het goed gaat op wat mismomentjes na en dat is niet zo raar,zij was de enige die recht mijn ziel in kon kijken,de rest kan ik nog wel eens voor de gek houden.
Maar ja uiteindelijk heb ik mezelf ermee he?? :o

En de twijfel of ik er wel goed aan gedaan heb om haar te laten gaan kan ik ook verklaren,ik heb de normaal goede eigenschap alle mooie momenten te onthouden en iedereen te blijven zien zoals ze waren en niet de laatste momenten,vandaar dat ik ineens zat te piekeren,maar lang leve filmpjes terug kijken en ja ik had geen betere beslissing uit liefde en respect kunnen nemen voor haar.......

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-14 15:20

Knuff

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-14 16:46

moeilijke dagen Sandra, het gemis blijft maar ook de goede herinneringen........
je hebt het mooi omschreven

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-15 00:06

Omdat Desert het waard is:

06-06-2014/ 06-06-2015

I won't give up on us, even if the skies get rough
I'm giving you all my love, I'm still looking up

Afbeelding

When I look into your eyes, it's like watching the night sky
Or a beautiful sunrise, well there's so much they hold
And just like them old stars, I see that you've come so far
To be right where you are, how old is your soul
(Jason Mraz)
Afbeelding

Lieve Desert,

1 jaar al zonder jou, een jaar van vallen, opstaan en weer doorgaan. de tijd vliegt voorbij, heel veel dingen gebeurd met hoogte en veel dieptepunten, maar iedere keer probeer ik er sterker eruit te komen.
Heel veel zorgen om jouw dochter, mijn allesje Kaylee die een beetje jou achterna gaat en wat mis ik je dan liefje mijn spiegel. Maar we puzzelen verder nu ik met Kaylee, maar toch samen met jou op de achtergrond wetend als steun.
Afbeelding

Ik doe mijn best maar eerlijk ik ben ook ergens mijn gevoel een beetje verloren afgelopen jaar, dat muurtje he over vertrouwen en gevoel waar wij samen last van hadden en zo aan gewerkt hebben en ook zat ik vol woede ,machteloosheid, oneerlijkheid en vragen dat na ons gepuzzel, we samen zo ver zijn gekomen tegen beter weten in, alle artsen stonden paf, we wilden je nog zo graag een veulen gunnen en alles ging goed en wat was je trots als ubermama toen je drachtig was en toch ineens ging alles fout en kwam dat besluit en die was nodig en welbewust uit liefde en respect voor jou genomen ,maar ook al was het nodig ik vind het af en toe nog steeds verd*md oneerlijk.

En ineens was daar nog de twijfel, heb ik er wel goed aan gedaan? Had ik toch niet verder moeten kijken ,puzzelen, waar is het fout gegaan?

Toen heb ik een reading aangevraagd over jou en echt Desert je had mij niet beter kunnen helpen dat er veel meer is dan iedereen denkt, ik had mijn vragen zorgvuldig gesteld en je hebt antwoorden gegeven die niemand kon weten.

Jouw reading is best privé maar ik ga er voor de meelezers hier die ons jaren gesteund hebben wat citaten er uit halen, dat is ook wat jij gewild zou hebben al kunnen we maar samen toch nog iemand helpen …..en een boodschap uitdragen hoe het ook kan…..

Want ondanks al het verdriet, ik zou ieder moment met jou weer zo over doen, zonder enige twijfel en wat is het mooi om zo’n pure, liefdevolle band gehad te hebben, wat wij hadden is bijna niet te bevatten en ik koester het met heel mijn hart en ziel….. :+:

citaten uit de reading door Claudia staan schuin gedrukt:

Desert laat me zien de eerste keer dat je haar benaderde, ze stond toen nog bij de andere mensen. Zo anders dan ze gewend was. Je benaderde haar heel voorzichtig en er zat zoveel gevoel in, als ze er aan denkt, word ze nog emotioneel. Het voelde alsof je al helemaal verliefd was op haar. Zij was het, die je wilde hebben.
Dat voelde zo mooi. Je hebt haar voorzichtig geaaid en dat voelde fijn.

Een stukje over haar verleden:
Desert is een gevoelig paard en vind het niet fijn als je maar wat met haar doet, als het zijnde dat het speelgoed is. Ze vond dat moeilijk, dat ze geen stem had en dat er niet naar haar gekeken werd, in de zin, wat zij belangrijk en leuk en prettig vond. Dat vond ze zo raar, dat mensen met je omgaan als een soort ding en geen idee hebben dat je als paard ook gevoel hebt, dat is wat haar emotioneel maakt. Ze heeft heel erg een muur opgetrokken, uit zelfbescherming.
Ze kan het niet begrijpen hoe dom mensen zijn.
Ze vind het niet fijn om over deze tijd te praten, maar ze vind het wel fijn dat ze het nu kan uiten en dat ze weet dat niet alle mensen zo zijn. Het heeft even geduurd voor ze jou volledig vertrouwde, al voelde ze wel gelijk dat het goed zat, maar omdat ze zo haar gevoel had uit geschakeld, was dat best moeilijk om zich weer open te stellen.

Desert wilde stabiele kinderen op de wereld zetten, omdat ze wist dat niet alle mensen snappen hoe het werkt met paarden. Desert vond het fijn dat ze ook de ruimte kreeg om haar veulens goed op te voeden bij jullie.

Desert is blij dat ze zichzelf kon zijn en dat jullie haar accepteerde en dat ze zichzelf mocht zijn en dat er rekening met haar gehouden werd en niet gekeken werd naar wat jullie belangrijk vonden. Dat is wat ze het meest waardeert en dat jullie dat op andere mensen overdragen.
Daar maakt ze een buiging voor.
(en dat is de reden dat ik zo openhartig ben in dit topic)

Desert is blij dat ze bij jou terecht is gekomen.
De band met Sandra was goed, we hebben veel van elkaar geleerd. Desert vind het knap dat je met haar eigen wijsheid om kon gaan. Ze bedoelt dat ze letterlijk wijs was, dus haar eigen wijsheid had.

Desert zegt dat je al een paar dagen had beslist om haar te laten gaan, voordat het daadwerkelijk gebeurde. Je hebt echt bewust afscheid genomen en haar extra verwend. Desert laat me voelen dat je je emoties onder controle had en dat het een mooie paar dagen waren. Desert heeft dat erg gewaardeerd en ziet het als een blijk van waardering naar haar toe. Dat heeft het afscheid voor haar makkelijker gemaakt, omdat er een vredig gevoel hing en dat het een weloverwogen keus was en er geen andere keus was. Dat maakt het verdriet er niet minder om, maar zo bewust afscheid nemen is een heel mooi gebaar wat je kon maken naar Desert toe.
Desert wist het al dat het ging gebeuren en hoe fijn is het dan dat het zo vredig en liefdevol ging. Ze laat me een traan uit haar ooghoek zien rollen. Dat is van ontroering. Ze is jullie dankbaar.

Afbeelding

Desert zegt dat je op een bepaald veulentje/paard moet letten. Ik heb geen idee wat ze daarmee bedoelt.
Extra zorg zegt ze.
Komt goed, maar extra zorg???
Ze laat me steeds vleugels zien, ook daar laat ze me in het ongewisse. Hopelijk begrijp jij wat ze bedoelt.

De extra zorgen snappen we nu allemaal met Kaylee en wat niemand kon weten, de ongeboren liefdesbabe van haar en Wynn voordat ze ging heb ik gezegd met ons afscheid dat zij voor altijd haar veulen bij zich zou hebben, maar wel een veulen met vleugels......

Afbeelding

Ik weet het, het was een lang verhaal maar ik hoop dat mijn strijd, gepuzzel,openhartigheid en de liefde die Desert en ik deelden toch bij een hoop mensen de ogen hebben geopend dat het ook anders kan.
Dank jullie wel voor alle steun en vriendschap namens mij en mijn spiegel!!! :* :* :* Ook een buiging voor jullie _/-\o_

Dan nog 1 keer het filmpje met dank voor het maken aan Romy van Beek(Ymor) en met I won’t give up van Jason Mraz, geluid hard en kijken en genieten maar…..

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:18

En de sluizen zijn weer open gegaan. Pfoe wat moet ik zeggen.

Desert, als je eens zou weten (en waarschijnlijk/hopelijk weet je het) hoeveel mensen je geïnspireerd hebt. Zowel in het verleden als in het heden heb je ons lessen geleerd die wij ten alle tijden toe kunnen passen. Door desert en Sandra hebben paarden een soort extra dimensie gekregen voor mij. Het openstellen naar een paard toe en de connectie met elkaar aan gaan is het mooiste en meest magische gevoel dat ik ooit mee heb mogen maken. En dit gevoel is mede mogelijk gemaakt door Desert. Ze mag er dan nu alweer een jaar niet zijn maar haar wijsheden staan nog zo in mijn hoofd geprent. Ik mag hopen (maar ik denk dat ze er wel voor zorgt) dat niemand haar wijsheden zal vergeten.

Lieve Sandra! Ik ben niet goed in troostende dingen zeggen. Wat heb je een heftig jaar achter de rug. Je hebt jezelf opnieuw uit moeten vinden en je kunt je draai nog niet altijd helemaal vinden. Maar ik weet zeker dat het goed komt met jou. Het geluk lijkt niet altijd aan jullie kant te staan maar ooit komt dat wel.

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 00:20

:(:) zo mooi geschreven, woorden schieten te kort, maar weet dat Desert nooit vergeten wordt

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 07:02

Heel mooi eerbetoon aan een heel bijzonder mooi paardje.
Nooit zullen we haar vergeten.

❤️

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 08:11

Lieve San ;( ik heb geen woorden :(:)

oedsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 09:21

:(:)

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:22

Hier ook sluizen, kan het niet helpen, heb geen woorden, wat prachtig.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:34

Hier ook weer een brok in de keel. San nogmaals heel veel sterkte weet niet zo goed verder wat te zeggen

smileydees

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:35

Sandra wat heb je het weer mooi kunnen verwoorden, het gevoel erin. En Romy wat heb jij het ook mooi omschreven.
Sandra een hele dikke knuffel namens ons tweetjes :(:)

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 11:31

Mooi geschreven, over een bijzonder en dierbaar paard, ben blij dat ik haar heb mogen ontmoeten!

(wie heeft deze reading gedaan? mag ook via pb)

horselover22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 13:50

jee al weer een jaar voorbij wat gaat de tijd hard zeg en weer brok in me keel en tranen achter me ogen bij het lezen van jou stukje

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-15 15:18

Prachtig overzicht.. tranen stromen weer hier. Zo bijzonder was Desert, en zo bijzonder waren jij en Desert samen, en zijn dat nog steeds, dan wel niet meer fysiek bij elkaar, maar waar jij gaat is zij..
Hele dikke knuff :(:) :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 19:55

Dank jullie wel, de verwachtte inzinking en tranen bleven uit hier, zou wel opluchten :') maar het schrijven deed waarschijnlijk al goed, ik mis haar vreselijk en het is zo tegenstrijdig maar ik ben blij dat ze rust heeft nu en dat wij nog hebben kunnen laten zien dat er mensen zijn die haar niet als speelgoed en zonder gevoel hebben behandeld, ....
Er zit nog een heel verhaal achter, ik hoop dat ik dat ook ooit een plekje kan geven is wel weer de mens waar je vertrouwen in hebt en wederom niet terecht....de dieren zijn zoveel eerlijker en onvoorwaardelijker in hun trouw.
Ik ben super blij met deze reading waar ik maar paar citaten heb uitgehaald...

En ik ben vooral dankbaar om op deze wijze in dit topic die weinig mensen en zeker bokkers :x :') kunnen volgen en bevatten, zo'n lieve hechte vriendenkring en bokkers hier samen hebben gebracht.....echt er is in dit topic geen 1 nare reactie geweest en daar mag ik trots op zijn dat Desert dit voor elkaar heeft gebracht _/-\o_ :+:

Zal nog stukje reading Keyemsi noemen, ze had alleen mijn voornaam en verder niets dus kon niet weten...

Hoe vond je het dat je zoon Keyemsi weer terug kwam?
Leuk, is Keyemsi zwart wit gevlekt? Keyemsi is een schatje, als je hem ziet word je opslag verliefd. Hij kan je hart stelen, hij weet precies hoe hij je bespeelt. Hij is lief, maar heeft ook karakter. Je moet erg om hem lachen. Desert is heel trots op hem. Je hart smelt bij hem.
Hij doet het goed nu en heeft het naar zijn zin. Hij geniet van het leven.

Desert gaf je Sandra een heldere boodschap door, klopt dat?

Dat klopt, ze is blij dat je geluisterd hebt en dat je wist dat het van haar kwam. Daardoor heb je goed gehandeld.
Desert geeft mij het gevoel dat je daardoor alert werd op Keyemsi en dat hij daarom bij jullie terug is gekomen.
Je had al twijfels zegt ze. Een twijfel betekend altijd niet doen, zegt ze.

en dat klopt dat roep ik altijd!!! bij twijfel niet doen, ik wilde hem eigenlijk aan niemand verkopen en wist toen al in mijn gevoel en volgens mij heb ik het overal gezegd dat hij het laatste veulen was van Desert....maar ik voelde ook dat hij een uitstapje nodig had om iemand te helpen....zeker toen hij op schoot ging liggen bij Romy/Ymor :* en Romy dat heeft hij goed gedaan,kijk hoe jij je gevoel nu verwoord respect meis _/-\o_ :+: ik had het natuurlijk anders gehoopt maar hij had zijn deel gedaan denk ik en toen hij terug was kreeg ik: de cirkel is rond door van Desert en dat was het uiteindelijk ook.....
Hoe blij was Lisa(mijn bonusdochter) toen hij terug kwam en hoe verdrietig vond ze het voor jou, maar greep de kans met beide handen aan om hem te kopen en nu leert hij een ander meisje gevoelens uiten ;)

@cabalos : Claudia www.dierenkunnenpraten.nl

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 20:07

Prachtig <3