_Marlijn schreef:Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Mijn merrie heeft sinds vorig jaar zomereczeem. Nou loopt ze al een paar maanden met haar Bucas buzz off full neck rond, maar die schuift bij haar halster iets naar achteren. Dus heeft ze nu de eerste 10-15 cm van haar nek die dus bloot licht, helemaal stuk geschuurd.
Nou las ik dat veel van jullie de rambo sweet itch eczeem deken hebben, waarbij de oren door de hals heen gaat. Kan hij niet naar achteren schuiven --> Ideaal!
Nou heeft deze deken alleen geen buikflap die helemaal onder de buik doorgaat zoals de Bucas die ze nu heeft. Daar wordt ze normaal wel heel veel gestoken met allemaal bulten enzo. Hoe zit dat bij de Rambo? n
Er staat op de website van epplejack: extra lang aan de onderkant (buikflap) met 3 rechte buiksingels, laat de deken optimaal rondom de buik sluiten
Hoe ervaren jullie dat bij jullie paarden? Hebben die geen last van alsnog kapotte plekken onder de buik? Sluit dat fatsoenlijk aan? Of is mijn merrie gewoon een bijzonder geval dat ze daar last van heeft. Dat kan natuurlijk ook. Haha
Hoop dat jullie me kunnen helpen want ik wil zo snel mogelijk iets anders voor haar regelen!
De Rambo SIH zakt zowiezo niet naar achteren. De gaten voor de oren passen mijn Fries niet, dus dat stukje is altijd omgeslagen. Maar omdat de stof niet rekt, zakt de hals niet naar achteren. Dat heb je met veel eczeemdekens wel, heb ik de ervaring. Omdat die stof rekbaar is.
De buikflap sluit redelijk goed af, met 3 singels. Bij paarden met echt veel jeuk aan de buik weet ik niet of de deken echt goed werkt. Die van mij jeukt alleen aan zijn manenkam....