Ik heb hem vanochjtend even opgehad, hij heeft het voor elkaar 2 riempjes eraf te hebben. Iemand goede tips daarvoor? Bv andere riempjes, of wat ook zodat het beter blijft ztten...
dorientjuh
Geplaatst: 08-03-15 10:55
De gleuven moeten verticaal, want de kant met het logo erop moet op de neus zitten. Mijn Tinker kan er ook goed hooi mee eten.
De laatste tijd heeft mijn Tinker ook door dat de riempjes stuk kunnen helaas. Het is anderhalf jaar goed gegaan. Ik had eerst nieuwe riempjes gekocht, maar 1 van de nieuwe riempjes was binnen de kortste keren kapot. Dus op aanraden van een stalgenoot heb ik nu, naast de riempjes, ook alle vier de kanten vastgezet met stukje strotouw. En de strotouwtjes dan net iets strakker dan de riempjes. Sindsdien gaat het goed. Het ziet er alleen niet uit. Maar ja, ik blijf geen riempjes kopen.
Paard bleek een nieuwe truc te hebben gevonden: het halster slopen (sluiting kapot). Maar gelukkig ben ik niet voor een gat te vangen en heb ik altijd een halster en strotouw achter de hand.
Even een vraagje, ik heb bij het 'standaard' model 2 stukjes eruit gehaald omdat hij moeite had met ademen merkte ik. Nu heb ik deze eindjes een beetje dichtgebrand maar het wil niet erg goed, het blijft een beetje losjes en een beetje scherp. Zijn hier meer mensen die het dichtgebrand hebben? En hoe hebben jullie dat gedaan?
Ja, met een gasbrander van de camping en een lepel warm maken en daarmee aangeduwd. Maar later had ik er nog een ander stukje afgeknipt en niet gebrand en dat zit net zo goed.
Mijn haf krijgt ook deze zomer weer zijn GG graasmasker aan, anders kan ik 'm rollen eind van de zomer, met alle gevolgen van dien!
Vorige zomer had hij op zijn onderlip allemaal open plekjes steeds van dat masker. Nu wil ik er bondjes omheen gaan maken. Meer mensen die dat gedaan hebben? Zoja graag tips, trucs, voorbeelden!
Gaat ductape niet meer schuren? Lijkt mij minder fijn?
dorientjuh
Geplaatst: 17-03-15 18:48
Nee ducttape is glad waardoor bij mijn paard de schuurplekjes juist weg gingen. Bovendien blijft ducttape i.t.t. bontjes niet lang nat als je paard bv gedronken heeft.
Heb je een voorbeeld van waar je ducktape gedaan hebt?
Heb het idee dat de wondjes juist van het harde plastic komen, dus idee van bont is om het zacht te maken.
dorientjuh
Geplaatst: 18-03-15 12:48
Dus aan de voorkant en aan de achterkant ook, maar dat kun je niet zien. Bij mijn paard is het juist zo dat ze wondjes krijgt omdat de GreenGuard stroef is. De ducttape maakt het stroeve weer glad.
Hoi! Mijn verzorgpony staat sinds kort ook met een GG graasmasker maar deze gaat snel scheef zitten, is dit een probleem en moet ik hem strakker ofzo doen of kan ik het gewoon zo laten? Ik heb geprobeerd om hem in warm water te leggen en een beetje te buigen maar als ik hem eruit haal buigt hij gewoon weer terug... Niet zo nuttig dus
Hallo, ik heb een vraagje.. Ik heb een shire met een ontzettend gevoelig huidje. Als er ook maar iets langs schuurt, heeft hij al wondjes. Daarnaast is hij ook heel speels en speelt hij vrij wild (echt ruinenspel). Weten jullie een graasmasker in de maat X-full die zo groot valt dat hij een shire past, die stevig (!) is en ook nog eens zacht (of zo aan te passen met bijv ducttape dat hij zacht wordt)?
Heee, Mijn pony staat samen met een tinker en een shetlander in een best schraal weiland. De tinker en shet hebben de reservevetjes er mooi opzitten alleen mijn pony is door een bloedworm besmetting flink afgevallen.. ze heeft duidelijk meer hooi nodig, maar vooral de tinker eet alles op en die mag niet te veel hooi anders staat ze straks bevangen. Ik kan niet naar een ander weiland of apart voeren dus zal het een oplossing zijn om de tinker en shet een graasmasker om te doen en dan meer hooi te geven zodat mijn pony ook meer kan krijgen?
Mijn pony is vorig jaar bevangen geweest en krijgt dit jaar dus weer een masker om, wanneer beginnen jullie met de maskers weer om doen?
dorientjuh
Geplaatst: 24-03-15 21:55
Mijn Tinker staat sinds februari 2014 alweer met het graasmasker om, dus het hele jaar door. Hij mag pas af als ze weer op een gezond gewicht is. Ik had gehoopt dat ze in de winter door de kou flink zou afvallen maar die kou is er niet geweest.
Mijne is op twee weken hooi afgevallen helaas nu weer terug op voordroog van 'arme' kwaliteit. Dit krijgt hij naast weidegang. Zodra de paarden weer t volle gras opgaan, gaat denk ik de korf op. Voor hem/mij de eerste keer dat we het echt gaan proberen, dus ook nog wat zoeken...
SIEMxFUNNY
Geplaatst: 24-03-15 22:08
Ik ga hier weer meelezen. Wil vd zomer mn tinker weer met een korf omzetten omdat ze anders de pan uit groeit. Alleen beweging red ik het niet.
Vorig jaar heeft ze er in het voorjaar totaal 4 gesloopt. Verzon werkelijk waar alles om van het ding af te komen. Zelf met de achterbenen in t grasmasker en dan dr kop omhoog trekken.
horsii
Geplaatst: 24-03-15 22:10
Mijn haflingers kregen de korf a la bloempot af ni voor beide de greenguard..De slimste houd hem netjes om maar mijn domme jonkie krijgt hem af Halster zit echt strak genoeg maar ze doet de korf inclusief halster in zijn geheel af zelfs met klip van het halster nog dicht. Iemand tips
dorientjuh
Geplaatst: 24-03-15 22:12
Dat krijgt die van mij nu ook vaker voor elkaar horsii. Graasmasker incl halster af met de clip nog dicht en alles heel. Helaas geen tips. Ja je zou het halster in de manen kunnen vlechten maar dat doe ik toch liever niet.
_Nelleke_
Geplaatst: 13-04-15 13:20
Het is al even geleden dat hier gepost is maar het weideseizoen komt er weer aan dus ik denk dat een aantal van ons toch weer de graasmaskers uit het stof moeten trekken.
Ik heb voorheen een GreenGuard gehad alleen gingen daar zijn tanden helaas helemaal aan kapot. Zo erg dat de tandarts me heeft verboden het ding nog 1 dag langer om te doen.
De jaren daarvoor stond hij in een hit-actief en stonden ze maar heel kort op een klein weitje dus toen had ik gelukkig geen graasmasker nodig.
In een verder verleden heb ik weleens het HH/IR bloempotmodel geprobeerd alleen dan staat ponylief met warm weer de hele tijd te pompen. Hij krijgt gewoon niet genoeg lucht in dat ding.
Ik wil nu dus kijken voor de Tough One easy breathe maar ik kan nergens een website vinden die het ook naar NL verzend (en waar ie op voorraad is). Waar hebben de mensen uit dit topic destijds besteld?