Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mando schreef:Ik las dat treurniet mengvoeders een nieuw soort brok heeft.
Voor paarden en pony's die een overgevoeligheid hebben voor een teveel aan suikers in het rantsoen.
Graag willen wij u kennis laten maken met een nieuw onderdeel in ons paardenvoeder assortiment: Racing Horse Feed "Low-Sugar". De eerste paardenbrok volledig geproduceerd zonder toevoeging van suikers en 100% melassevrij! Voor dit productieproces is zelfs een octrooi verleend. Dit is terug te vinden onder octrooinummer 1030482.
Eigenschappen
Onze suikerarme paardenbrok is zeer geschikt voor paarden- en ponyrassen die een overgevoeligheid hebben voor een teveel aan suikers in het rantsoen. Een veel voorkomend probleem is dan hoefbevangenheid. De extra toegevoegde vezels en harde brok zorgen voor meer speekselvorming en zodoende een betere vertering.
Samenstelling: sojaschillen, gerst, lucernemeel, tarwe, maispellets, maisglutenvoer, tarwegries, koolzure voederkalk, lijnzaadschilfers en premix paard.
Bijzonderheden
Deze paardenbrok is havervrij en dus ideaal voor nerveuze en temperamentvolle paarden en pony’s. Low-Sugar brok heeft een natuurlijk suikergehalte van 2,6% en een verteerbaar ruw eiwitgehalte van 8,8% en zetmeelgehalte van 24,8%. Dat is bijzonder laag voor een volledige brok.
Zakgoed 25 kg.
Bestelcode: 243
■Zonder toegevoegde suikers
■Melassevrij
■Eiwitarm
■Havervrij
■Extra vezels
Jannepauli schreef:Voor de geïnteresseerden: Eind November komt Subli met een nieuw voer op de markt: Subli, Dieetmix.
Het product is zonder granen - ik heb het inmiddels al kunnen proberen bij mijn paarden en Yammie.. wat vinden ze het lekker!! Het is zeer geschikt voor paarden met Insuline Resistentie, het suiker- en zetmeelgehalte is maximaal 12%.
Als je meer wilt lezen: in de loop van vandaag open ik het volgende deel van het Centraal Topic voor Hoefbevangenheid Deel 3. Heel veel in de openingspost is ook van toepassing voor IR-paarden. Dus als je een uitstapje wilt maken, kan ik je dat aanbevelen
singasong schreef:Ik lees dat jullie erg enthousiast zijn over bietenpulp.
Alleen hoor ik van mijn therapeute dat daar vaak veel schimmels inzitten.
Ik begin er daarom niet aan.
Ninx schreef:ps: ik wilde wellicht 1 ruwvoerportie vervangen door bietenpulp... maar wanneer ze ervan aankomen bedenk ik me toch maar 10x, ze zijn nu mooi op gewicht... zou zonde zijn als ze er weer zwaarder van worden.
Tooske schreef:Ik ben via Laarakker bij het voer van bio-ron gekomen en neem aan dat die wel verstand van zaken hebben hoor.