Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Sodeletuut schreef:Ik kom weer even binnenvallen.
Mijn merrie blijft ontzettend veel jeuk aan haar buik hebben, weten jullie iets wat ik daar aan kan doen. De rest van haar lichaam heeft ze nauwelijks last, alleen haar buik echt heel erg!
Daarom zijn we dit jaar al overgestapt op een deken met buikflap, maar ze blijft veel last hebben. (gaan liggen en dan met haar buik over de grond schuren, steeds willen dat ik haar kriebel onder haar buik, etc.).
Bedankt!
frisiangirl schreef:Zammie, ik ben helemaal niet tegen dekens hoor! Ik vind alleen dat als je iets kunt vinden tegen exceem, dit toch veel fijner is dan je paard met een deken op te laten lopen? En als jouw paard zoveel jeuk heeft en een deken helpt is daar echt niks mis mee.
Maar gebruik je nu ook nog middeltjes, of alleen de deken?
opisop_shop schreef:zozo, netjes hoor!
En dat zonder deken?
Dan was het waarschijnlijk toch overgevoeligheid voor iets in het voer?
Cuubje schreef:Sanet schreef:Mijn hoody-project is nog gaande, nog geen goede oplossing kunnen vinden helaas... we zijn nog in de test fase.
Ik heb wel een tijdje een flymask over de hoody gedaan, dan bleven de oortjes wel zitten hoor
ellepel schreef:zammie,bij ons staat de halve stal momenteel aan elkaar te knabbelen hoor.
viel me op dat ontzettend veel paarden elkaar opzoeken vanwege de jeuk.
zelfs de paarden die nog helemaal niet in het gras staan.
ik had ap gister even zonder deken en zijn vriendinnetje had hem compleet nat geknabbelt op zijn hals haha, leek wel heel komisch
soniep schreef:.. Nou wil ik der eigenlijk van de zomer een keer met eczeemshampoo wassen om dit tegen te gaan en zo mogelijk ook de eczeem wat te verzachten!
Wat zouden jullie evt. aanraden en waarom wel/niet?
Bedankt alvast.