Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

) en die Cavalesse dus echt schijnt te werken bij haar heeft ze wel een exceemdeken op. Maar als ik dan zie (in vergelijking met vorig jaar) hoe heerlijk ontspannen en tevreden zij nu 24/7 op de wei staat zonder dat dwangmatige schuren.... ja, dan laat ik die deken lekker nog op. Als ze deze zomer nou goed doorkomt wil ik volgend jaar (met Cavalesse) misschien wel de gok wagen om haar zonder deken te laten lopen.
Sodeletuut schreef:Ik kom weer even binnenvallen.
Mijn merrie blijft ontzettend veel jeuk aan haar buik hebben, weten jullie iets wat ik daar aan kan doen. De rest van haar lichaam heeft ze nauwelijks last, alleen haar buik echt heel erg!
Daarom zijn we dit jaar al overgestapt op een deken met buikflap, maar ze blijft veel last hebben. (gaan liggen en dan met haar buik over de grond schuren, steeds willen dat ik haar kriebel onder haar buik, etc.).
Bedankt!
. frisiangirl schreef:Zammie, ik ben helemaal niet tegen dekens hoor! Ik vind alleen dat als je iets kunt vinden tegen exceem, dit toch veel fijner is dan je paard met een deken op te laten lopen? En als jouw paard zoveel jeuk heeft en een deken helpt is daar echt niks mis mee.
Maar gebruik je nu ook nog middeltjes, of alleen de deken?

Ik ga weer bestellen...en het nu wel echt weer de tijd van de jeuk
....gisteravond was het ook echt heel broeierig....gelukkig staan ze hier heel fijn onder hun rambo dekentjes
Heb mijn drachtige shet ook een dekentje op...want vorig jaar hebben mijn 2 veulens lekker aan haar manen zitten eten....en daar wil ik dit jaar mooi een stokje voor steken en opzicht is een witte deken voor een zwarte shet alleen maar fijn
En mijn witte blijft met zijn rambo dekentje mooi wit op deze manier
. 
opisop_shop schreef:zozo, netjes hoor!
En dat zonder deken?
Dan was het waarschijnlijk toch overgevoeligheid voor iets in het voer?
Ze heeft wel een deken op, maar speelt hem vaak voor de helft uit, vooral aan de hals dan.
Cuubje schreef:Sanet schreef:Mijn hoody-project is nog gaande, nog geen goede oplossing kunnen vinden helaas... we zijn nog in de test fase.
Ik heb wel een tijdje een flymask over de hoody gedaan, dan bleven de oortjes wel zitten hoor
.. anders geef ik de strijd met de oortjes wel gewoon op, want verder blijft hij dus wel mooi achter de oren zitten... ellepel schreef:zammie,bij ons staat de halve stal momenteel aan elkaar te knabbelen hoor.
viel me op dat ontzettend veel paarden elkaar opzoeken vanwege de jeuk.
zelfs de paarden die nog helemaal niet in het gras staan.
ik had ap gister even zonder deken en zijn vriendinnetje had hem compleet nat geknabbelt op zijn hals haha, leek wel heel komisch
soniep schreef:.. Nou wil ik der eigenlijk van de zomer een keer met eczeemshampoo wassen om dit tegen te gaan en zo mogelijk ook de eczeem wat te verzachten!
Wat zouden jullie evt. aanraden en waarom wel/niet?
Bedankt alvast.