Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_black_rose_ schreef:heb vanmorgen een andere arts laten komen omdat ik het echt niet vertrouwde. Deze zei bij de eerste aanblik al: "oei dat is wel erg dik" ik heb nu voor 2 weken antibiotica meegekregen en moet nu tevens 2 keer per dag het scrotum wassen en dan de wonden uitspoelen met betadine zodat ze goed open blijven en zodat het ook van binnen uit wat schoon wordt. Hij heeft de wonden van binnen schoon gemaakt en er kwam echt heeeel veel vieze drap uit. Hij geeft tevens aan dat het nog wel 2 weken zo dik kan blijven dat hij hoopt dat het conservatief opgelost kan worden. Met andere woorden: als dit niet aanslaat moet ie onder t mes om zo al het necrotische (dode) weefsel te verwijderen etc. Zijn flanken zijn wat ingevallen en hij heeft nog steeds verhoging dus ik ben blij dat er nu ECHT wat aan gedaan gaat worden.
Ik ben nu overgestapt van dierenarts. Complicaties kunnen altijd voorkomen, daar heeft arts 1 totaal geen schuld aan. maar ik denk dat de nazorg veel adequater gekund had!
arts 1 en 2 spreken elkaar praktisch tegen, de ene zegt :ach beetje koorts is t probleem niet, andere maakt zich er wel zorgen om. Arts 1 zegt je hoeft er niet mee te gaan lopen hij staat toch op wei, de andere zegt dat k zoveel mogelijk ermee moet lopen.
_black_rose_ schreef:hij krijgt 2 keer per dag hooi en dat leg ik verspreid in stapeltjes over de wei om wat lopen te stimuleren en als school t toelaat loop ik om de dag n half uur/3 kwartier met m. (beetje afhankelijk hoe laat ik klaar ben, lopen in t pikdonker vind ik geen goed idee)
Ben blij dat ik overgestapt ben! krijg net van de nieuwe arts een mailtje met verslag van anamnese, diagnose, behandeling en advies!! Ik weet waar ik aan toe ben en hoe t in elkaar steekt, geen geheimen geen gedoe:)