[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mellow

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:14

nou idd, het waait keihard, word kouder en nog schuren.
is er niet iets wat die rotbeestjes dood maakt Boos!.
heb mellow's lange manen aan de muur hangen, 30 cm lang en nu zijn ze nog maar 4 cm....

das niet het belangrijkste maar ja, het is niet leuk...

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:04

Wind schreef:
die van mij schuurt zich nog tepletter zonder deken. Scheve mond Zodra ik hem in een box zet gaat hij met zijn kont tegen de muur, terwijl hij in de zomer geen jeuk had aan zijn staart. Ook in zijn manen zitten nog wat plekken, helaas.

Raar he, het zijn volgens mij ook niet alleen maar de mugjes, gezien de reacties...
Bij die van mij gaat het nog steeds wel goed, maar het is idd bijna erger dan toen we 35 graden hadden..schiet mij maar lek Verward

Het waait ook hard en het regent regelmatig...daar kunnen die mugjes niet tegen, dus er moet dan wat anders aan de hand zijn lijkt me.

De pony's en paarden die nu geen last meer hebben lijken mij typische 'mugjes' gevallen...en bij de anderen spelen ook andere factoren een rol (is mijn conclusie)

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:25

Het gras wat ook nog steeds groeit met het warme weer???? Ik vraag het me ook af!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:32

Het gras groeit nauwelijks nog. Dat is ook afhankelijk van daglengte en niet de temperatuur.

Ik weet het ook niet Franka. Het is inderdaad of ze nu meer last hebben dan toen het zo heet was. Ik durf de deken echt nog niet af te doen. Vanmiddag ging ik naar huis toen het begon te schemeren en de mugjes waren in overvloed aanwezig. Een vriendin van mij heeft IJslanders op Vlieland en zelfs die staan nu te schuren. Het is een afschuwlijk lang eczeemseizoen. Scheve mond

Wat heb je trouwens vreselijk coole schapen! Haha!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:58

Mijn merrie heeft geen zomerexceem, maar heeft jeuk onder haar buik (het achterste deel, voor de uier), de binnenkant van haar hele achterbenen en de achterkant van haar billen, ter hoogte van waar de staartwortel eindigt ongeveer. Ze heeft geen wormen. Als ik haar op die plekken borstel dan zakt ze bijna door haar achterbenen van de jeuk. Ze is 24. Deze plekken zijn altijd wel gevoelig geweest, maar nu is het echt extreem. Wat zou het kunnen zijn en: wat zou ik eraan kunnen doen?? Tips zijn welkom!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:04

Die van mij zal dan wel een typische vliegenmuts zijn. Ze staat al een paar weken zonder deken en het gaat goed. Haar hoofd is nog steeds ongeschonden en ook haar staart. Haar manen schuurt ze een beetje en die verdikt iets. Ik heb het idee dat dat ergens anders van komt, maar weet niet waarvan? Iemand tips daarvoor (supplementen o.i.d.)

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:38

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:58

34, da's weer 10 jaar verder! Hoop dat die van mij dat ook gaat halen. Geef je haar iets voor de jeuk?

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:10

Ik vind dat die van mij wel onrustig reageert op de mugjes. Met name onder haar buik, ze staat veel te stampen met haar achterbenen en ze vindt het echt heerlijk als ik haar even kom kriebelen...

Maar idd, wat een verschrikkelijk lang eczeemseizoen... Zag wel dat het eind deze week weer kouder gaat worden! Laten we hopen dat dat helpt...

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 10:18

Uh grasgroei niet afhankelijk van de temperatuur?????????? Hebben ze mij toch verkeerde dingen geleerd op school! Gras groeit niet meer onder de 10C. En de boeren konden in het voorjaar geen graskuil aanleggen omdat het te koud was zodat er geen gras was!! Toen was er daglengte genoeg. En nee het groeit niet hard nu maar het groeit wel degelijk, het is in ieder geval ander gras dan dat er normaal zou staan eind oktober. En mijn pony kan echt niet goed tegen gras! Het is maar een suggestie! Naast dat er nog steeds mugjes zijn kan ik ook geen andere oorzaken bedenken nu. Ik zie nog steeds een pony onder haar boett dekentje staan Huilen . En helaas loopt het seizoen mugjes en grasgroei nog steeds gelijktijdig. Ze zijn allebei afhankelijk van hetzelfde weertype.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:12

Ik geef sinds een weekje kiezelderma en moet zeggen... de jeuk wordt merkbaar minder!!!!!!!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:34

Ik geef kiezelderma al een maand of 2, merk er weinig van, ook weer per paard verschillend, helaas...........

XXXX2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:04

..
Laatst bijgewerkt door XXXX2015 op 04-12-22 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:37

Dank voor je reactie! Het wassen helpt maar 2 dagen helaas. Borstelen vind ze héérlijk, maar als ik op die plekken kom, dan stort ze echt bijna door haar hoeven. Ze knikt haar achterbeen naar voren en "zwikt" dan met een bloedgang door de kogel. Ziet er gevaarlijk uit, ik ben dan steeds bang dat ze zich verrekt. Of dat van genot is of van pijn??? Kan het moeilijk onderscheiden. Bij de voorbenen heeft ze helemaal geen last van jeuk. Ze jeukt de achterkanten zelf door zowat óp de waterbak te gaan zitten......
Heeft iemand anders ook nog tips wat ik eventueel door het voer kan geven? D-itch van de paardendrogist bijvoorbeeld?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:47

die van mij krijgt dermil herbs, voor huid en haar. Hij kreeg eerst zeewier, dat werkte ook voor een mooie sterke vacht. Of de jeuk daar ook minder van werd durf ik niet te zeggen, dat blijft gokken.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:21

Ik ga van de week de DA laten komen bij mijn eczemer, wil eigenlijk gaan testen of het bij haar hormonaal allemaal wel OK is...

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:26

Vanmiddag komt hier de DA, ik hou jullie op de hoogte Knipoog!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 10:28

Ik ga zo de dekens af doen. Het is koud en het waait vreselijk hard. Als er nu nog vliegjes zijn dan weet ik het echt niet meer...

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 11:34

Hier hetzelfde....
De Boett in de wasmachine gisteravond en vanaf nu gewoon een regendeken op of, zoals nu als het guur is, een 200 grams winterdeken.
Tegen dit weer kan geen mugje....daardoor denk ik ook dat het bij mijn paard vooral zijn allergie tegen de schimmelsoorten is, want hij is nog niet jeukvrij, sterker nog, het is nu veel erger dan het de hele zomer geweest is! Verschil: het is nu zeiknat en de bak staat blank.
Gezellige boel Boos!

IngridHar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:38

Ik heb afgelopen weekend de deken al af gedaan en de winterdeken op gedaan. Hij heeft nog wel veel schilfers in zijn staart en over zijn lijf maar niet geschuurd Haha!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:08

Nou, als de muggen idd door deze wind kunnen vliegen.. dan weet ik het ook niet meer Clown .

DA is net bij me geweest, bij die van mij is het hoogstwaarschijnlijk een hormoonprobleem, gezien alle symptomen die ze heeft. Bloed zijn ze aan het onderzoeken.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:16

Jónas is dus ook nog steeds niet jeukvrij en heeft zelfs nu meer last dan 2 maanden geleden. Ik moet ook maar eens gaan nadenken over uitgebreider onderzoek naar de oorzaak.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:22

Go jij! Go jij! jippieeeeee...het is koud!!! Go jij! Go jij!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 19:51

Ook mijn gedachte idd! Haha! Eindelijk!

DOOD AAN ALLE MUGGEN EN ALLE ANDERE IRRITANTE INSECTEN!!!

Duivel

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 22:20

Tinne schreef:
Ook mijn gedachte idd! Haha! Eindelijk!

DOOD AAN ALLE MUGGEN EN ALLE ANDERE IRRITANTE INSECTEN!!!

Duivel

Er zijn ook andere oorzaken.... Boos! Nagelbijten / Gniffelen
(zon, graspollen, bomenpollen, schimmels, voeding, stofwisselingsproblemen en insecten idd, al dan niet in combinatie met elkaar...)
Daarom is het ook zo complex Boos!

Maar ik ben het wel met je eens verder Haha! Extreme duivel