[INFO] Mok

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Orrie_VBW

Re: centraal topic over mok

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:11

@ARIEKOOS,
Ik heb dus wel gebrobeert, maar kreeg geen geld terug, ze reageerden gewoon niet.
Ik moest gewoon nog meer zakjes kopen voor meer kuren Rolleyes

De formaline lijkt goed te helpen, ben benieuwd of dit zo blijft.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 14:33

Mijn paard heeft weer een klein plekje en koot is warm. Ik gebruik zelf hydrocortiderme en sudocreme.

Normaal staat hij overdag in de paddock maar ik wil niet dat er vuil inkomt. Vind het heel lastig, want hij staat nu dus op stal.
En rijden wordt ook lastig omdat hij hoefschoenen draagt en dat gaat schuren...GRRR wordt er onderhand echt een beetje gestoord van hoor van die mok.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 19:21

Ik heb niet alle 78 pagina's doorgelezen Clown en wilde eigenlijk iets weten over de Huppa-kruiden maar dat antwoord heb ik inmiddels al gevonden .Vond al raar dat er geen namen stonden bij de reacties en wetenschappelijk bewijs kon ik op de site niet vinden.Ook de geld teruggave vond ik niet helder en bijna onuitvoerbaar Tong uitsteken

Mijn ene ijslander heeft inmiddels nare mok en ik ben er eigenlijk van overtuigd dat het van binnenuit komt na een slechte baal kuil(die inmiddels ook op de mesthoop ligt Boos! ) Heeft nooit ergens last van gehad terwijl ze toch de hele dag in de blub staan.Dat is dus 4/5 uur per dag en helaas nergens anders waar ik ze buiten kan zetten...overal bagger.
De hele dag op stal is ook geen optie omdat ik momenteel ziek ben en geen 2 paarden kan rijden,bovendien zijn ze na 3 dagen niet meer te genieten en gaat het met hun humeur bergafwaarts wat ook de gezondheid niet ten goede kan komen.

Het zit aan 4 benen en voornamelijk voor op de koot(rasp?) zijn voeten voelen wat warmer aan dan normaal en zijn gevoelig bij de 1e aanraking.
De behandeling die op dit moment plaatsvind is elke dag de delen schoonborstelen(zand en gedroogde modder) en dan eqiumok er goed op/insmeren.Het lijkt iets minder te worden en ben pas een dag of 4/5 bezig maar voordat er ergere dingen gaan gebeuren wilde ik van binnenuit nog wat doen.
Heeft iemand ervaringen met kruiden of andere homeopatische middelen die reinigen van binnenuit??De andere optie is antibiotica maar daar wil ik nog heel even mee wachten ondanks de goede ervaringen mee heb,,,het verminderd toch de weerstand.

Groetjes,Tinky

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 10:18

Aps schreef:
Tandpasta erop smeren. Gewoon de goedkoopste die er is.

???? smeer je bij jezelf ook tandpasta op je open wonden??? Boos! ik zou tegen iedereen willen zeggen:niet doen! ik ben sinds kort ook de "gelukkige"van een paard met 1 mok/rasp been en las hier even mee ivm adviezen maar ik heb toch wel overal gelezen dat je juist de huid etc vettig moet houden om barsten te voorkomen...

wat zijn jullie ervaringen met de tabletjes van puur mok en cure mok? ik wil deze eens proberen, naast mopk zalf v efrata en mud gard zalf...
ook voer is inmiddels aangepast naar minder suiker....balen hoor ze eet 1 been letterlijk op vd jeuk en zitten grote ronde kortsen met vurige randen en het is open...wel raar, 1 been vd 4 terwijl ze 4 behaarde benen heeft...komt dat vaker voor?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-08 21:32

Feminsky, raar dat ze het aan een been heeft maar gelukkig maar en niet alle vier

ik heb ene tijdje die pillen gebruikt mijn paard vond ze wel lekker at ze zo op maar of het helpt????
hij heeft nu sinds korte tijd rasp aan beide benen
alles geprobeerd maar niets lijkt te helpen
vanmiddag was de DA toch op stal heb ik hem er gelijk even bijgeroepen
hij heeft me het advies gegeven om het eens tien dagen met rust te laten
en dan de draad weer oppakken metzalf en kijken hoe het dan werkt
we hebben het er wel over gehad om hem te gaan spuiten dus als dit verder niet helpt denk ik er wel over na om dat te doen
heeft iemand hier ervaring mee????????

Feminsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 11:33

mmm...gisteren alle twee de achterbenen gewassen met betadine en blijkt op andere achterbeen ook een heel klein plekje te zitten.. Verdrietig ..achterbenen zijn een stuk dikker behaard dan voor..ik denk(en hoop!) dat ze het daarom alleen achter heeft en niet voor.....
maarja ik heb nu de pillen binnen, cure mok, en heb sudocreme..en ga eens aan de slag...zo lang het niet erger wordt of eng eruit gaat zien en zij ook ok blijft reageren even aankijken...en anders vd week ook DA er bij..eens kijken of de pillen na een paar dagen gaan helpen..
kan het ook zijn dat door de equipulmin(heeft ze gekregen voor verkouden met snot en hoesten) wellicht nu erge mok heeft gekregen? waarschijnlijk door verminderde weerstand denk ik...
paard spuiten tegen mok?..?...ken ik niet...geen ervaring mee...lees wel even mee als er iemand ervaring mee heeft....

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 20:18

En ik was zo blij dat mijn pony's geen mok hadden.
Gister uit het weiland, de benen waren nog nat en modderig en ik ging even mijn pony longeren. Ik vond dat haar achterbenen al wat dik waren, maar ze liep niet kreupel of kort. Misschien dat ik het toch verkeerd zag. Vandaag de benen helemaal schoongemaakt en voelen.. ja hoor.. mok op beide achterbenen. Helaas hebben mijn andere 3 pony's het ook.
Het zat overigens niet in de kootholte maar langs de zijkant van het been.
Aangezien ik vrij weinig van mok weet ga ik dit topic maar eens doorlezen en verder zoeken op internet naar informatie.

Mijn pony's staan in een super modderig weiland, alleen maar nat, nat en nat.
Ik denk dat ik ze voorlopig even binnen houd en naar buiten doe in de bak als ik er bij ben.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:27

Marchador schreef:
En ik was zo blij dat mijn pony's geen mok hadden.
Gister uit het weiland, de benen waren nog nat en modderig en ik ging even mijn pony longeren. Ik vond dat haar achterbenen al wat dik waren, maar ze liep niet kreupel of kort. Misschien dat ik het toch verkeerd zag. Vandaag de benen helemaal schoongemaakt en voelen.. ja hoor.. mok op beide achterbenen. Helaas hebben mijn andere 3 pony's het ook.
Het zat overigens niet in de kootholte maar langs de zijkant van het been.
Aangezien ik vrij weinig van mok weet ga ik dit topic maar eens doorlezen en verder zoeken op internet naar informatie.

Mijn pony's staan in een super modderig weiland, alleen maar nat, nat en nat.
Ik denk dat ik ze voorlopig even binnen houd en naar buiten doe in de bak als ik er bij ben.

smeer er anders even als je ze in het land doet uiercreme/zalf op helpt wel een beetje tegen de nattigheid dan kunnen ze toch even naar buiten

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:30

Als ik er uiercreme/zalf opsmeer kan dat gewoon in de wei? ze zakken in de modder echt weg, dan krijg ik het idee dat dat met de zalf vast gaat koeken aan de huid. Of is dat echt alleen voor in de bak bijvoorbeeld?

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:37

Marchador schreef:
Als ik er uiercreme/zalf opsmeer kan dat gewoon in de wei? ze zakken in de modder echt weg, dan krijg ik het idee dat dat met de zalf vast gaat koeken aan de huid. Of is dat echt alleen voor in de bak bijvoorbeeld?

nee hoor als je uierzalf erop doet kan je ze gewoon in het land neerzetten het gaat niet aankoeken aan de benen
probee rhet anders een keertje

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:48

Marchador... ik ben nu een kleine week bezig met equimok.Dit is op basis van vaseline en kruiden en het gaat goed met de beentjes van Beer.Niet warm of gevoelig meer en de korsten worden minder...ik blijf nog wel even smeren want die van mij staan ook in de blup een paar uur per dag.
Als ze binnen gehaald worden doe ik er niets aan en laat de bagger opdrogen,de volgende morgen borstel ik met een halfharde borstel de aangetaste delen af (gebruik die alleen voor de mokbenen om evt besmetting te voorkomen).
Daarna voel ik met mijn vingers waar er nog modder en/of korsten zitten.Ik pulk niet aan de korsten maar masseer wel de aangetaste delen in met de equimok.
Door de vaseline wordt het waterafstotend en je kunt dat ook goed zien omdat er weinig tot geen modder blijft zitten.

Misschien heb je hier wat aan...ik kan ze ook niet de gehele dag binnen houden of in een droge paddock zetten Knipoog

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:53

Nee liever heb ik ze ook niet de hele dag binnen, ik baal er wel enorm van omdat er geen één paard is bij ons op stal die geen mok heeft. (eigenlijk op 1 na, maar die staat op stal).
Ik las net al iets over MokCare, dat klinkt erg positief, al moet je dat door het voer doen en dat zal moeilijk gaan Haha!

Ik zal eens kijken over die equimok.
Mijn moeder had trouwens zinkzalf liggen die ik mocht gaan gebruiken, dus dat doe ik er morgen in ieder geval op.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:57

geven jullie de paardjes ook verse knoflook het mok komt van binnen uit he
en knoflook zuivert het bloed dussssssss
ik geef hem iedere dag een teentje door het voer heen Haha! is trouwens ook goed voor vliegen en dazen strakjes in de zomer

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 21:59

Om heel eerlijk te zijn niet, mijn pony's krijgen zowieso geen krachtvoer en mijn paard krijgt het niet.
Hmm kan ik misschien wel gaan doen.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:04

Marchador schreef:
Om heel eerlijk te zijn niet, mijn pony's krijgen zowieso geen krachtvoer en mijn paard krijgt het niet.
Hmm kan ik misschien wel gaan doen.

kost bijna niks en het helpt wel (hoop ik dan maar he )

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:09

Haha nou ja het is het proberen waard toch Knipoog

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:20

suc6 dan Haha! Clown

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:21

Pas op met teveel knoflook voeren...een overdosis kan tot een bepaalde vorm van bloedarmoede lijden.
Informeer anders even bij je DA

Citaat:
Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede

Eric Laarakker http://www.zomereczeem.info/site/inc/fi ... rakker.doc

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:47

Tinky12 schreef:
Pas op met teveel knoflook voeren...een overdosis kan tot een bepaalde vorm van bloedarmoede lijden.
Informeer anders even bij je DA

Citaat:
Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede

Eric Laarakker http://www.zomereczeem.info/site/inc/fi ... rakker.doc

he dit is nieuw voor mij ga het even uitzoeken en navragen dank je

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:49

Dacht dat al eens ergens gelezen te hebben, maar wist het niet zeker.
Ik ga maandag ook eens de dierenarts opbellen, ze hebben het over teveel. Dar wil ik het fijne van weten!

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:59

ben benieuwd naat zijn/haar verhaal ik gaf elke dag een teentje en hij at het graag op hoor Haha!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:00

Ja wij deden het vroeger ook altijd.. aten het ook altijd gewoon op. Haha! Ik ben ook wel heel benieuwd nu, maar zal het zeker plaatsen als ik hem gesproken heb.

peetisgreat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:02

Marchador schreef:
Ja wij deden het vroeger ook altijd.. aten het ook altijd gewoon op. Haha! Ik ben ook wel heel benieuwd nu, maar zal het zeker plaatsen als ik hem gesproken heb.

ok maar ik duik nu me bedje in morgen lekker buiten rijden
trste en ik hoor het wel doeiiiiiiiiiiii

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 23:05

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:05

Heeft er iemand ervaring met Helosan huidcreme; wat heeft geholpen tegen mok?