Ik heb dus wel gebrobeert, maar kreeg geen geld terug, ze reageerden gewoon niet.
Ik moest gewoon nog meer zakjes kopen voor meer kuren

De formaline lijkt goed te helpen, ben benieuwd of dit zo blijft.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Aps schreef:Tandpasta erop smeren. Gewoon de goedkoopste die er is.
Marchador schreef:En ik was zo blij dat mijn pony's geen mok hadden.
Gister uit het weiland, de benen waren nog nat en modderig en ik ging even mijn pony longeren. Ik vond dat haar achterbenen al wat dik waren, maar ze liep niet kreupel of kort. Misschien dat ik het toch verkeerd zag. Vandaag de benen helemaal schoongemaakt en voelen.. ja hoor.. mok op beide achterbenen. Helaas hebben mijn andere 3 pony's het ook.
Het zat overigens niet in de kootholte maar langs de zijkant van het been.
Aangezien ik vrij weinig van mok weet ga ik dit topic maar eens doorlezen en verder zoeken op internet naar informatie.
Mijn pony's staan in een super modderig weiland, alleen maar nat, nat en nat.
Ik denk dat ik ze voorlopig even binnen houd en naar buiten doe in de bak als ik er bij ben.
Marchador schreef:Als ik er uiercreme/zalf opsmeer kan dat gewoon in de wei? ze zakken in de modder echt weg, dan krijg ik het idee dat dat met de zalf vast gaat koeken aan de huid. Of is dat echt alleen voor in de bak bijvoorbeeld?
Marchador schreef:Om heel eerlijk te zijn niet, mijn pony's krijgen zowieso geen krachtvoer en mijn paard krijgt het niet.
Hmm kan ik misschien wel gaan doen.
Citaat:Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede
Tinky12 schreef:Pas op met teveel knoflook voeren...een overdosis kan tot een bepaalde vorm van bloedarmoede lijden.
Informeer anders even bij je DACitaat:Knoflook is slecht voor paarden. Het breekt rode bloedcellen af (alleen bij paardachtigen, niet bij mensen of andere dieren). Grote hoeveelheden knoflook geven risico op bloedarmoede
Eric Laarakker http://www.zomereczeem.info/site/inc/fi ... rakker.doc
Marchador schreef:Ja wij deden het vroeger ook altijd.. aten het ook altijd gewoon op.Ik ben ook wel heel benieuwd nu, maar zal het zeker plaatsen als ik hem gesproken heb.