Binck8 schreef:Hier voorzichtig positief, paardje heeft vandaag weer redelijk gegeten. Niet alles op maar wel het grootste gedeelte.
Geen verhoging qua temperatuur.
Evengoed heb ik de tandarts gevraagd binnenkort te komen, even alles weer checken en schoonmaken. Denk dat ik deze truck standaard 2x per jaar ga vragen.
Hoe vaak hebben jullie de tandarts over de vloer?
Aangezien hij een hartaandoening heeft is verdoven en lastig iets. Hij krijgt als Fries sowieso maar voor 400/450 kilo, bij meer wordt zijn hartje en beetje te spannend zeg maar. Maar ik vind het nu ook al spannend gewoon...
Wat een zorgen. Wel fijn dat hij iets heeft gegeten.
Hoevaak de ta komt hangt er van af. Had altijd 1x per jaar, maar m'n pony is vorig jaar 4x gecheckt ivm in de gaten houden van een losse kies. En mijn grote merrie 5x doordat ze proppen bleef maken en diastases steeds moesten worden schoongemaakt.
Door de diastases en ouder worden zegt mijn ta iig elk half jaar checken. En als ze klachten hebben eerder.
Lastig lijkt het mij wel met een hart probleem.... qua verdoving. Maar tand problemen in combinatie wil je ook niet hebben, want heb wel eens begrepen dat tand ontstekingen samenhang hebben met het hart? Weet niet precies hoe dat zit.
Maar dat lijken me lastige afwegingen omdat hij nu toch ooo weer last van z'n gebit heeft