Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Uppojono schreef:Dank jullie wel. Dan ga ik dat eerst proberen.
De dierenarts heeft zelf geen vertrouwen meer in de PENS-therapie bij mijn paard.
Dit weekend was het ineens weer heftig aanwezig en ik hoorde ook mensen met hooikoorts die dit weekend ineens weer klachten kregen. Daar nu toch naar stap 1.
c_alsemgeest schreef:Je moet er best wel veel van geven om effect te zien.
Daarbij zou ik het altijd io met je VA doen want ze kunnen er wat suf van worden en op lange termijn moet je ook de leverwaarden soms checken.
Jam kreeg 0,2mg per kilo lichaamsgewicht 2xdd
Bij hem was dat 120mg per dag (12 pillen).
Ik kocht ze in in dozen van 100stuks uit Duitsland, die waren het beste leverbaar en ook goedkoper. Je hebt in Nederland ook aanbieders die goedkopere dozen van 100stuks verkopen op het moment.
c_alsemgeest schreef:Dat is het echte headshaking syndroom.
Dan heeft het paard overprikkeling van de trigaminus zenuw (aangezichtszenuw) en kan dan dus aangezichtspijn hebben of een bepaald soort hoofdpijn wat vergelijkbaar is bij mensen als clusterhoofdpijn.
Door de pijn gaan ze schudden. Je ziet dan ook gazing (staren) en het schudden begint vaak met een soort schokjes alsof er een vlieg bij hun neus zit of dat ze stroom krijgen. Ze doen vaak ook briezen of flemen en hun neus schuren omdat daar de zenuw ook loopt.
Het is een vrij pijnlijke aandoening, zeker als het een heftige vorm is zoals die van mij het had.
Gelukkig zijn er veel goede behandelingen voor tegenwoordig die voor veel paarden goed helpen en ze geen klachten meer hebben.