Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

pluisje88

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 09:29

Dat gevoel heb ik ook over mijn deken eerlijk gezegd. Alsof de werking “op is”

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:25

Mmm de keramische deeltjes zouden gewoon werkzaam moeten blijven. Deze doen niets meer dan eigen lichaamswarmte terug stralen? Of dat betekent dat je de deeltjes verliest bij het wassen? Ben erg benieuwd watvoor antwoord BOT hierop heeft.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 13:55

Weidebloem schreef:
Mmm de keramische deeltjes zouden gewoon werkzaam moeten blijven. Deze doen niets meer dan eigen lichaamswarmte terug stralen? Of dat betekent dat je de deeltjes verliest bij het wassen? Ben erg benieuwd watvoor antwoord BOT hierop heeft.

Hij is pas 2x gewassen dus ik hoop van niet ;)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 15:35

Sterk zijn ze niet die onderlappen

Afbeelding

Heeft iemand toevallig 1 onderlap of set van bot over groot genoeg voor de achterbenen en die ze weg doen? Fedimax mag ook!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 17:10

Panama welk merk heb je daar stuk?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-17 18:04

Bot onderlap uit de stalbeschermer!

Maar gebruikte hem met een bandage en blijkbaar heeft ze hem er vannacht onderuit gekregen door erop te staan en toen stuk gekregen. Gelukkig wel buitenkant dus ga t stikken maar t is niet een geschikte onderlap met een bandage haha :j

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 19:38

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn royal work boots toegekregen vandaag! Dit weekend eens testen. Voelen in elk geval heel fijn aan

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 22:01

Zien er ook fijn uit, ben benieuwd !

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:42

Hi iedereen! Ik heb een vraagje... Mijn merrie heeft wat last van haar spronggewrichten en ik wil graag de BoTs voor het spronggewricht proberen. Zijn er mensen die deze 24/7 omlaten, of in ieder geval langer dan 8 uur? Mijn merrie staat overdag buiten; hoe zit dat met schade van regen/zand etc? Ik hoor het graag!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 15:45

24 uur wordt ook door bot zelf afgeraden. Die van mij heeft max 15 uur beenbeschermers gedragen. De laatste keer had hij ineens een harde bobbel boven de rand van beschermer, sindsdien doe ik het niet meer zonder toezicht.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 23:41

Eapy schreef:
Hi iedereen! Ik heb een vraagje... Mijn merrie heeft wat last van haar spronggewrichten en ik wil graag de BoTs voor het spronggewricht proberen. Zijn er mensen die deze 24/7 omlaten, of in ieder geval langer dan 8 uur? Mijn merrie staat overdag buiten; hoe zit dat met schade van regen/zand etc? Ik hoor het graag!

Ik heb ze en hij heeft ze niet langer dan 14-15 uur per dag om.
Ben 3 dagen geleden weer begonnen dus we zitten nu op 3-4 uur per dag. Daar komt hij echt bezweet onder vandaan.
Straks op de paddock gaan ze afzakken dus hij heeft ze alleen op stal om.
De sluitingen rekken snel uit vind ik

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 08:54

Ik doe ze alleen om als ik erbij ben

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 09:14

Ik heb mededoor dit topic sinds gisteren de Fleecedeken Supreme met vaste hals. Het kost wel wat maar wel een super zware kwaliteit en een hals die gewoon echt past bij mijn merrie.

Voor het longeren een half uurtje op gehad en ik had het idee dat ze al losser was..of wilde ik dat zien? Ik ben benieuwd hoe ze aan voelt onder het zadel als die weer terug is.

Mijn merrie heeft helaas op jonge leeftijd al artrose in de hals en zet zich makkelijk vast is het si / bekken gebied. Door de da en fysio behandelingen is ze weer helemaal op de rit en ik hoop dat deze deken haar gaat ondersteunen zo niet nog net dat beetje extra doet.

Heb ook nog de Brush Boot 3D Mesh op het lijstje staan omdat ze een paar schieffels heeft die volgens mij nog actief zijn.

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 21:17

Voor wie de kortingscode vergeten is voor producten van Back on Track, deze is bokt17 en nog geldig tot eind dit jaar :j
Alleen voor de bokkers onder ons :)

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:14

Hoeveel korting is dat frutsels? O:)

Wie had er ook alweer de schouderbeschermer van BOT?
Zit hij een beetje mooi over de borst? En hoe zit het met de maten? Normaal heeft ze 175 van deken. Dus dan zou 125 denk ik haar maat zijn. Maar ze is IJslands dus als hij krap valt moet ik misschien wat groter.

Mijn pony heeft een peesblessure in haar borst. -O-

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:21

20% op alles.
De schouderbeschermer valt hetzelfde als de dekenmaten. Dus als je paard 125 heeft (is 175) dan is de maat voor schouderbeschermer ook 125

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:29

Bedankt Voor het delen. Ik denk toch aan een 2e set van de brush boots. Mijn 2e set is rondom gekrompen waardoor de pasvorm nu erg waardeloos is. Zo zonde. Het is net alsof ze te heet zijn gewassen. Meer mensen met die ervaring??

Sybelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 22:42

frutsels schreef:
20% op alles.
De schouderbeschermer valt hetzelfde als de dekenmaten. Dus als je paard 125 heeft (is 175) dan is de maat voor schouderbeschermer ook 125

Ah, dank je wel.
Ik ga morgen eerst even kijken of ik mijn fleece deken misschien kan verknippen/aanpassen. Die gebruik ik nu toch niet nu ze zonder dek loopt. Mocht dat nou chaos worden dan bestel ik die maat.

Tomorrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 15:56

VWestra schreef:
Bedankt Voor het delen. Ik denk toch aan een 2e set van de brush boots. Mijn 2e set is rondom gekrompen waardoor de pasvorm nu erg waardeloos is. Zo zonde. Het is net alsof ze te heet zijn gewassen. Meer mensen met die ervaring??

Ja ik. Ze pluizen en pillen super snel en mijne zijn ook gekrompen / vervormd tijdens het wassen. Heb ze maar weinig gebruikt maar nu liggen ze werkeloos te zijn en te wachten tot ik ze weggooi :=

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 17:59

O echt. Dat heb ik niet. Ik was ze in een waszak :D En op 30 graden. En ik was ze echt heel vaak.

Fauvetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 11:40

Even een vraagje.
Ik zou graag de bucas recuptex als onderdeken gebruiken. Momenteel staat ongeschoren paard onder een 0gram regendeken. Het begint nu toch wel frisser te worden. Tussen 7 en 15 graden. Ik had mezelf voorgenomen om pas bij 5graden een onderdeken op te leggen, maar begin nu toch te twijfelen, wat denken jullie ?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 12:12

Fauvetje schreef:
Even een vraagje.
Ik zou graag de bucas recuptex als onderdeken gebruiken. Momenteel staat ongeschoren paard onder een 0gram regendeken. Het begint nu toch wel frisser te worden. Tussen 7 en 15 graden. Ik had mezelf voorgenomen om pas bij 5graden een onderdeken op te leggen, maar begin nu toch te twijfelen, wat denken jullie ?

Ik gebruik sinds afgelopen weekend de Back on Track maasdeken als onderdeken van mijn 0 gr regendeken. Ik merk niet dat die van mij het overdreven warm heeft :)

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:13

Die van mij stond gister zelfs onder 150g + de maasdeken. Ze stond er heerlijk warm maar niet zweterig onder. Die nacht wel weer afgedaan gezien t vandaag 15 g kan worden en 150 met de deken dan te warm zal zijn.

Ik was dit weekend naar friesland voor de desert trail, dat was natuurlijk oerzwaar voor die beesten! Alle momenten toen ze op stal stond had ze de mesh deken erbij onder en merkte duidelijk verschil dat ze minder spierpijn had ze dag erna! Wel in der benen maar lijf een stuk minder dan ik had verwacht!

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 09:39

Mijn merrie is erg gevoelig voor spanning en houdt dan snel de rug vast. Sinds ze 's nachts onder de Bot deken staat merk ik een wereld van verschil.. veel makkelijker, losser en sneller ontspannen.
Paard van mijn vriend heeft snel galletjes en die verdwijnen snel met de stalbeschermers. Ik ben 200% fan!

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 10:25

De galbulden verwijnen hier niet door de stalbeschermers en werkbeschermers. Misschien omdat die van mij teveel heeft en al telang het er zit?