[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:52

Wat een werk om dat te maken :j

Ik wist dat bucas vliegendeken heeft, ik zit zelf net te kijken bij de mio flysheet,voor de erg warme dagen
maar op foto kun je zo slecht zien of die dekens echt wel dicht genoeg zin tegen knutjes :j

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:53

Claus staat morgen onder zijn Pagony Eczema. Het is niet ideaal, maar ik hoop dat hij het daar minder warm onder heeft dan onder zijn RSIH

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 21:56

Dit is de bucas vliegendeken

Afbeelding

Afbeelding

brease

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:07

@ellepel. Ja het was even flink passen en metenen het zibt me nog niet maar van een bebloede losgeschuurde onderbuik en kapotte uiers naar nu nogsteeds een behaarde onderbuik en enkele plekjes in haar tja..achterbeenoksels? Ik ben zeer tevreden. En een stuk goedkoper na al her gesmeer en gevaar voor rondvliegende hoeven door de pijn.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 22:48

Is de Bucas fijnmazig genoeg om de knutten tegen te houden? Hij kan ook niet over de oren en de buik is niet bedekt zie ik.. :=

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 23:47

Bucas hield de knuten bij die van mij voldoende tegen. Of het goed genoeg is voor een echte zware eczeemer weet ik niet. Het heeft wel degelijk een buikflap je ziet het alleen niet op de foto's ;) mij beviel de deken erg goed. Helaas is het nu stuk en te klein.
Het is niet een hele zware deken zoals de Rambo, daardoor is het wel koeler.
Ik gebruik nu een deken van imperialriding(?) wat warmte/zon reflecteert. Nou is mijn paard niet een echte eczeemer maar bij hem werkt die ook voldoende.

Iemand die mij kan vertellen waardoor mijn paard jeuk krijgt van gras? Hij is niet ir, wel iets verhoogde glucose (bloed geprikt bij dieet)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 05:55

Sammyoo schreef:
Is de Bucas fijnmazig genoeg om de knutten tegen te houden? Hij kan ook niet over de oren en de buik is niet bedekt zie ik.. :=

Als je de eczeemvariant neemt wel maar de vliegen is ook fijnmazig.

Zit een lange buikflap aan en een masker bij waardoor niks onbedekt blijft.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 07:33

Oh die deken,ja nu weet ik het,staat goed hoor :j

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:30

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 08:55

Paard van een kennis kreeg er enorme bulten van bleek allergisch voor de insectdodende middelen die erin zitten.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:09

Ik vind het ook heel erg doorzichtig,vraag me dan af of de vliegjes er niet dwars doorheen kunnen prikken?

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:22

__YSB__ schreef:
ellepel schreef:
Op!
Zijn zat vliegen,dus lekker op laten.
Doe ik bij appie ook hoor,dan maar zweten.
Doe ik morgen ook en ik ga er niet dood aan,dus kan een paard dat ook prima hebben :j

Is het serieus niet te warm?

Ik heb vorig jaar kosten wat het kost de dekens erop gelaten ook bij warm(er) weer, maar haalde mijn pony, die het echt niet snel warm heeft, onder de bultjes van de wei na een warme dag.

Had geen idee wat het was, behalve dat het jeukte, paar dagen later lieten d'r haren los en bleek het door de broei onder de deken te komen. Pony had extreem veel jeuk erdoor. Enige manier om het op te lossen was broei voorkomen en alle dekens aflaten.

Bij mij gaan nu met hele warme dagen de exceemdekens eraf, flink derfen in manen en staart en vliegenspray op de pony. En dan een gewone, luchtige vliegendeken met buikflap erop. Dit werkt tot nu toe gelukkig prima :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:29

Wie heeft er ervaring met groene leem pasta op de wondjes van het schuren te smeren?

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 09:55

Gister hebben wij onze tinker ingespoten met Butox.. nu maar hopen dat het wat werkt.
We twijfelen zo erg of we nu ook een deken gaan kopen, we zijn bang dat hij dan even goed mega gaat schuren en de hele deken kapot is.. wat zou jullie advies zijn? :o

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:18

Wel een deken.

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:47

Heeft iemand tips voor een houdini die er elke keer weer in slaagt om het halsstuk van de RSIH open te krijgen?
Ik weet niet hoe hij het doet, maar elke keer krijgt mijn ruin weer de klittenband van zijn halsstuk open. Ik dacht eerst dat het lag aan de ouderdom van mijn deken (was 2 seizoenen 24/7 gebruikt), dus heb ik een nieuw gekocht, helaas krijgt hij deze ook open...

Vandaag loopt hij met een Befix exceemdeken, vrij slechte pasvorm voor hem en de kwaliteit lijkt me bedenkelijk, maar een stuk minder warm dan de RISH. Ik ben alvast benieuwd of hij deze ook open krijgt...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:15

Misschien een ander paard wat het klittenbad losmaakt?

ireika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:18

In zijn wei is hij enkel vriendjes met mijn merrie, en zij komt enkel aan hem als ze nood aan affectie heeft :') niet het type dat graag overal aan bijt en trekt. De andere ruin is bang van hem, en zelf is hij bang van het 4e paard dat er staat. Dus ander paard is een optie die ik al uitgesloten heb...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:36

Knip er een gaatje in en bind er voor de zekerheid in het midden een touwtje in?
dan blijft het vast wel zitten :j

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:50

Hier zijn we op een zwart paard, van bruin, over gegaan naar een witte deken.
Ik kan erg aan haar merken, dat ze met warme dagen de witte deken liever op heeft dan geen deken op.

cornalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:35

hier ook eczeemdeken op. bijna niet schuren gelukkig.
Ben op zoek naar extra buikflap want die mist aan de deken die ik overgenomen heb.
Het is een pony van 146. Wie heeft er een over.

Ook met dit warme weer doe ik z.n deken niet af!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:04

dnieSz schreef:
Gister hebben wij onze tinker ingespoten met Butox.. nu maar hopen dat het wat werkt.
We twijfelen zo erg of we nu ook een deken gaan kopen, we zijn bang dat hij dan even goed mega gaat schuren en de hele deken kapot is.. wat zou jullie advies zijn? :o

Hoe zou je het anders willen doen?

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:24

Paard eerst wassen met jeukstillende shampoo, dan smeren op de plaatsen waar hij jeuk heeft en dan deken erover!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:54

Nou,niks aan de hand bij ons.
waaide lekker op het land en appie had het niet warm.nou prima :D

_Cher

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 19:06

Mijn pony heeft lekker zonder deken gestaan, bij hem gaat dat gelukkig wel goed. Wel doe ik de deken weer op voordat het begint te schemeren zodat hij niet geprikt wordt. Manen heb ik gisteravond al met derfen ingesmeerd, en heb hem vanmiddag nog even goed met vliegenspray ingespoten.

Zijn manen beginnen weer mooi te groeien! Ik heb eerst nog getwijfeld om alles op 1 lengte te knippen maar laat het maar zo. Merk wel dat hij met de rsih minder jeuk heeft als met een bruine eczeem deken.

Afbeelding