Oliiviia schreef:Waardes heb ik (nog) niet, aangezien het bloed een 2 jaar geleden is getrokken en toen heeft de DA me alleen verteld dat ze insulineresistent was. Dus toen heeft ze een tijdje Metformine gekregen (pilletjes tegen suikerziekte) en was ze weer beter (niet meer hoefbevangen, of toch niet meer zichtbaar). Daarna hebben we er goed op gelet dat ze niet te veel suiker binnenkreeg en heeft ze er geen last meer van gehad tot een paar maanden geleden. Ik dacht eerst dat het hoefbevangenheid van een teveel aan suikers was, maar aangezien ze al op een streng dieet staat, zou dat erg raar zijn.
Dus naar de DA gebeld en zij wist me te zeggen dat mijn pony ook Cushing heeft (dat is gebleken uit die bloedtest van toen).
Nu wil ik gewoon het liefst eerst dingen proberen als magnesium supplementen bijgeven om te zien of dat misschien werkt. Want haar leven lang, elke dag, pilletjes geven, wordt vrij kostelijk voor mij...
Sorry, maar ik vind dit erg vreemd. En dan druk ik me aardig uit.
Je arts constateert twee jaar geleden al dat het paard mogelijk Cushing heeft ( wat naast IR goed mogelijk is) en vertelt jou dat niet? Bovendien: als er twee jaar geleden getest is op IR dan is het onmogelijk dat daarvan ook een ACTH waarde uitgekomen is - het moeten twee verschillende bloedafnames geweest zijn.
In plaats van allerlei middeltjes te gaan uitproberen, zou ik dan eerst maar eens opnieuw laten testen, zowel voor IR, als een aparte ACTH test. En misschien ook maar een andere DA zoeken.