Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lisanne112 schreef:Uiteindelijk gisteren naar de kliniek terug geweest.. Maandag waaide het te hard om met de trailer te rijden.
Da heeft een kreupelheids onderzoek gedaan waar niks uit kwam.
Vervolgens is zijn gehele rug op de foto gezet ook hier kwam niets uit behalve dat er achterin zijn lendenen een gewricht zit wat er niet 100 procent goed uit ziet. Er is daar te zien dat er verder geen botreactie is. Dierenarts betwijfelt ook of hij daar de pijn van heeft.
Dierenarts stelt voor om 5 dagen metacam te geven pijnstiller/ ontstekingsremmer. Vandaag er op gegaan nog zonder metacam om te kijken hoe zijn reactie was zonder medicijnen en direct kwam hij omhoog. Nu dus 5 dagen metacam en rijden. Da sluit maagzweer vrijwel bijna uit gezien de vele kuren gastrogard. Mocht het nou toch wel een maagzweer zijn zal hij hevig gaan reageren ivm de medicatie die hij nu gaat krijgen.
Het is nu dus kijken of hij op de pijnstiller reageerd. Doet hij dit wel dan heeft hij dus ergens pijn en gaan we proberen de zere plek te vinden. Mocht hij niet reageren gaat het een erg lastig verhaal worden..
Toydoll schreef:Gezien jullie maagzweer ervaringen... Mijn nieuwe pony (7 jaar alleen heeft gestaan als hengst, geen idee wat t voerbeleid was) is een luchtzuiger. Maar het valt mij op dat hij eigenlijk alleen luchtzuigt nadat ze hun krachtvoer gehad hebben; en op de poetsplaats waar hij bij vorige eigenaar altijd brokjes kreeg.
Opzich krijgt hij hier bijna onbeperkt ruwvoer en maar 2 handjes per dag eiwit/suiker arm meusli (omdat ie ook mogelijk zomerexceem heeft).
Het kan natuurlijk zijn dat het gewoon ingesleten gedragspatroon is geworden, maar jullie snappen natuurlijk dat ik dit graag zeker weet. Dat hij niet NU last heeft van zijn maag.
Hoe kan ik dit zeker weten?