[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:48

miesie schreef:
Die Eldena lotion is er niet meer zeiden ze hier bij Aldi, waarschijnlijk eenmalige of tijdelijke actie geweest..

Oh, dat is echt heel erg jammer, hier in duitsland zit het in het `standaardpakket`. Maarja, om even van rotterdam naar duitsland te rijden voor een paar flesjes lotion....Hoewel het absoluut werkt kan ik me voorstellen dat mensen dat niet doen. Ik zal even kijken wat er precies inzit, misschien is er een andere lotion met dezelfde samenstelling die je eens kunt proberen.

Ik snap wel wat Lageveld bedoeld, mensen gooien er snel een deken op om te zeggen; kijk eens wat ik voor mijn paard doe, goed he?! Terwijl er helemaal niet wordt gekeken naar wat er nu aan de hand is.
Voor mij is een deken een laatste redmiddel, als er echt niks meer helpt. Daarom heb ik destijds ook de dekens van Sanet gekocht. Gelukkig heb ik ze uiteindelijk niet hoeven te gebruiken.

_CS_ Overigens ben ik geen `natural` :D

mirkip

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:29

@ frisiangirl:
zou je niet een paar flessen in kunnen slaan dat geinteresseerden die van je over kunnen kopen (als ze verzendkosten betalen)?

Tis maar een idee ;)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:31

Hihi ik dacht hetzelfde! Woon je niet toevallig aan de grens of kom je daar wel eens? Dat je ze vanuit NL zou kunnen posten?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:48

supersambo schreef:
Annetje schreef:
Ik heb vanmiddg bij de ruitershop een RSIH in mijn handen gehad. De stof was dikker dan ik had gedacht, maar het is wel echt prachtig afgewerkt. De deken kostte daar 155 euro, dat is niet eens zo gek duur voor die deken of wel?

Bij Josie kost ie 122 euro. Met verzendkosten ben je dan nog 25 euro goedkoper uit. Ze heeft net weer een adv staan op commercieel.

Op commercieel staat nog een andere advertentie van Cuubje:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=69&t=1298294

Ik heb het deken vorig jaar gewoon in de winkel gekocht voor 145 euro, dacht ik.

Ik zal vanmiddag is langs de Aldi rijden om te kijken of ze het daar nog hebben.

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 12:52

@ Flosje, hier in Nederland hebben ze het niet... Ik ben al in diverse aldi's geweest!

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:40

Ik val hier even binnen... Nu lees ik overal wel vanalles en nog wat over eczeemdekens, smeerseltjes... Maar bij wie zijn paardje is er effectief verbetering zichtbaar? En door welke behandeling? Hoe lang zijn jullie al aan het behandelen? Eventueel een voor- en na-foto? Is het schuren stabiel te houden? Behandelen jullie in overleg met een veerarts?

Ik zou graag eens duidelijk zien of het wel nu eigenlijk zin heeft om aan de hele mallemolen te beginnen met een eczeempaard... en daarom ben ik op zoek naar praktijkervaringen. Mag via pb :)

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:47

Senzafine, het topic staat er vol mee ;)

Auke staat nu een jaar onder behandeling bij Den Hoek (holistisch dierenarts) en staat onder een eczeemdeken. Hij schuurt nu enkel nog zijn koker. Voorheen kon hij niet rustig buiten staan rond schemering, schuurde tot bloedens toe manen, staart, hoofd en buik kapot.

Wat bedoel je met het aan de malle molen beginnen met eczeempaard? Het wel of niet inzetten van een behandeling?

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:58

Auky schreef:
Senzafine, het topic staat er vol mee ;)

Auke staat nu een jaar onder behandeling bij Den Hoek (holistisch dierenarts) en staat onder een eczeemdeken. Hij schuurt nu enkel nog zijn koker. Voorheen kon hij niet rustig buiten staan rond schemering, schuurde tot bloedens toe manen, staart, hoofd en buik kapot.

Wat bedoel je met het aan de malle molen beginnen met eczeempaard? Het wel of niet inzetten van een behandeling?

Ja, ik weet het. Zat al op die opmerking te wachten... Maar echt duidelijk daaruit halen wie waarmee bezig is, hoe lang al, hoe hevig het paard het aan het begin schuurde is nu eenmaal niet simpel.

Ja idd, hoe groot de kans dat het schuren kan teruggebracht worden tot een paardwaardig bestaan? Ik ken paarden die naar de slacht zijn gebracht door zomereczeem 'omdat dat toch niet op te lossen valt'... Ik wil de afweging maken of het starten van een behandeling het paard een verdere kans geven is, of alleen maar voor onnodig lijden zorgt zonder dat er een grote kans op resultaat is.

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:02

Meeste eczeempaarden leven echt wel paardwaardig hoor door ze gewoon een goed eczeemdeken op te leggen. Naar de slacht brengen vind ik wel heel erg cru

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:12

Shetlander die bij mijn paard staat (zie profiel) schuurde zich tot bloedens, had geen manen of staart meer, onstekingen aan de manenkam van het schuren enz enz. Nu staat hij al twee jaar onder een deken (Rambo en Boett) zonder verdere smeersels, wel geen brood, teveel krachtvoer ed meer, en hij heeft terug nette manen en staart, geen schuurplekjes of wondjes of niks. Pony wordt voor de kar beleerd, gaat mee op wandeling, doet aan vrijheidsdressuur enz, kortom een actief en paardwaardig leven. Enkel dan met deken in het schuurseizoen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:03

@frisiangirl, wat heb je dan gedaan, dat je paarden zonder deken rond kunnen lopen?

Ik ben er heel eerlijk in... de mijne heeft zoveel baat bij een deken, dat ik het juist mishandeling vind, als ik hem die niet omdoe. Hij kan nu juist gewoon lekker buiten zijn en paard zijn. Vind dat de deken hem hierbij absoluut niet hindert.
Begrijp dus niet, wat er zo mis aan is, aan een deken.

Ik heb jaren terug een pony gehad met ZE en toen was er helemaal niets op de markt. Ook echt van alles geprobeerd qua smeersels, maar het enigste wat ik kon doen voor haar was bij knuttenweer op stal zetten.
Nou, dan geef mij de dekens maar....

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:16

Tsjah kijk, ik deel jullie mening dus. Maar ik word overal behandeld als het pennymeisje die niet weet waar ze over praat en het alleen maar 'sielug' vind dat paardjes naar de slacht gaat. En zo gaat een mens al eens aan zichzelf twijfelen ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:22

Senzafine, ZE is zo'n moeilijke "ziekte". Iedereen probeer op zijn/haar manier het beste te doen voor hun paard. Juist hier wordt daar openlijk over gepraat en kun je dus heel veel met de tips.
Ik heb geen idee, wat jij al geprobeert hebt?

Em begrijp me niet verkeerd, maar in de tijd van de pony (die had echt giga veel etterplekken in de manen en zo'n ontzettende de jeuk het eerste jaar) dat ik het ook voor onmogelijk hield, om zo'n dier een normaal leven te geven.
Ben daarom juist zo blij, dat er ondertussen al veel aan in ieder geval de symptomen gedaan kan worden. En hopelijk komen ze er ooit achter hoe het met een middel of zo onder controle te houden is en tot die tijd blijven we hier met z'n allen lekker door brainstormen over wat we kunnen doen...

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:30

Senzafine: Die van mij is van een ernstig eczemer, naar eczemerloos (alleen deken) gegaan.
Wat wil je weten?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:50

heb hier een excemer thuis staan. Flesje bij de aldi gehaald. Alleen ze schuurt nu nog niet alleen op de hoofd. Haar staart en manen zijn nog heel. Bij mijn vriendin is ze al als een gek bezig met smeersels. zij had ook eens een boett deken maar daar braken de manen van af. Zodra ze begint ga ik smeren :D

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 19:12

@ Dino, in nederland bij de aldi of ook in duitsland?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 20:10

Vandaag Miepie & Jamilla voor de tweede keer ingespoten met Endure. Jamilla voor de eerste keer behandeld met Derfen, ze leek direct minder jeuk te hebben. Ben erg benieuwd.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:02

@Senzafine :
Mijn merrie is met aangepaste voeding (denken om eiwitten en suikers, alleen hooi, geen kuil, zeeeer zelden fruit/snoepjes), met deken (inmiddels zonder hoofdkap en buikflap *afkloppen!!!*)... van toch wel vrij erg eczemer naar een prachtige merrie met haar gegaan. Vandaag had ze een klein onrustig plekje. Maar ik twijfel of het niet jeuk is van schurft, in plaats van de ZE. Voor en na (vorig jaar september). Ik moet echt hoognodig nieuwe foto's maken van mijn meissies haardos, want het is nu zeker nog een 5cm langer geworden. Ik knip het nu bij, zodat het onderin ook mooi vol is :D .

@Indra: Gebruik je zowel Endure als Derfen voor 1 en hetzelfde paard? Is dat niet wat veel?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:05

Derfen heb ik op de geirriteerde plekjes gesmeerd. De rest van het lichaam gespoten met Endure. Ik hoop iig dat één van de twee gaat werken en daar ga ik dan mee verder.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 21:56

Grr.. Klaartje had vandaag weer het plekje onder haar ogen iets groter. De (vliegen)hoofdkap had ze gewoon naar achter geschoven en had ze om naar nek zitten. Nee, dan helpt die niet.
Ik heb het plekje weer ingesmeerd met sweet itch. Maar het moet wel weg trekken. Voor de rest schuurt ze nog niet.

Hebben jullie een gewone vliegenhoofdkap op of een van de boetdeken?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 22:41

Hoi allemaal :D

Tot hier toe nog geen tekenen van schuren (hand vasthouden!). Zyta staat op een zandpaddock met een half botje hooi ter beschikking dagelijks en elke week een half uurtje op de wei.

Dat geeft dit resultaat

Afbeelding

Afbeelding

Ben er echt superblij mee :D Hopelijk gaat het met de rest ook zo goed!!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 23:57

zozo, netjes hoor!
En dat zonder deken?
Dan was het waarschijnlijk toch overgevoeligheid voor iets in het voer?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 06:00

Senzafine schreef:
Tsjah kijk, ik deel jullie mening dus. Maar ik word overal behandeld als het pennymeisje die niet weet waar ze over praat en het alleen maar 'sielug' vind dat paardjes naar de slacht gaat. En zo gaat een mens al eens aan zichzelf twijfelen ;)

ik ben ook penny :D
op het moment dat iemand een paard naar de slacht zou gaan brengen vanwege ezeem.,zou ik zeggen van breng maar bij mij.
al zal het me een heleboel geld kosten,toch denk ik dat zo'n dier wel een heel stuk kan opknappen.
ik heb zelf gemerkt dat goede voeding heel veel invloed heeft

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:45

Zammie, ik ben helemaal niet tegen dekens hoor! Ik vind alleen dat als je iets kunt vinden tegen exceem, dit toch veel fijner is dan je paard met een deken op te laten lopen? En als jouw paard zoveel jeuk heeft en een deken helpt is daar echt niks mis mee.
Maar gebruik je nu ook nog middeltjes, of alleen de deken?

Voor de mensen die graag Eldena bodyliotion opgestuurd willen hebben; geen probleem! Ik woon 5 km van de grens en kan het dus gewoon vanuit NL versturen. De lotion kost 1,15. De verzendkosten weet ik niet, maar dat kan eventueel naderhand ook betaald worden! Stuur me gewoon even een PB.

Senzafine; zodra ik op de andere computer kan komen, zal ik je een paar foto´s sturen. Ik heb wel degelijk de indruk en denk ik ook het bewijs dat exceem minder kan worden als je het meerdere jaren goed aanpakt.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-10 10:59

ellepel schreef:
Senzafine schreef:

ik ben ook penny :D
op het moment dat iemand een paard naar de slacht zou gaan brengen vanwege ezeem.,zou ik zeggen van breng maar bij mij.
al zal het me een heleboel geld kosten,toch denk ik dat zo'n dier wel een heel stuk kan opknappen.
ik heb zelf gemerkt dat goede voeding heel veel invloed heeft

Dan ben ik ook penny :D. Als een paard naar de slacht moet ivm eczeem dan mag die ook wel naar mij komen.

Hier de samenstelling van de Eldena bodylotion:
http://www.cosmeticanalysis.com/cosmetic-products/aldi-eldena-body-lotion.html