Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fjordido schreef:ik ben daar ook erg benieuwd naar.
verder wilde ik vragen of er hier ervaring is met het geven van extra kalk (calciumcarbonaat) aan paarden met exceem en of dit verlichting heeft gegeven. het schijnt een fosfaatbinder te zijn en bij een slechte nierfunctie kan het fosfaat dat dan naar de huid wordt getransporteerd een jeukreactie veroorzaken.
Madeliefjes schreef:Misschien al eerder gevraagd in dit topic maar ik ben benieuwd naar ervaringen met het desensibiliseren van paarden/pony's tegen staart en maneneczeem. Dit wordt in Nederland wel gedaan maar ik vraag me af op welke schaal. Ik vind het wel hoopvol dat ze op de faculteit diergeneeskunde en in wageningen nu ook bezig zijn met het ontwikkelen van een desensibilisatie therapie die hopelijk goede resultaten zal gaan geven. Misschien gaat dat een hoop paardenleed voorkomen.
Madeliefjes schreef:Ik zou wel precies willen weten hoe dat dan in zijn werk gaat. Want als ik het goed begrijp duurt dat dan 10 maanden.
Heb je je paard dit jaar ook nog onder een deken gehad of stond hij/zij 'bloot' in de wei! Ik ben echt heel benieuwd naar de resultaten van desensibiliseren maar volgens mij doen maar heel weinig mensen dat. (enne wat kost zo'n behandeling als ik vragen mag?)
dopper schreef:Mijn paard is supergevoelig voor vliegjes (hoe klein dan ook), mugjes en dazen. Ze staat niet onder een deken omdat ze het hele jaar door buiten loopt. Hierdoor schuurt ze ook altijd haar staart, manen af. Nu is het grotendeels weer over. Ze reageert ook wisselend op de middeltjes die je kan kopen voor exzeem. Heb ze allemaal al een keer geprobeerd.