Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Hinke schreef:loulou schreef:iemand een goed middel tegen natte mok?
de droge mok is nu zo goed als weg. maar hij heeft 1 plekje natte mok.
is erg hardnekkig. heb er al vanalles opgesmeerd, maar het wordt niet erger en niet minder
Toen mijn paard open wonden van de mok had heb ik er onwaarschijnlijke hoeveelheden acederm opgespoten, en verder geen creme omdat het nog open was. De open wonden waren binnen een week weg, en de mok in de kootholtes binnen 2 maanden.
Ze heeft nog wel aan alle vier benen 1 bultkorst precies in de sokop de koot zelf die ik eerst over het hoofd had gezien... Nog maar ff bljiven smeren dus.
Vanavond bij het binnenzetten zat het modder tot aan haar oksels (ehmm of hoe noem je dat bij een paard), en ze was ook aan het stampen met de achterbenen hoewel in de kootholtes niks te zien is. Snertweer!

Van Mok-cure tabletten tot dode zee zout tot Johannesolie, Huppa Cure kruiden, Probioforce, All Septicum, Drainage Compositum en natuurlijk van Sudo-creme en alle mokzalven in de handel verkrijgbaar etc. etc.  Uiteraard kreeg Arie pijnstillers vorig jaar 3! antibioticakuren vanwege het grote risico wat je paard loopt op bloedvergiftiging en dit jaar begon het weer in Maart.... kreeg de afgelopen winter twee kleine plekjes echt niet weg. We begonnen met een nog strenger regime. Hele zomer op de anti-biotica, antibioticazalf, hydrocortiderm, prednison gehad, mijtonderzoek dit jaar 3x laten doen. Is geen pretje voor ze. De korsten moesten eraf, hoe dan ook 

De hele (natte) zomer moest hij binnenstaan, kijkend naar de wei.. Al die tijd ben je bezig om je paard te redden van een onmogelijk en pijnlijk bestaan. Het is al 20 jaar mijn vriend. Ik ontkwam niet aan de beslissing om ermee te stoppen (de DA was uitbehandeld) want wéér trekken met zijn benen. Toen kwam dus één dag later een DA van dierenkliniek Voorschoten op stal, en Arie zijn geluk 
 die heeft dus ooit een paard behandelt met dezelfde ernstige mok! Gelijk een kweek gemaakt en daar kwam dus uit dat er een bacterie bestaat die gedijt op de cultuur die ontstaat op de huid na het krijgen van meerdere antibiotica kuren.(Komt ook voor bij oorontstekingen bij een hond en wordt ook ziekenhuisbacterie genoemd)  Hiervoor heeft Arie 1 1/2 week op de kliniek gestaan, maar toen was wel 70% van de mokweg! Mijn advies aan iedereen is benen droog houden en als je het niet weg krijgt, haal in godsnaam je DA erbij voor een kweek. Een goeie DA maakt daarop een speciale zalf voor je. Oh ja, ik moest mijn paard met UV-licht behandelen en dat deed ik met een gelaatsbruiner om de boel uit te drogen, maarre... hij blijkt dus een UV allergie te hebben, dus daar maakte ik het alleen maar erger mee. Inmiddels heeft hij toch nog een paar kleine plekjes, maar het gaat goed. Of hij eraf komt weet ik niet.... Het zou mooi zijn!                                                         

Caira schreef:Voor de 2 posters boven mij, wat voeren jullie?

!

Ook dit had ik nooit zelf kunnen doen. Daarvoor is hij in de kliniek opgenomen. Nu is de mok bijna weg... hele kleine plekjes op het oude littekenweefsel die ik in de gaten hou. Het enige enge aan het advies wat ze geven bij het gebruik van de Huppa Care Kruiden is dat als het been dik wordt, dat je dan door moet gaan met het geven van de kruiden,. Ja.... prima, maarre.... wel even de veearts ook erbij voordat je paard bloedvergiftiging heeft of een blijvend en pijnlijk dik been!!!!