terwijl er wel al bomen rondom de wei in bloei staan, t gaat echt nog goed.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:ik rijd echt nog helemaal schudvrij!!!!
terwijl er wel al bomen rondom de wei in bloei staan, t gaat echt nog goed.
sorayalover1 schreef:Dus het is zegmaar een netje voor zijn neus? En dan schudt hij niet meer? Of hoe werkt het? Ik vind het namelijk zo zielig maar ook irritant.
sorayalover1 schreef:Ik ben bijna 100% zeker van dat Zembla het syndroom heeft.. Maar wat kan je er aan doen? Ik las hier iets van een netje? Wat voor netje is dat enzo?
ellepel schreef:ik vind altijd dat als je dier het alleen onder het zadel doet en nooit gewoon los, of in de wei dat het dan rijtechnisch kan zijn,mischien zit je dier ergens vast?.
ellepel schreef:verkeerd zadel,slecht passend hoofdstel, zweet wat irriteerd en dat je dier daarom gaat schudden verkeerde rijwijze, rugpijn,oorpijn, tandproblemen.
dat soort dingen moet je goed laten nakijken want het kan zomaar daar aan liggen.
dan een osteopaat of dergelijks ernaar laten kijken.
ellepel schreef:overgevoeligheid voor zonlicht kan ook een reden zijn, ga dus op verschillende tijdstippen rijden en kijk hoe het gaat. is een heel werk om uit te gaan zoeken waar het allemaal aan kan liggen..
Luxlover schreef:Zijn er bij jullie ook paarden die juist niet goed reageerden op dat pollennetje? Mijn paard ging harder schudden door dat netje dan van de pollen. Bovendien zijn de meeste pollen microscopisch klein en gaan ze dus door de mazen van het netje heen.....