Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:40

Fijn dat het goed gegaan is. Die plug... komt die er vanzelf uit (ik neem aan om het bloed te stelpen) of moet je die zelf verwijderen ??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:53

DubbelFun schreef:
Fijn dat het goed gegaan is. Die plug... komt die er vanzelf uit (ik neem aan om het bloed te stelpen) of moet je die zelf verwijderen ??

Over 2-3 weken mag mijn eigen dierenarts controleren of de plug eruit kan of ingekort moet worden. Het kan ook zijn dat de plug er zelf uitvalt…

De plug is omdat het nog best een diep gat was om ontstekingen te voorkomen als er bijvoorbeeld voedsel inkomt

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:11

Fijn dat het toch snel eruit was! Hopelijk blijft de plug lang genoeg zitten in ieder geval ivm infecties.

Hier is het mwah... Hij gedraagt zich weer wat vreemd. Soms heeft hij een dag of paar dagen dat hij zich anders gedraagt dan anders. Hij eet ineens weer slecht, hij kijkt heel mat afgewisseld met gestrest hoofdschudden... Hij komt de stal niet uit, heb hem nog niet op de wei gezien vandaag.
Ik vond hem wat warm dus heb even zijn dikke deken verwisseld voor de ongevoerde.

Echt.... Soms... Soms ben ik gewoon zo bang dat het een keer zover is dat hij er niet meer uit kan komen en dat het het begin van het eind gaat zijn...
En eerlijk, ik weet dat hij oud is en dat ik hem ooit kwijt raak en dat ik dan eerst in 1000 stukjes breek om daarna weer op te moeten krabbelen zonder hem... Maat hij is mijn reddingsboei en anker zeg maar, dus wordt gek van de gedachte dat ik dan zonder hem moet.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Misschien ergens pijn?
Heb je temperatuur opgenomen?
Denk eigenlijk wel dat het verstandig is als hij even wat gaat lopen.
Soms zie je met slecht weer wel dat ze wat weinig bewegen en hebben ze wat buikpijn en reageren ze ook zo…
Appie daar echt heel snel last van,die zat zomaar verstopt en kon dan niet poepen.
Dus die moest verplicht elke dag lopen,dan ging het goed.

Hopelijk knapt hij zo weer op :(:)

Somebitch,fijn dat het achter de rug is!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:10

@binvk: het komt altijd te snel en we ontkomen er geen van allen aan |(
Het enige alternatief is geen beesten nemen, maar dat is ook weer zo wat.

Ik weet niet wat Jasmijn en Boon hadden uitgespookt, maar Jasmijn haar deken zat aan de achterkant helemaal onder de witte haren van Boon ??

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:22

@binck wat balen dat hij slecht eet en veel met het hoofd schud, ook het weinig lopen is niet fijn. Kan hij geen last van de tanden hebben? Vanochtend wilde ik eerst Zembla z’n pap voeren voordat we vertrokken dus ik was om 06:00 op stal omdat hij best lang over zijn pap doet. Ik merkte op dat hij na circa 4 happen ook iedere keer met het hoofd schudde. Ik wist wel dat hij dit deed maar nu zag ik goed de frequentie en dat was veel..

En ik ken je zorgen maar al te goed, helaas hebben ze geen blijvend leven maar ook hier bij al het kleins denk ik gelijk aan het ergste… vreselijk die stress iedere keer.

Zembla heeft inmiddels alweer hooi gegeten :) heel blij mee!

Heeft boon niet lekker met zijn nek tegen de kont van jasmijn geschuurd? :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:23

Afbeelding
Ik heb ook een kies! Hij is best klein :o

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:44

Ik ga sowieso de tandarts weer laten komen, ben net bij hem geweest en viel me al eerder op dat hij uit zijn mond stinkt weer. Vorige keer is alles schoongemaakt maar hij heeft nu eenmaal ruimtes die zich toch weer vullen en dan zijn tandvlees kunnen irriteren/ontsteken... Misschien (hopelijk) is het dat.

Stomme is dat hij zijn droge muesli wel pakt en ook een appel, maar juist zijn slobber laat hij nu staan. Warm en lekker zacht waarvan ik zou denken dat hij dat makkelijker kan wegkrijgen....

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:55

Hé wat naar dat hij uit zijn mond stinkt, hopelijk kan de tandarts snel komen. Die ruimtes tussen de kiezen lijkt me ook enorm vervelend…

Wel gek dat hij zijn slobber laat staan, als het koude slobber was kon ik nog denken aan dat het zeer doet bij de tanden, maar warme slobber moet volgens mij geen zeer doen… of misschien blijft de slobber juist plakken tussen de openingen? En is dat niet fijn? Geen idee hoor ik probeer altijd zo logisch mogelijk na te denken

Binck8

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Is juist fijn dat je mee denkt!
Ik heb te vroeg geroepen, hij is wel aan de muesli begonnen maar heeft het vervolgens ook laten staan....
Nu krijg ik er in feite dus niks in, hem muesli, slobber, hooi, sp, gras (al is dat er niet veel meer)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:46

Ik dacht een lekker stukje vlees met een sausje te zien, maar het is de kies :D
Best een aparte vorm nog.

@binck: kennis van me had ook een paard met ruimtes tussen de kiezen en die moest dagelijks met een slang de boel schoonspuiten.
Wel balen dat ie weer zo slecht eet.

Geen idee of Boon heeft staan schuren, ik denk eerder dat Jasmijn Boon heeft lopen uitdagen en met de kont tegen haar borst gestaan heeft. Ze lijkt op het moment erg voernijd te hebben en dreigt sterker als ze normaal al doet.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:11

Binck8 schreef:
Is juist fijn dat je mee denkt!
Ik heb te vroeg geroepen, hij is wel aan de muesli begonnen maar heeft het vervolgens ook laten staan....
Nu krijg ik er in feite dus niks in, hem muesli, slobber, hooi, sp, gras (al is dat er niet veel meer)

O nee…. Ik had net nog even hoop want ik heb net de sp gevoerd en hooi opgehangen maar meneer kiest nu voor hooi. Z’n sp van vanmiddag heeft hij wel helemaal op dus ik moest nog aan je denken misschien toch te plakkerig maar als hij ook geen muesli op heeft dan kan dat het niet zijn..

Is zijn temperatuur wel goed? Geen andere signalen als buikpijn oid?

Hahaha dubbelfun zo lekker ziet het er toch niet uit? Denk dat de vorm ook komt omdat de dierenarts de kies eerst had aangepast in de hoop dat dat zou werken.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 18:12

Fijn Somebitch dat alles goed is gegaan.

Wat een zorgen Bink, niet eten is geen goed teken. Uit de mond stinken evenmin, hopelijk is de tandarts er op korte termijn.

Pffff het is nog steeds zo guur en koud hier. :brr:
Afbeelding
Deze meneer is blij met zijn dikke deken met hals. <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:19

Zo nou zeg dat, ik was van 06:00 tot 14:00 buiten en helemaal bevroren, in de auto kachel op standje hoogst en daarna nog op stal in het stro bij hem gezeten. Nu net lekker warm gedoucht en weer opgewarmd maar man wat een vies waterkoud weer was het.

Ach wat een lieve foto!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:13

En hier ligt weer 5 cm sneeuw |o Boon had er wel lol in zo te zien.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:24

Afbeelding

Ja hier ook alweer sneeuw!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:42

Houden jullie de sneeuw maar daar… hier niks maar wel waterkoud brrrr…. Ik ben nu wel toe aan voorjaar…

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 15:46

Gezien de temperatuur vandaag (0) en vannacht (-1/-2) zijn we er idd nog niet vanaf.
Ik zit al moed te verzamelen om straks na het voeren de stallen uit te mesten zodat ze om 7 uur weer naar binnen kunnen.