[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

harriehoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:21

Bloemmeke schreef:
Love_Mirra schreef:
Haai,
Aan alle pyjama-gebruikers:
Zijn er nu echt Pyjama’s met echt lange nekken?
Ik wil een pyjama aanschaffen maar bij alle foto’s die ik openklik op de website die de klanten zelf gemaakt hebben, zie ik te korte halzen. Paardlief heeft juist extra veel last op de hals.
Help -O-

Wij hebben een zebra pyama van Master gekocht. En die heeft dus echt een lange hals.

Master inderdaad! Enige pyjamadekens met een lange hals. Die bruine moest ik altijd verbouwen om de hals te verlengen, nu zelfs stof over bij de masters! Heb een zebra en zilveren en beide lange halzen!

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:23

Oh dus er is hoop.
Bedankt alvast voor de inbreng! Hebben jullie toevallig een graasfoto? En heb je ook een maat groter bestelt zoals ik lees over pyjama’s of is deze wel dezelfde maat?

Bloemmeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-20 23:28

Love_Mirra schreef:
Oh dus er is hoop.
Bedankt alvast voor de inbreng! Hebben jullie toevallig een graasfoto? En heb je ook een maat groter bestelt zoals ik lees over pyjama’s of is deze wel dezelfde maat?

Ik heb nog geen foto's. Ze heeft nu nog haar rsih op.

ze heeft van haar hoody een 185 en van haar master pyama ook.

DiscoDipp

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 00:01

Ik kan morgen wel fotos maken.
Maar de hals van de Master is echt lang, mijn paard is 1,74 ong met een eng lange nek, en die kan ik naar voren trekken tot over zijn ogen.

Zal morgen even knippen :j

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 01:29

Zou je dan bij de master ook gaten kunnen knippen voor de oren en zo de voorpluk ook beschermen?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 08:08

Kwa lengte zal dat wel lukken, maar met het soort stofje niet denk ik. Moet ook wel zeggen dat de deken een beetje naar achter trekt.

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:32

Bedankt voor jullie inbreng!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:21

Hierbij wat fotos, niet grazend maarja dit spreekt ook wel voor zich haha

Afbeelding
Afbeelding
Hij knipperde net :')

Afbeelding

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 06:29

Hoe gaat het met de jeuk bij jullie paarden? :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 09:08

assebassie schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe de bucas deken ligt op een barok paard, die van mij is megabreed en bijna geen enkele deken past goed, alles te krap. ( Merensmerrie van 1.56)

assebassie, je zou kunnen kijken bij thebighorseshop.co.uk , daar koop ik vliegendekens voor mijn megabrede maar korte Tinker

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:22

DiscoDipp schreef:
Hierbij wat fotos, niet grazend maarja dit spreekt ook wel voor zich haha

[ [url=m/ndzmg5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/qD13dp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij knipperde net :')

[ [url=m/tafcq0.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat is idd al langer dan standaard. Die laatste foto Hihi.
Hartelijk bedankt!

Dan ga ik er ook eentje bestellen.

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:24

cijsalover schreef:
Hoe gaat het met de jeuk bij jullie paarden? :)

Redelijk :j Alleen zijn buik is een punt van aandacht, daar smeer ik nu om de dag sudo-creme.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:18

Mijne staat even lekker zonder deken buiten <3
Hier is het 20 graden met flink wind dus ideaal!!

Heb het idee dat zijn jeuk een heel stuk minder is, hij is dan wel gespoten (1ml) maar heb nog niks hoeven smeren oid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 15:56

Ik heb vandaag zijn halsdeken ontvangen en zojuist omgedaan. Ben benieuwd hoe dat gaat, ik zal morgen het resultaat zien :+ .
Op de een of andere manier heb ik het gevoel dat het goed voor zijn huid en vacht is om er alle weersomstandigheden op te hebben. Dat dat ook genezend voor hem zal zijn. Hij kan nu ook gewoon kriebelen met zn vriendjes wat ook heel fijn voor hem is. Ik hoop echt zo dat dit werkt!

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:29

Ik lees ook veel positief over sudocreme, alleen ben ik benieuwd... droogt dat niet erg uit?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:46

Kinke schreef:
assebassie schreef:
Ik ben ook heel benieuwd hoe de bucas deken ligt op een barok paard, die van mij is megabreed en bijna geen enkele deken past goed, alles te krap. ( Merensmerrie van 1.56)

assebassie, je zou kunnen kijken bij thebighorseshop.co.uk , daar koop ik vliegendekens voor mijn megabrede maar korte Tinker

Bedankt, daar ga ik zeker eens kijken!!

Serenity350

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 20:17

SayaJones schreef:
Ik lees ook veel positief over sudocreme, alleen ben ik benieuwd... droogt dat niet erg uit?

Hier juist niet, beschermd eerder heb ik het idee. :j

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 13:57

Hier mensen bekend met het voeren van grasbrok bij eczemers? Bij mijn merrie is het deels voer gerelateerd en wil zoveel mogelijk van de krachtvoer af. Moet alleen wel wat hebben waar ik supplementen mee kan voeren.

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 14:02

Hopelijk ben ik hier in het goede topic en kunnen jullie mij verder helpen.

Eind juli vorig jaar heb ik een Arabische merrie van 14 jaar gekocht. Ze is vanuit NL naar Roemenie verhuisd. Ze kwam bij mij met boven haar staart een lelijke kale, rauwe plek vermoedelijk vanwege de eikenprocessie rups volgens de vorige eigenaresse. Waar ik overigens nog steeds goed contact mee heb.

Nu heeft ze eigenlijk vanaf dat ik haar heb regelmatig last van jeuk. Ongeacht jaargetijde. Met name bij haar staart, achter haar billen en op een plek midden op de manenkam en bij haar kaak. Ik heb de veearts er naar laten kijken en volgens hem was het geen schimmel of parasiet maar een (voedsel) allergie.

Aanvullende informatie:
- Ze wordt regelmatig ontwormd
- Ze staat 24/7 buiten op de paddock zonder deken, alleen bij heel slecht weer gaan ze naar binnen
- 3 keer daags krijgt ze grofstengelig hooi waar ze een behoorlijk aantal uren zoet mee zijn. Ze staan regelmatig te dutten en dan is er gewoon nog hooi beschikbaar
- Ze hebben een zoutblok ter beschikking
- Herfst/winter heb ik haar wat extra bijgevoerd omdat ze erg schraal was en ik bang was dat ze het koud zou krijgen met de Roemeense winter waar het tot wel -30 kan worden. Ze kreeg 1xdaags een voerschep bietenpulp en een halve voerschep geplette gerst/haver en 50gram mineralen korrels. Eind januari ben ik er mee gestopt omdat ik haar goed genoeg in conditie vond.
- Ze heeft een tijd luzernehooi gehad, op dit moment krijgen ze grashooi.
- Ze heeft mooie mestballen maar ik heb gezien dat er toch altijd wel wat nattigheid mee naar buiten komt. Soms heeft ze een natte spetterscheet :')
- Uiteraard is er altijd drinkwater ter beschikking

Zijn hier mensen die het herkennen? Wat zou ik kunnen doen, uitproberen om haar er vanaf te helpen?

Onderstaand 2 foto's ter illustratie. De jeuk plekken, met name in de hals/manenkam zijn duidelijk op de huid voelbaar als soort van ribbels.
Afbeelding

De laatste foto is op haar kont. Je kon zo een plukje haar met dorre huid,van har lijf "afpellen".
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:51

welmoed__ schreef:
Hier mensen bekend met het voeren van grasbrok bij eczemers? Bij mijn merrie is het deels voer gerelateerd en wil zoveel mogelijk van de krachtvoer af. Moet alleen wel wat hebben waar ik supplementen mee kan voeren.

valt wel te proberen. zit soms wat hoog in eiwit dus zou met weinig beginnen.
maar het is graanvrij dus zou t moeten kunnen :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 18:55

maaike indy.
ik vind die onderste foto wat lijken op regenschurft plekjes?

slecht gebit kan met wat groffer hooi er ook wel voor zorgen dat ze wat dunne poep krijgen.
maar zand in de darmen ook, heb je daar al eens tegen behandeld?
ja en verder, wat sober voeren, met genoeg vitamines.
maar dat doe je al.

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 19:40

Mijn merrie heeft een vergelijkbare plek gehad als op de hals. Is behandeld met een cortico steroïden lotion en ging toen snel over. Ik kan wel even terugzoeken hoe het heette. Dan zou je dat kunnen proberen...

Maaike_Indy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 20:57

ellepel schreef:
maaike indy.
ik vind die onderste foto wat lijken op regenschurft plekjes?

slecht gebit kan met wat groffer hooi er ook wel voor zorgen dat ze wat dunne poep krijgen.
maar zand in de darmen ook, heb je daar al eens tegen behandeld?
ja en verder, wat sober voeren, met genoeg vitamines.
maar dat doe je al.

Tanden wil ik binnenkort laten controleren. Tegen zand heb ik nog niet behandeld, dat is ook een goede!

Regenschurft ken ik van naam maar verder niet dus heb het even opgezocht.Het beeld komt inderdaad wel overeen met wat ik van mijn merrie herken behalve dat ik nog nooit pus gezien heb.

Ze staan dag en nacht buiten natuurlijk dus ze worden wel eens nat. Heb het bij mijn andere paarden/pony's die we al langer hebben overigens nooit gezien. Bij langdurige regen haal ik ze wel op stal maar dan duurt wel altijd even voor ze droog zijn. Wellicht dat haar weerstand lager is door best wel ingrijpende verhuizing dat zij het heeft en de rest niet?

Bedankt voor de tips en het meedenken!

@ MyrtheJ, als je dat op zou kunnen zoeken graag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 09:48

Zo, ik heb al zn manen eraf geknipt, helemaal kort. Dat kan eeecht niet bij een ijslander :+ . Een heel deel had ie al dun geschuurd, het bovendte deel was een mega pak. Dat lijkt me extreem warm met ook nog een deken. Dus hoppa de schaar erin.. :))
Zo kan ik ook beter zn geschuurde plekken behandelen. En een fjordenboog staat hem denk ik wel cool {:}

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 10:43

Ik heb dat vorig jaar bij mijn arabier ook gedaan. Deed pijn, maar het stond hem wel heel gaaf :+ Al moet ik wel zeggen dat Joep al nauwelijks manen had. Nu heeft hij een sportcoupe en ik ben heel erg trots :+

Afbeelding

(dit was vorig jaar)