Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:52

PanamaD schreef:
De mesh zijn heel fijn. Ze hebben geen harde schaal dus voor beste tikken zal het wat dempen maar niet zoals wat een schaal doet. Makkelijk schoonmaken, ja. Je kan ze zo in de was doen.

Ik heb nu een paar keer met de nekbeschermer gereden maar merk geen verschil. Ze is momenteel sowieso erg vervelend met rijden door der hormonen dus hopelijk word het snel weer kouder dan zal ze daar minder last van hebben. Misschien merk ik dan verschil.

Zoals ook al hierboven gezegd idd ze hebben geen harde schaal, dus bij heel erg aantikken of flippen aan de lijn zullen ze niet mega beschermen. Ik vind dat je ze wel makkelijk schoon maakt met harde borstel.

Chesss

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:30

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:35

Chesss schreef:
PanamaD schreef:
De mesh zijn heel fijn. Ze hebben geen harde schaal dus voor beste tikken zal het wat dempen maar niet zoals wat een schaal doet. Makkelijk schoonmaken, ja. Je kan ze zo in de was doen.

Ik heb nu een paar keer met de nekbeschermer gereden maar merk geen verschil. Ze is momenteel sowieso erg vervelend met rijden door der hormonen dus hopelijk word het snel weer kouder dan zal ze daar minder last van hebben. Misschien merk ik dan verschil.

Zoals ook al hierboven gezegd idd ze hebben geen harde schaal, dus bij heel erg aantikken of flippen aan de lijn zullen ze niet mega beschermen. Ik vind dat je ze wel makkelijk schoon maakt met harde borstel.

Ja, inderdaad. Daardoor twijfel ik, of dat ze tijdens het longeren genoeg zouden beschermen als hij eens gek zou doen

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:48

Iemand ervaring met de bot stalbeschermers en mok?

Die van mij heeft best veel mok links achter en daardoor een geïriteerd been wat erg oploopt met vocht.

Nu dacht ik om misschien de stalbeschermers om te doen snachts? Op de mok doe ik dan wat watten zodat de beschermers niet mega vies gaan worden.

Maar ben bang dat de mok dan opnieuw naar binnen slaat of heeft iemand antwoord dat het wel gewoon kan?

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:53

Gebruikt hier iemand ook de maasdeken onder een reguliere winterdeken? Kan een paard die - na de gewenningsperiode - 24 uur (buiten rijden etc) om blijven?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:29

PanamaD schreef:
Iemand ervaring met de bot stalbeschermers en mok?

Die van mij heeft best veel mok links achter en daardoor een geïriteerd been wat erg oploopt met vocht.

Nu dacht ik om misschien de stalbeschermers om te doen snachts? Op de mok doe ik dan wat watten zodat de beschermers niet mega vies gaan worden.

Maar ben bang dat de mok dan opnieuw naar binnen slaat of heeft iemand antwoord dat het wel gewoon kan?

Ik heb ze weleens omgedaan om dezelfde redenen. Maar dat ging gewoon goed. Been bleef dunner en de mok werd niet erger oid. Had eigenlijk het idee dat de mok minder heftig werd omdat de doorbloeding in het been beter werd.

Mijn paard is dan alleen niet gevoelig voor het naar binnen slaan van de mok dus daarin kan ik je geen betrouwbaar advies geven.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:33

Ik heb het gewoon geprobeert. Goede been met de beschermer en het mok been met de onderlap uit de beschermer en bandage met watten op de mok waar sudo op zit anders wordt de beschermer zo vies. Been ingepakt dus.

Ik hoor zometeen hoe der benen eruit zien. Ben heel benieuwt want dan ga ik het even een tijd zo doen.
Bedankt!

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:40

Is het wel handig om mok op deze manier af te sluiten? Zeker met sudo ertussen? Dan maak je het hele verhaal nog weker. Persoonlijk geen ervaring met mok maar lijkt me niet bevordelijk ivm broei. Ik heb zelf eczeem en als ik daar zalf op doe en het dan afsluit (pf überhaupt afsluit) dan ga ik door het dak.
Kan me voorstellen dat dit bij
Mok ook zo werkt..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:49

Ik heb het ook geprobeerd bij mijn paard met huidproblemen in de hoop dat de doorbloeding gestimuleerd zou worden en het de problemen zou verminderen.
Maar mijn paard trok de beschermers na vrij korte tijd zelf uit, dus dat zal bij hem duidelijk niet fijn.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 07:58

Ze heeft dikke korsten zitten die je er niet af mag halen maar als je daar wat op smeert kom je niet bij de huid en dus heeft het geen nut. Nu ik het zo in pak maak ik het idd wat week zodat de korsten eraf vallen waardoor je het beter kan behandelen.

Sudo is juist erg goed voor mok om het uit te drogen.

We doen het hier op me werk vaak zo. Overdag kan het ruim luchten en snachts in pakken zodat het rust heeft en niet er gelijk af gaat door de stro etc.

Ben ook kijkende wat helpt! Vandaar nu dit

Afbeelding

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:46

Ik zou het dan eerder weken in water met groene biotex tot de kosten week worden en dan goed laten drogen. Als alles helemaal droog is dan crème erop. Broei lijkt me nooit fijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 10:50

Ik gebruik de stalbeschermers ook naar tevredenheid. Mijn paard had ook mok, ik had alleen niet gezien door de beschermers en toen was het sneller ontwikkeld en naar binnen geslagen.
Ik zou als je al mok hebt eerst dat behandelen voordat je nu het symptoom, de dikke benen, gaat bestrijden

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:49

pluisje88 schreef:
Ik zou het dan eerder weken in water met groene biotex tot de kosten week worden en dan goed laten drogen. Als alles helemaal droog is dan crème erop. Broei lijkt me nooit fijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening

Mn paard blijft echt niet met zn achterbeen erin staan.
Daarnaast moest ik van mijn dierenarts diezelfde methode gebruiken met mijzelf maar sudocreme werkt hetzelfde. Die methode is dus echt niet verkeerd en gaat het ook niet extra broeien.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:21

Suikermeisje, met methode bedoel je wat ik zeg? Been inpakken?

Mooie ervan is dat je het schoon weg zet en dat het echt kan rusten zonder dat er stro of dingen tegen zit. In de paddock wel zonder, het moet wel luchten

Ik ben erg blij vandaag met hoe der benen waren. Vanmorgen niet gezien maar net waren ze duidelijk dunner dan afgelopen weken!

Morgen ochtend wel naar stal en ben erg benieuwt...

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:48

PanamaD schreef:
Suikermeisje, met methode bedoel je wat ik zeg? Been inpakken?

Mooie ervan is dat je het schoon weg zet en dat het echt kan rusten zonder dat er stro of dingen tegen zit. In de paddock wel zonder, het moet wel luchten

Ik ben erg blij vandaag met hoe der benen waren. Vanmorgen niet gezien maar net waren ze duidelijk dunner dan afgelopen weken!

Morgen ochtend wel naar stal en ben erg benieuwt...

Ja ik bedoel idd wat jij zegt. Ik moest het zelfs 3 dagen inpakken en toen was het los en kon ik het behandelen.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 11:13

Ik heb vanmorgen zelf der benen gezien hoe ze eronder uit kwamen... ben zo blij dat ik ht gedaan heb! Der benen waren eindelijk weer dun. Pezen kon je weer zien. Top die beschermers van bot!!

Dus ga het lekker zo doen totdat de mok weg is.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 08:58

Nou mooi! Het zou nog steeds mijn keuze niet zijn maar als getvwerkt dan werkt het. Super. Hoop dat het snel over is

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:52

Chesss schreef:

Ja ik, zit nog ongebruikt in de tas voor als het kouder weer is. Paard wordt met kou toch wat stijf nu hij wat ouder wordt vandaar dat ik naast de gewone liners deze heb aangeschaft. Nog geen ervar8ng die ik kan delen dus.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:07

Iemand enig idee waar ik de BOT zadeldek dressuur in het ROOD nog kan vinden? Bij agradi niet meer leverbaar...

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 20:18

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 06:47

PanamaD schreef:
Sharon_2105 schreef:
Iemand enig idee waar ik de BOT zadeldek dressuur in het ROOD nog kan vinden? Bij agradi niet meer leverbaar...

Zoek op google: back on track dekje. Meerdere sites verkopen die

Zoals deze
http://backontrackvoorpaarden.nl/home/5 ... ition.html

Ik had bij DocHorse een witte limited edition besteld, maar die bleek bij Back on Track niet meer leverbaar, vanwege dat het een limited edition is... De vraag is of de rode nog wel op voorraad is..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 09:07

pluisje88 schreef:
Wat betreft wondjes bij de singel; ik heb het ook. Zadel ligt goed verder. Had altijd leren singels, van die hele mooie, maar daar kreeg ze wondjes van. Zadelmaker wist ook niet wat de reden daarvan was. Later over gegaan op tekna. Dat is het enige tot nu toe dat werkt. Momenteel door het verharen krijgt ze daar ook plekjes van. Hoop dat dat weer snel heelt. Geen gezicht en lastig. Ze gaan niet echt open maar zijn wel kaal.

De BOT singel staat ook nog op mn lijstje ;)

Ik ben van een leren singel naar een ouderwets touwtjes singel gegaan, geen wondje meer gezien. Misschien een tijdelijke oplossing naar een dure bot singel :o

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 19:16

No_No schreef:
pluisje88 schreef:
Wat betreft wondjes bij de singel; ik heb het ook. Zadel ligt goed verder. Had altijd leren singels, van die hele mooie, maar daar kreeg ze wondjes van. Zadelmaker wist ook niet wat de reden daarvan was. Later over gegaan op tekna. Dat is het enige tot nu toe dat werkt. Momenteel door het verharen krijgt ze daar ook plekjes van. Hoop dat dat weer snel heelt. Geen gezicht en lastig. Ze gaan niet echt open maar zijn wel kaal.

De BOT singel staat ook nog op mn lijstje ;)

Ik ben van een leren singel naar een ouderwets touwtjes singel gegaan, geen wondje meer gezien. Misschien een tijdelijke oplossing naar een dure bot singel :o

Oef, die touwdingen geven vaak zo’n ellende. Kruipen op een hoopje en schuren dan gigantisch. Voor mij nooit meer zo een. Zo dan eerder een neopreen doen van Br oid. Ik heb met neopreen nog nooit een paard gehad met een singelwond. En heb toch al een paar gehad die ernstig gevoelig waren helaas.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 20:59

Ik wilde hier even mededelen dat ik na een jaar niet meer tevreden ben over mijn BOT coltrui. Hij lijkt geen werking meer te hebben ondanks het sporadisch dragen en wassen volgens voorschrift. Vorige week had ik het er mega koud in ondanks enkele lagen en toch pijn in mijn spieren wat ik nooit had met mijn truitje..

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 21:08

Macs schreef:
Ik wilde hier even mededelen dat ik na een jaar niet meer tevreden ben over mijn BOT coltrui. Hij lijkt geen werking meer te hebben ondanks het sporadisch dragen en wassen volgens voorschrift. Vorige week had ik het er mega koud in ondanks enkele lagen en toch pijn in mijn spieren wat ik nooit had met mijn truitje..

Misschien even contact opnemen met het verkooppunt. Wie weet hebben ze een prima oplossing :)