ohjajoh6 schreef:Ondanks het advies van de meeste da's om binnen of na 6 weken weer te gaan testen, raden wij dit af
...
ik bedoel het niet onbeleefd maar wie zijn wij? ik ben nog maar net in dit topic dus sorry alvast
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Juut schreef:Over dat starten met half tablet en dan naar kwart: kan dit niet voortkomen uit eerst een stabiele waarde opbouwen met een halve, en deze daarna onderhouden met een kwart? Ik zie deze plan van aanpak vaker bij medicatie
Wanderers schreef:Mij ook hier maar aanmelden ...
Verdenk mijn 20-jarige fries nu inmiddels een jaar van óf IR óf PPID/cushing óf wie weet wel beide ??
Hoe dan ook ... noch vorig jaar noch nu, na vaststelling hoefbevangenheid, is eea. aan bloedbeeld te zien .
Wordt er naar en verdrietig van, inderdaad vooral ook door al die tegenstrijdige wazige onzekerheden ... wordt daar tamelijk kriegel maar vooral ook zelf héél onzeker van, weet onderhand echt niet meer wat wel of niet te doen
Wanderers schreef:Bedankt voor je reactie Ilora !
Vorig jaar augustus had deze Fries een dip (opeens dik in de haren, zweten, mat en dof in alle opzichten, sloom, ..) en heb dierenarts gevraagd om mening + uitgebreid bloedonderzoek oa. op PPID (cushing) en IR.
Uitslag : helemaal niets noppes verontrustends te zien, conclusie dierenarts was dat er niets aan de hand zou zijn behalve dan een (over)bezorgde eigenaar![]()
Nou ken ik mijn dier(en) natuurlijk beter dan wie dan ook en weet dan ook heus wel als er iets domweg niet deugd .. dus voor de zekerheid toch maar begonnen met het geven van Gluco Balance, supplement wat zou moeten kunnen helpen om symptomen van zowel IR als ook PPID in de hand te kunnen houden.
En inderdaad : na enige tijd begon hij weer te verharenen kwam glans en levenslust terug !
Tot enkele weken geleden .. opnieuw veranderde zijn vacht en uitstraling met nu dan resulterend in hoefbevangenheid![]()
Uiteraard direct dierenarts erbij en opnieuw bloedonderzoek en wederom opnieuw : noch PPID, noch IR vast kunnen stellen![]()
Ikzelf heb geen vertrouwen meer in zijn bloedbeeld, ik ga hem behandelen als een IR én PPID paard.
Eigen gevoel volgend maar vooral ook door wat ik overal, ook hier, lees over exact de symptomen die ook hij heeft ..
In het Centraal topic Hoefbevangenheid staat een iets uitgebreidere post over zijn voorgeschiedenis ..
Citaat:Referentiewaarden Andy Durham*
Positief boven ·
November - juli >29 pg/ml* (>6,7 pmol/L) ·
Augustus - oktober >47 pg/ml* (>10,5 pmol/L)