Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yellomofoon

Re: Paard koliekoperatie overleefd, baasje stress -wie ook??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-14 18:31

Fijn dat het de goede kant opgaat, symbeami!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 10:40

Goed nieuws Symbeami, dus nog even rustig aan doen en dan langzamerhand meer beweging. *\o/* *\o/*

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 12:45

Fijn hoor dat het de goede kant op gaat Symbeami!

Hier inmiddels bekomen van de schrik van de rekening van de kliniek.. die van de DA aan huis moet nog komen.

Het verlies van Nevada inmiddels een plekje gegeven en ben voorzichtig aan het kijken naar een ander paard.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-14 12:50

Ja pfffff die rekeningen zijn een verhaal op zich, in Bodegraven vertellen ze het meteen en geven ze zelfs een brief met prijsindicatie zodat je weet waar je aan begint en ook dat je daar soms niet aan kunt beginnen als je het geld niet hebt..
Fijn dat je het verlies een plekje kunt (gaan) geven en dat je op zoek gaat naar een nieuw maatje. Veel sterkte, dit is toch een zware periode. Hoop dat je tegen een leuk vriendje of vriendinnetje aan gaat lopen!

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:18

Ja, die rekening.... in Wolvega vertelden ze ook meteen wat dat ging kosten. Moest een verklaring tekenen zodat zij ingedekt waren mocht er iets fout gaan.
Goed dat je het verlies een plekje hebt kunnen geven, al zal dat best moeilijk blijven. Ik hoop dat je gauw een leuk nieuw paard vindt.

Die 2 weken kunnen mij niet snel genoeg gaan :) maar is al een weekje winst t.o.v. de 8 weken die ze eerst opgaven. De dierenarts had het nog i.v.m voer over Horse Dinner, iemand daar ervaring mee? Lees er wel goede dingen over, even kijken waar ik dat hier in de buurt kan krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 16:13

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:03

fargo schreef:
Hoe gaat het nu C_alsemgeest, weer aan het bewegen inmiddels verwacht ik?

Hier gaan de paarden zaterdag het land op. Best spannend, maar zie dat de vorige keer whizz pas 17 dagen aan het revalideren was toen hij het land op ging. En nu al 8 weken en elke dag al in de paddock staat en deze week zelfs gewoon 3,5 uur per dag. Dus hij staat er als het goed is qua conditie en spieren al een stuk beter voor.

Ja heeeeeeeeeeeel veeeeeeeeel olie heeft geholpen en redelijk vaak stappen.
Gister zijn de hechtingen eruit gegaan en vanaf vandaag weer erop.
Ben erg blij dat het goed is gegaan met zijn darmen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 11:45

Even snel een kort maar heel verdrietig bericht. Whizzeman is vannacht rond 12 uur ingeslapen. Hij stond weer helemaal vol gas en dunne darm was waarschijnlijk weer de schuldige. Ik wilde niet nog een operatie aan, hij was net weer helemaal de oude en had een heerlijke middag op het land gehad. Had dit niet meer verwacht na 5 maanden geen koliek. Zit vol tranen, we gaan zo onze andere paardjes op het land zetten, dat doen we altijd met zijn allen van stal de eerste 2 dagen.

Symbeami

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 11:53

Ah Fargo wat ontzettend verdrietig en het leek zo goed te gaan nu. Heel erg veel sterkte! :(:)

1metjePaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 13:07

@Fargo verdorie ik weet hoe je je nu moet voelen heeel veel sterkte.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:15

Ah fargo, wat ontzettend jammer |(
Heel erg veel sterkte met het verlies van jouw Whiz! Wetende dat je alles hebt gedaan voor hem...
Ik ben sprakeloos Y;( Y;(

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 15:44

Jeetje fargo, wat een ontzettend kl*te nieuws. Dat had ik niet verwacht :(:)
Heel veel sterkte met dit verlies!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 17:23

oh nee Francis,godver de godver.......wat vreselijk oneerlijk dit.
Ik zit even van slag door dit bericht mee te janken,ik weet even niets opbeurends te zeggen,hier zijn toch geen woorden voor.....
Ik geef je even een dikke knuf op afstand en kom er later op terug..... :(:) :(:) :(:) :(:) :* :* :* :*

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-14 23:15

Dank jullie wel voor jullie lieve berichten, ik had het ook echt niet verwacht, maar wist wel thuis al dat het niet goed zat. Op de kliniek hebben ze hem nog gescand en opgevoeld. Hij zat echt propvol met gas, ze konden een stuk dunne darm zien waarvan de wand weer heel dik was en ze zagen al vocht in zijn buik en stuwing in zijn darmen. Hij ging het niet zonder operatie redden en dat was voor mij geen optie meer, dat wilde ik hem niet meer aandoen, hij heeft zich zo super geweerd al die tijd, echt een held en een dapper paard. Het was klaar, geen pijn meer maar rust voor mijn dappere knappe vent.

https://www.facebook.com/francis.vanboh ... re_comment

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:21

Nee ;(
Arme Whizz. Wat een moedig maar zo verdrietig besluit. Ontzettend veel sterkte gewenst Y;(

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 23:32

Er zijn gewoon geen woorden voor....we hebben gebeld en huilde harder,sorry...doe ik normaal dus nooit,maar vindt het werkelijk zo f*cking oneerlijk.....
Maar whizzyman heeft iig nooit geen pijn meer.......respect voor jou en je man wat jullie allemaal gedaan hebben ........maar ik had jullie zoveel meer gegund.... :* :(:)

Beetje dubbel...maar yello ik zie dat je jarig bent..gefeliciteerd..... :*

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 00:24

met tranen in mijn ogen lees ik het tekstje over Whizz op facebook... ;( Inderdaad, heel oneerlijk!
Rust zacht moedige Whizz!! Y;(

Dank je Sandra :)

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 12:59

O nee Fargo.. Wat erg! Heel veel sterkte...!!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-14 13:18

Oh Francis, wat een vreselijk triest nieuws, als trouwe meelever en meelezer van dit topic wil ik je heel veel sterkte wensen.
Wat is dit vreselijk oneerlijk.
Zoveel respect wat jij allemaal voor jouw Whizzmans hebt gedaan en hoe je hem er elke keer weer doorheen hebt gesleept. En wat schreef je altijd met trots over jouw mannetje, wat een fantastisch baasje ben je voor hem geweest.

Rust zacht Whizz en waak over jouw baasje

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-14 23:32

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:16

Helemaal waar fargo! Je was een fantastisch baasje voor hem!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:11

Komt weer eens na lange tijd binnenvallen.....
Lees ik dat Grote Man Whizz ingeslapen is...
Fargo geen woorden voor. Wat heb jij ook alles gedaan voor hem!!!!
Ik had hem eerlijk gezegd niet meer voor de tweede maal laten opereren als ik de keus had gehad( Door mijn helaas lange ervaring met al veel soorten koliek) maar wat heeft Whizz aan jou een topbaas gehad!!!

Gaat het weer een beetje met je? Die laatste Foto van hem op het land onbetaalbaar!!!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 09:30

_Luziream, ik sta nog steeds achter de 2e operatie, toen gingen we en ook de chirurgen er van uit dat het domme pech was en bovendien waren we er gewoon nog niet klaar voor dat er daar zou stoppen. Hij had gewoon nog veel te veel in zijn mars. Hij heeft daarna ook zulke goede maanden gehad dat zij en ook ik dachten dat we het lek boven hadden. Hij is gewoon 5 maanden lang super stabiel geweest met alleen op 27 november een zeer korte buikpijn actie maar daarna absoluut niet meer. Dat was veel en veel beter dan hij het na 1e operatie deed en toen waren ze al zo lovend over hem.

Wat een mooie foto hè? Het gaat inmiddels wel redelijk goed met me. Ik mis hem natuurlijk en het is onwerkelijk dat hij er niet meer is. Vanmorgen DA gebeld om door te geven dat hij het niet gehaald heeft .. toch even buikpijn om te bellen, maar het ging goed. Gelukkig precies degene aan de telefoon die hem het meeste geholpen heeft door de tijden heen. Nu weer verder gaan was geen optie meer geweest, dan hadden hij en ik geen rustig moment meer gehad.

Hoe gaat het met de rest van de paardjes en de mensen?

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 13:13

Met Casu gaat het goed. We zijn al zo'n 2 weken aan het waken en ze heeft haar birth alarm om. Maar nog niets! Als we om de 2 of anderhalf uur komen heeft ze altijd wel een hoopje mest liggen. Ben heel trots op haar dat in deze laatste fase ze zo goed blijft mesten natuurlijk! :D

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 09:10

Dat is fijn nieuws, super dat ze het zo goed doet en ook zo goed blijft mesten!