Graasmasker -> paard echt dunner?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pluisbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:38

No_No schreef:
Bedankt!

Ik heb ook eens het gat groter gemaakt.. Masker was die zelfde dag compleet gesloopt door meneer :o het was totaal de stevigheid kwijt :') het scheurde dus kapot

Oeps dat is ook niet de bedoeling

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:38

Mijn greenguard ga ik verkopen heb ik besloten...
idd toch die tanden waar ik zelf geen goed gevoel over heb
zonde wat halster en het idee opzich is echt perfect, alleen voor ons niet ;(

No_No

Re: Graasmasker -> paard echt dunner?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:43

Welke maat heb je Wendy?

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:57

Maat L (full geloof ik)?

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 10:08

dorientjuh schreef:
Hoe kan je paard nou blaren in zijn mond krijgen van het masker?

Geen idee wat mijn pony er mee uitvrat, maar de binnenkant van zijn lippen en zijn tandvlees had allemaal blaren.
Je zag ook hele tandafdrukken in het masker staan, dus denk dat hij vooral heel boos aan het eten was.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 11:40

En dat hij daardoor op de binnenkant van zijn mond beet of zo?

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 14:06

Vraagje: staan jullie paarden nog steeds met graasmasker?

Ponylief heeft de laatste tijd op een kaal weiland gestaan en is nu aardig mooi op gewicht. Nu worden ze morgen voor de laatste keer omgeweid en komen op een groot stuk met ca. 10 cm gras. Ik wil voorkomen dat hij weer aankomt in die laatste weken voor ze naar de (zanderige) winterwei verhuizen en twijfel dus of hij het masker toch weer op moet voor een paar weken...

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 21:23

@ Dorientjuh zoiets inderdaad. Nu heeft hij in ieder geval geen blaren gelukkig!

Mijne staat nog steeds met masker en is nog steeds veel te dik.
Ze zijn vandaag verweid en hij gaat morgen terug op de dieet weide.
Vooral nu met de koude vochtige nachten zit er veel suiker in het gras.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat hij nog niet beleerd is en dus weinig tot niet aan het werk is.
Anders was hij vast veel beter op gewicht.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 23:54

de extra full van though one zal veel te groot zijn voor jouw fjord! de maat horse valt al heel erg groot, zit bij onze fjord echt zeeeer ruim om de neus.

hier staan onze drie shetten en de fjord nog gewoon met graasmasker ookal is het gras wat korter, ze zijn nog steeds vrij dik. (staan wel snachts in grote paddock met slowfeeders en onbeperkt voordroog dus kunnen snachts bij eten) ook in de winter blijven hier de korfjes om gezien de groote van de wei.

hebben hier alle maten van de though one in huis ;) mini, pony, yearling en full, iedereen is er erg contant mee en de ponys/paarden lopen niet weg als je er mee aan komt/laten hem makkelijk aan doen en grazen rustig.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 08:52

Kleine maten vallen best klein vind ik. Ik heb Tough One Pony voor mijn shetje van 90 cm.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:07

ja maar het verschil tussen de pony maat en paard is echt GIGANTISCH!!!

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 12:31

Mijn paard staat ook nog steeds met graasmasker en die gaat pas af als ze netjes op gewicht is. Ze heeft nu nog licht overgewicht.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 14:34

Thanks allemaal! Mijn pony mag er ook nog even aan geloven, hij begint er nu net goed uit te zien en dat wil ik heel graag zo houden :)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 08:41

Iemand ervaring met de epplejack gg?

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 10:12

Paardlief staat sinds gister zonder masker. Vind haar op dit moment niet geweldig op gewicht maar het gras is zo kort dat een masker nu geen optie is. Als ze verweid worden dan krijgt ze het masker uiteraard weer om.

Nu moet ik wel zeggen dat ze al een aardige wintervacht heeft sindsdien oogt ze weer dikker :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 11:56

Vind het met deze dagen wel eng om over te gaan op zonder masker. Aangezien de dagen nog best warm zijn (oke, tot gisteren dan) en nachten kouder, gras gestresster, en dus heb je veel meer fructaan kans en kans op hoefbevangenheid. Mijn shet gaat niet zonder masker, die heeft pech dat er weinig meer staat. Ze krijgen hooi, dat kan ze eten :)

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 17:13

Vorige week mijn paardje even aan de hand laten grazen. Had er voor de grap een filmpje van gemaakt.
Vergeet niet: staat 24/7 met graasmasker op de weide met voordroog :') :

Alsof ze uitgehongerd is. :+ Heb voor de grap geteld hoeveel happen ze neemt in dit filmpje: 60.. Dat is dus 1 hap per seconde. En nee, ze laat niks vallen.

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 11:14

Tancreda4 schreef:
Vind het met deze dagen wel eng om over te gaan op zonder masker. Aangezien de dagen nog best warm zijn (oke, tot gisteren dan) en nachten kouder, gras gestresster, en dus heb je veel meer fructaan kans en kans op hoefbevangenheid. Mijn shet gaat niet zonder masker, die heeft pech dat er weinig meer staat. Ze krijgen hooi, dat kan ze eten :)

Heb je ook wel weer gelijk in. Even geen graasmasker om en mevrouw heeft weer meer buik. Vanavond gaat die gewoon weer om :P ze zal niet zo maar verhongeren. Maar het is aardig kort waardoor ik bang ben dat ze te weinig binnen krijgt...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:40

Een buik is niet dik zijn. Ik heb liever een lekker buikje bij mkijn paarden dan opgetrokken :) Maar masker is vooral tegen de inname van teveel gras en fructaan, waardoor vet ophopingen en dikke manenkam met alle gevolgen van dien kan optreden. Buikvulling hou ik vol door hooi bij te voeren.

Als voorbeeld mijn gevaarlijk dikke shet in die zin dat haar manenkam snel vol raakt (en onderin ook vol is), maar deze dag had ik niet bijgevoerd terwijl het wel koud/ regenachtig was, wat resulteerde in een opgetrokken leeg buikje. Ze heeft dan idd te weinig binnen, maar dat vang ik op met veilig hooi bijvoeren. Eet ze wel met masker, maar ze staat ngo op het land dus dat moet wel.

Afbeelding

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:53

Ik doe het echt voor de dikke opgeblazen pens :P dikke manenkam heeft ze allemaal geen last van. Natuurlijk doe ik het ook uit voorzorg voor te veel fructaan etc.

Een opgeblazen buik is voor het dier ook niet fijn dus voor mij genoeg reden om dan wel het masker om te doen aangezien ze toch 24 uur kan knabbelen. Ik ga namelijk ook niet graag sporten met een opgeblazen gevoel ;)

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 12:55

mijn hamlap :P

Afbeelding

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 12:36

2 vragen over de Tough One:

Is het gat niet een heel stuk groter dan het gat van bijvoorbeeld het Imperial Riding masker?

Waar bestellen jullie de masker?

Vriendelijk bedankt!!! *\o/*

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 16:17

Horseshop international had ik het masker besteld. Alleen het mondstuk want ik bepaal liever zelf wat voor halster ik om doe. Vind die bijgeleverde dingen zo hard!

Het gat is wel een stukje groter ja, dat vind ik wel jammer.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 17:28

Volgens mij maakt grootte van het gat weinig verschil. Iig weinig verschil met de imperial vond ik, alleen is het gat vierkant (langhoekig) ipv rond.

hoofvision

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 18:45

het gat is langwerpig ovaal beter (vind ik) dan zo'n klein rond gaatje