[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 15:50

ZusJacobs schreef:
Schuurt ook niet? Omdat het zo'n gaatjes (hoe noem je dat..?), net zoals bij gewone dekens alleen dan kleiner? Heb altijd het idee dat dat zo snel schuurt.. En welke zou dan het beste zijn?
Heel er bedankt!

Bij de shetlander die bij mijn paard staat, schuurt hij alleszins niet. De Boett was meteen kapot, grote scheuren, wel goede pasvorm, terwijl de Rambo na anderhalf seizoen nog steeds netjes is. De manen en staart van de shetlander zijn echt al mooi bijgegroeid.

lageveld

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:02

@opisop: Ik bedoel dat de dekenhandel welig tiert. Ik zie veel te vaak dekens waar ze helemaal niet nodig zijn en eerder problemen veroorzaken dan oplossen.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:05

Lageveld kun je je mening misschien een beetje onderbouwen? Waarom vind je dat dekens niet nodig zijn en wat voor problemen leveren die dekens dan? Waarom denk jij dat er toch vraag is naar dekens terwijl ze niet nodig zouden zijn?

Ik heb vanmiddg bij de ruitershop een RSIH in mijn handen gehad. De stof was dikker dan ik had gedacht, maar het is wel echt prachtig afgewerkt. De deken kostte daar 155 euro, dat is niet eens zo gek duur voor die deken of wel?

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:16

Annetje, je kan de deken goedkoper krijgen.
Kijk maar eens bij commercieel. Daar staat nu een topic van Josje :)

lageveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:21

Natuurlijk kan ik dat onderbouwen. Weet alleen niet of dit daarvoor de plek is, alhoewel, dekens kunnen ook jeuk veroorzaken. Ik beweer ook niet dat dekens niet soms een oplossing kunnen zijn.

Maar laat ik het algemeen houden: De standaard zou moeten zijn.. geen deken, tenzij....

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 16:25

Weet iemand een winkel waar ik de rambo kan bestellen? Zodat ik de stof kan voelen, dus geen webwinkel. (Nogmaals de vraag welke het beste zou zijn?)

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:05

lageveld schreef:
Natuurlijk kan ik dat onderbouwen. Weet alleen niet of dit daarvoor de plek is, alhoewel, dekens kunnen ook jeuk veroorzaken. Ik beweer ook niet dat dekens niet soms een oplossing kunnen zijn.

Maar laat ik het algemeen houden: De standaard zou moeten zijn.. geen deken, tenzij....

Dekens die jeuk veroorzaken, vertel... >;)

Ik snap alleen je punt niet helemaal. Je komt vertellen dat een deken niet nodig is. Maar je vraag kun je niet onderbouwen omdat dit niet een geschikte plek is.. Of geef je mening niet, of geef je mening en vertel waarom.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:13

ZusJacobs schreef:
Weet iemand een winkel waar ik de rambo kan bestellen? Zodat ik de stof kan voelen, dus geen webwinkel. (Nogmaals de vraag welke het beste zou zijn?)

Divoza heeft de Rambo dekens ook hoor. En Heteren is relatief dichtbij jou toch? Ze hebben daar dit jaar de prijs verlaagd van de dekens, dus zijn nu relatief betaalbaar (155 euro).
Via een aantal topics hier op bokt, is de laagste prijs 120 euro (ex verzendkosten), meende ik.

@Lageveld: Natuurlijk zou in theorie een "Standaard" gezond paard zonder deken moeten kunnen staan. Laat het nou net zijn dat onze paarden niet 100% gezond zijn, maar een overgevoeligheidsreactie hebben voor steken van vliegjes. Naast een deken zijn er natuurlijk andere methodieken om te zorgen dat je paard niet gestoken wordt. Maar een deken is wel 1 van de meest doortastende en snelle oplossingen daarin. Natuurlijk heeft de huid minder kans om te ademen met een deken op, en wanneer je deze niet regelmatig wast, dan wordt het er niet beter op. Maar het alternatief kan ik persoonlijk toch wel afraden :( .

Een "Standaard" gezond paard zou ook prima met deken kunnen staan, als mijn merrie geen ZE had gehad, maar wel op een locatie stond waar mega veel steekbeesten waren, dan had ze alsnog onder een deken gestaan.. En bij mijn weten, is daar niets zieligs en of ongezonds aan.. :)

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:15

écht? Ik zag ze niet op de site staan namelijk. Heel erg bedankt! Ga ik snel een kijkje wagen :D

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:19

Zeker weer een natural
*sorry, als dat niet zo is*

Bij een echte eczemer ontkom je niet aan een deken.

En je hebt gelijk, een deken kan soms ook problemen veroorzaken.
Waaronder verstikking, dus heb je nog het averechtse effect.
Of het wordt broeierig, waardoor parasieten e.d. meer kans krijgen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:21

ZusJacobs schreef:
écht? Ik zag ze niet op de site staan namelijk. Heel erg bedankt! Ga ik snel een kijkje wagen :D

Ik heb altijd problemen met direct linken naar onderdelen van de Divoza website, maar volgens mij moet dit werken.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:29

Denk dat lageveld er op doelt dat er te snel wordt gedacht dat een paard eczeem heeft, *HUP* een deken op en verder niet nadenken over wat de jeuk veroorzaakt?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:31

muzefee: dat snap ik, als ze dat bedoeld tenminste.
Maar dan nog, als er dan een achterliggende reden is i.p.v. de mug, dan blijft het paard jeuk houden met deken op, dus dan weet iedereen al dat het niet goed zit.

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:42

ZusJacobs schreef:

Mijn paard staat in Wageningen, onder een SIH, dus als je wilt komen voelen... ;)

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 17:54

Die Eldena lotion is er niet meer zeiden ze hier bij Aldi, waarschijnlijk eenmalige of tijdelijke actie geweest..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:33

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:37

lageveld schreef:
@opisop: Ik bedoel dat de dekenhandel welig tiert. Ik zie veel te vaak dekens waar ze helemaal niet nodig zijn en eerder problemen veroorzaken dan oplossen.

daarom zeg ik ook altijd tegen mensen dat ze een veearts bij hun paard moeten halen bij tekenen van jeuk.,
kan zoveel aan de hand zijn.
schimmels,luizen en mijten zijn flinke veroorzakers.
maar voedingsfouten ook ontzettend veel.
en een veearts kan toch wel het beste bekijken wat er aan de hand is.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:46

Sanet schreef:
ZusJacobs schreef:

Ik heb altijd problemen met direct linken naar onderdelen van de Divoza website, maar volgens mij moet dit werken.

Ja oké, stom heb daar dus echt overheen gekeken :+

Carina@ Graag, kan ik gelijk zien hoe alles zit en zo.
Ik stuur je wel een pbtje.

Groetjes

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:56

Vandaag Miepie & Jamilla ingespoten met Endure.. ben benieuwd.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:05

Annetje schreef:
Ik heb vanmiddg bij de ruitershop een RSIH in mijn handen gehad. De stof was dikker dan ik had gedacht, maar het is wel echt prachtig afgewerkt. De deken kostte daar 155 euro, dat is niet eens zo gek duur voor die deken of wel?

Bij Josie kost ie 122 euro. Met verzendkosten ben je dan nog 25 euro goedkoper uit. Ze heeft net weer een adv staan op commercieel.

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 20:26

Indra schreef:
Vandaag Miepie & Jamilla ingespoten met Endure.. ben benieuwd.

Bij sommige werkt dit idd erg goed, maar die van mij kreeg waarschijnlijk een soort van allergische reactie erop? Kreeg spontaan allemaal schilfers en schuurde zich gek.. Heb hem toen gauw gewassen, alle rotzooi weer weg..
Toen op 1 klein plekje geprobeerd, en toen kreeg hij dus alleen daar schilfers en jeuk..
Dat van mij heb ik dus wel aan de kant gezet..

Tot nu toe gaat het wel erg goed met die van mij, haal hem rond 4 uur naar binnen en tot nu toe heeft ie nog niet weer geschuurd :)

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 21:22

Ja hoop sowieso dat het werkt tegen de dazen op buitenrit met Miepert..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 07:59

Wisse had gisteren toch twee ruige plekjes in zijn manen, dus toch weer geschuurd. Gek toch, als het zo goed gaat dat ze dan soms wel ineens schuren?
Of zijn wij nou zulke mieperds en is het 'gewone jeuk' en vinden wij dat te spannend?
Heb op de plekjes op zijn staartwortel wat zalf gesmeerd, zag er nogal droog uit.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 08:03

bij ons gaan alle paarden lekker staan schuren als ze binnen komen.
voornamelijk dat stukje net achter de oren,maar sommigen schuren ook lekker hun staart even.
dat lijkt me wel normaal.
alleen een eczemer die schuurt net zo lang door tot de huid kapot is en de boel open ligt

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 09:52

die halsband wilde ik vorig jaar testen,maar ze konden niet zeggen hoeland die zou werken, zag nu dat ze maar 1 maand werken.
dan vind ik het wel een bedrag,spuit je ook vliegenspray voor.
maar ben wel nieuwsgierig naar andere die hem gebruiken?
en of ze ook werken voor de eczeemmugjes ;)