Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
germie schreef:De mijne is 2 jaar terug op 23 december staand gecastreerd. 75 euro. Daarna kon hij lekker de hele dagen de wei in. Hij was toen 11 maanden oud.
En de verhalen van vruchtbaar na 18 maanden gaan niet op hoor. Als dit namelijk waar was, dan had ik nu geen 2 paarden gehad. Na goed een jaar kunnen ze al bevruchten.
Net als een merrie die in de winter niet hengstig zou worden. Hmm, grote onzin, ik had toch echt een kerstveulen. En de mijne is nu ook hengstig.
Juangi schreef:@ Enny: Héél lang! Tenminste, het ene paard is er na 1/2 maanden vanaf, de ander na een jaar en de ander nooit (ik verwacht dat die van mij zo'n gevalletje is...). Gezien hij laat is gecastreerd, hoop ik het beste...
Ik zou zeggen, gewoon erbij zetten. Dat vechten ze onderling echt wel uit. Hier ook gehad, die van mij (1.36) vind nog steeds dathij de baas is over paarden van 1.70+.... Springt hij ook om de hals... Helaas blijft hij bezig en hebben we hem tegen zichzelf moeten beschermen want haalde hem bloedend (van schaafwondjes) de wei uit. Hij is op 3.5 jarige leeftijd geruind. Staat nu in andere kudde met pony's en dat gaat wel goed.
@ KittyLuna: Tja, die van mij is met 3 weken ook de kudde ingegaan, hier is het (gelukkig) goed gegaan. Ik zou het zelf aankijken, wil je echt alles voorkomen dan wacht je 6-8 weken. De kans is verder klein dat hij nog bevrucht na 3 weken, maar tis niet onmogelijk.
haflingertje schreef:Kitty_luna Ik heb vandaag mijn hengst laten castreren, het advies van mijn veearts was om hem pas na 6 weken samen te zetten met de kudde. Zoals iemand boven mij al zegt de kans is klein maar niet onmogelijk!