Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Mist schreef:pmarena schreef:Nou sorry hoor
Ik vind het gewoon troep , hooi in plastic , dat is mijn goed recht hoor
Heb daar al teveel ellende van gezien. 99 van de 100 keer is het toch wat natter , waardoor het sneller problemen geeft in het spijsverteringsstelsel , als het al "fris" uit het plastic komt...want vaak zitten de schimmelplekken erin , en als er een dood beestje in heeft gezeten lijkt het allemaal prima maar is je pak vergeven van de botulisme , waardoor paarden ook verlammingsverschijnselen e.d. krijgen , en niemand begrijpt waar dat vandaan komt....zoals in je voorbeeld
Komt van mijn eigen weide, dus IK bepaal wanneer het in pakken gaat. En van wat jij zegt heb ik nog nooit gehoord, maar als je koeienkuil pakken hebt, die veel natter zijn, zou dit voor kunnen komen.
Maar dan vraag ik me nog steeds af waarom mensen zo'n pak dan opvoeren. Vroeger, toen ik nog niet zelf hooide, had ik ook wel eens een slecht pak- en dan kunnen ze dat gewoon mee terugnemen
En overigens, het verhaal wat ik verteld heb is bewezen. Mocht je het niet geloven kan ik het krantenknipsel inscannen en plaatsen, dat heb ik nog ergens. Anders kun je DA Parmentier in Schoten (Belgie) bellen. Hij zal het zich nog wel herinneren, ook al is het meer dan 10jr geleden. Maakt best indruk als je 8 paarden kunt inslapen voor eigenlijk niets !!
nog even een link: http://www.gddeventer.com/templates/dis ... d=25222685
laetitia schreef:Mijn jaarling staat in een kudde met nog 4 andere jaarlingen. Hij staat er iets langer dan 2 maanden.
Er waren 2 kleine scharmienkels van friesjes bij. Beiden van januari, maar ze leken eerder van juni zo klein en iel dat ze waren. De eigenaar hebben we nog nooit gezien...
Vrijdag lag er 1 in de wei en de boer heeft toen de dierenarts gebeld. Toen die kwam zakte het andere friesje ook inelkaar. Ze zijn beide in kritieke toestand naar de Uithof gebracht. Ze denken aan een vergiftiging.
Ik heb net de boer gebeld en 1 is helaas overleden. Ze weten nog steeds niet wat het is geweest. De boer zei natuurlijk dat het niet aan het voedsel lag.
Hij heeft heel veel kuddes lopen en die staan er allemaal nog goed bij, hij voert dagelijks kuil bij en een paar keer per week snijmais. Verder krijgen ze water uit een badkuip.
Ik ben gister op zondag wezen kijken hoe mijn jaarling erbij staat (okal mag je er niet op zondag komen). Hij en zijn kudde genootjes zien er prima uit...maar ik ben absoluut niet gerust.
Dit omdat allebei de friesjes dus in kritieke toestand weggevoerd zijn...zij hadden weinig weerstand maar wie weet wat er bij de andere paarden sluimerend binnenkomt??
Ik heb geen jacobskruid gezien, wel liggen er eikeltjes...
DubbelDun schreef:Ik denk niet dat je paard AM heeft, maar echt flink spierbevangen is.
Ik denk dat je je beter even kunt melden in het topic wat daar specifiek over gaat, daar zitten flink wat mensen die helaas door ervaring wijs geworden zijn.
[BEH] Centraal Topic over Hoefbevangenheid - deel 2
Anoniem schreef:elke keer als dit topic weer bovenaan staat, slaat de schrik me weer om het hart.
ik hoop echt dat er eens iets gevonden wordt...