[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__KELLY

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:53

jaa die van cortisonen bedoel ik
maar mijn pony is vorig jaar licht hoebevangen geweest dus dat lijkt me niet zo'n verstandig idee meer he
en het schijnt pittig duur te zijn

proudy2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:02

__KELLY schreef:
jaa precies
want sinds ze en een deken op heb en we haar insmeren met een spulletje tegen zomereczeem (weet zo even de naam niet uit mn hoofd) en we geen kunstmest meer strooien is het echt een stuk verbeterd
maar er was tog ook sinds een tijdje een behandeling die was uitgevonden waar het helemaal mee weg kan gaan ofzo?
heeft iemand daar informatie over ?

dat spulletje tgen zomereczeem hoe heet dat??
weet iemand nog een goed spulletje tegen de jeuk? de dieren arts heeft haar een spuitje gegeven tegen de jeuk maar ze jeukt nog steets.

IwanLuver en rianne1987en Kinke bedankt voor het goeie advies

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:18

dat spulletje is voor ieder paard weer anders, da's de moeilijkheid. Voor Kinke is het Fenonolf, voor andere paarden is het weer iets anders. Dit werkt trouwens alleen bij Kinke in combinatie met de Boett deken, en ik gebruik het dus alleen voor de plekken die ze dan nog krijgt. Verder spray ik haar benen, navel en uiers dan ook nog in met anti-vlieg.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:38

de label van het spulletje is eraf dus kan het zo even niet lezen Tong uitsteken
maar het staat op een afschrift in het kantoor voor elke keer bij te bestellen en mn meoder is naar het concert van marco borsato dus weeteht zo even niet ...

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:39

maar het zorgt ervoor dat de plekjes die ze heeft snel heelt want als een plek heelt begint het te jeuken en schuren ze het weer open en dan raken de plekjes nooit dicht dus kan je minder goed het eczeem bestrijden . dit spulletje zorgt ervoor dat de plekjes snel helen zodat het niet blijft jeuken ...
ik vind het dus heel goed werken Haha!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 18:42

maar je heb meer spulletjes die goed helpen
ik zou bij de paardendrogist kijken en eens wat spulletjes uitproberen om te kijken wel het best bij jou pony helpt

http://www.paardendrogist.nl

Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:30

Mijn pony schuurt ook altyd heel zn staart aan de stal! Heeft iemand tips hoe ik dat kan voorkomen? Ik doe nu vaak een deken om zodat mn pony niet kan schuren alleen dan krijgt ie allemaal jeuk aan de rest van zn lichaam!

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 22:35

moet je dit topic even doorlezen
er staan hier genoeg tips in en als die jeuk op de rest van zn lichaam krijg en je weet de reden daarvan niet zou ik de DA erbij halen ...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:22

Kinke schreef:
tot nu wil ze het alleen eten met een beetje biks erdoor, da's niet echt de bedoeling he Haha!
Mijn laatste trucje met een mandarijntje mengen hielp zelfs niet, en daar is ze echt stapeldol op Clown

Hoi Kinke,

Heb je het ook al geprobeerd met alleen GKM?
Dus de Magnesium even achterwege laten ?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 10:56

Beetje appelmoes erover. Mijn merrie at haar muesli niet meer, omdat ze daar quadrisol over heeft gekregen voor haar hoeven. Ik heb er drie dagen wat appelmoes over heen gedaan en toen at ze het gewoon weer. Nu kan ik de appelmoes weer achterwege laten.

Waar is de GKM te verkrijgen? Mijn merrie staat nu al een poosje weer zonder deken en dat gaat heel best. Ze heeft weinig jeuk en schuurt niet extreem. Alleen merk ik dat de manenkam weer verhard. Ik denk zelf dat dit komt doordat ze nu half kuil/ half hooi krijgt. Heb al aangegeven naar de stalhouder weer helemaal over te gaan op hooi. Zij zeggen dat hun hooi dezelfde kwaliteit heeft als hun kuil, in principe is dat ook zo, ze winnen het zelf, maar ik denk dat het kuil toch anders is, omdat het ingepakt heeft gezeten en zuurder is.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 14:24

ankem schreef:

Waar is de GKM te verkrijgen? Mijn merrie staat nu al een poosje weer zonder deken en dat gaat heel best. Ze heeft weinig jeuk en schuurt niet extreem. Alleen merk ik dat de manenkam weer verhard. Ik denk zelf dat dit komt doordat ze nu half kuil/ half hooi krijgt. Heb al aangegeven naar de stalhouder weer helemaal over te gaan op hooi. Zij zeggen dat hun hooi dezelfde kwaliteit heeft als hun kuil, in principe is dat ook zo, ze winnen het zelf, maar ik denk dat het kuil toch anders is, omdat het ingepakt heeft gezeten en zuurder is.

Hoi Ankem.

GKM is verkrijgbaar bij Hippolyt. www.st-Hippolyt.de
Wat het kuilvoer betreft kan ik de redenatie van jouw stalhouder wel enigszins begrijpen.
Echter zodra het hooi in plastic verpakt wordt onstaat er een soort van fermentatieproces. Dat geeft andere stoffen (bacterien) als gewoon hooi wat in baaltjes geperst wordt.
Niet alle paarden kunnen tegen kuilgras, ook al is het van hetzelfde land als het gewone hooi.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:26

wat is GKM als ik vragen mag Bloos

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 19:59

Nou mijn paard heeft afgelopen voorjaar ook staan schuren een heel stuk van de manen eraf. Toen ben ik zelf aan het dokteren gegaan aangezien de da ook niet een concrete oplossing had. Ik heb een aantal weken urtizon korrels gebruikt en een produkt van vsm prodier tegen eczeem en jeuk en dat op de aangedane plek gesmeerd 2 keer per dag en 2 urtizon korrels per dag nl. de kinderdosering. En na een paar weken werd het al wat beter heb lichamelijk niks gemerkt van de korrels officieel is dit geen product voor paarden maar voor mensen tegen zonneallergie. Tevens deed ik elke dag teatree oil druppels in de manen en bovenaan in de staart tegen die muggen die het veroorzaken. Die hebben een hekel aan die geur, heb hier zelf hele goeie ervaring mee. De manen zijn mooi teruggegroeid en ze heeft er de hele zomer geen last van gehad dus wie weet zijn meer mensen hiermee gebaat.

swiftyfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:14

Mijn pony heeft dus ook exzeem maar mijn vraag, vanaf wanneer moet je ongeveer stoppen met van die producten te smeren? is het een bepaalde tijd van het jaar of graden?

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:21

ik ben nu gestopt met het te behandelen en ze heeft nu alleen een gewone deken op

hap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:24

Heb het zelf langzaam afgebouwt en gekeken of ze weer begon met schuren. Toen dat niet het geval was verder afgebouwt en gestopt. Ze zeggen dat het begint vanaf ongeveer mrt tot en met september/ oktober. De tijd dat de muggen actief zijn.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:55

die van mij is niet begonnen met schuren
ze heeft dit jaar bijna al dr manen nog

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 20:57

__KELLY schreef:
wat is GKM als ik vragen mag Bloos

[/quote]

Dat is de Gemuse Krauter und Mineralien van Hippolyt.
Ik geef er losse Magnesium extra bij omdat het Calcium gehalte vrij hoog is van het produkt. Vooral als je het langere tijd gebruikt geef ik liever Magnesium :Calcium in een verhouding van 1: 2 of 1 : 1
De Magnesium komt hier bij de CTA weg en is Magnesiumoxide 86 %

Ik heb het een paar maand terug doorgegeven aan dr. Weyrauch en zij was zeer verrast maar ook enthousiast over het resultaat.
Ze wil graag op de hoogte blijven hoe de meiden zich blijven houden qua zomereczeem Knipoog

De Hestamix heb ik ook geprobeerd. Zowel de Classic als de Light.
Het deed bij onze paarden niks. Het verbeterde noch verslechterde met de zomereczeem.
[/quote]

Staat op de vorige pagina, maar nog even gequote hier....met dank aan Henny

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-06 21:48

mevrouw blieft de GMK ook niet zonder biks o.i.d. Lachen
appelmoes...dat lijkt me geen strak plan, teveel suiker.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 10:15

heb ik er tog overheen gelezen Tong uitsteken Bloos

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:51

Kinke schreef:
mevrouw blieft de GMK ook niet zonder biks o.i.d. Lachen
appelmoes...dat lijkt me geen strak plan, teveel suiker.

Ojee Kinke,

Jouw 'mevrouw' is me d'r eentje van
"Hoe test ik de creativiteit van het vrouwtje" Haha!

Maar reuze vervelend. Een vriendin van mij heeft een zeer grote lastpak met eten. Die moet de GKM ook niet. Wat zij allemaal al niet uitgeprobeerd heeft. Maar noppes nada resultaat Ach gut sterkte.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 12:59

ik snap het ook niet hoor, als er 1 een grote vreetzak is...Lachen
mijn plan was om de biks dan gewoon weer af te bouwen maar da's nog niet gelukt, misschien moet ik gewoon de emmer laten staan en dan met een beetje mazzel heeft ze het de volgende dag toch opgegeten Lachen

buffeldandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 23:58

Onze fjord heeft zomerexeem,maar ze schuurt nu nog steeds ,dat moet toch al lang over zijn nu?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 05:55

de mijne schuurt ook nog steeds hoor..en ik zie ook nog steeds vliegjes Knipoog

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:53

Het is nog te warm, de mugjes zijn er nog steeds. Eergisteren Boett eraf gehaald ivm het slechte weer en gisteren weer ernstige jeuk bij mijn meisje! Dus toch maar weer de Boett op gedaan!