Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horse_girl schreef:Ja, hoger op de benen word het rasp genomen, maar is in feite hetzelfde.
SusieQ87 schreef:De dierenarts zei tegen mij dat ik het met betadine scrub/oplossing moest wassen, maar niet uitspoelen. Goed droogmaken en dan insmeren met mokzalf, wie heeft dit nog meer als advies gekregen ? Ze zei dat als je het uitspoelt het niet kan ontsmetten. Ik vond het een beetje vreemd om het niet uit te spoelen, stalgenoten hadden er ook niet van gehoord maar misschien dat iemand hier er ervaring mee heeft.
Nelleke1 schreef:betadine gewoon die een mens ook gebruikt?
Nelleke1 schreef:ja ik wil ook graag meer info over rasp, mijn bels heeft het namelijk ook dikke gele/bruin/rode korsten maar foto maken lukt niet, worden niet scherp en wil graag weten wat ertegen helpt
ma_rie_tje schreef:als je scrub gebruikt zou ik het wel uitspoelen, daar zitten extra bestanddelen in (net als in de shampoo) die niet echt bevoorderlijk zijn.
Pak gewoon de oplossing, en masseer dit in (op een vochtig been gaat het het makkelijkste). De oplossing is gemaakt om er op te laten zitten, de scrub en shampoo niet
laetitia schreef:Ik gebruik ook Sudocreme. Is fijn spul. Mijn paard is 2 dagen mokvrij geweest, maar hij heeft nu weer kleine plekjes.
Wat doen jullie met dit weer (regen)?
Binnen op stal houden of toch buiten in de paddock?
loulou schreef:iemand een goed middel tegen natte mok?
de droge mok is nu zo goed als weg. maar hij heeft 1 plekje natte mok.
is erg hardnekkig. heb er al vanalles opgesmeerd, maar het wordt niet erger en niet minder