Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
c_alsemgeest schreef:Zat te twijfelen of ik er misschien lijnzaad brokjes in doe ipv de vazuintjes
*twijfel* *twijfel*
JoT schreef:Deniesje, wat voor muesli voer je eigenlijk? Want er zijn muesli's en er zijn muesli's. Om het makkelijk te maken... Je paard krijgt genoeg hooi neem ik aan? En hoelang per dag staat ie buiten?
Jamika schreef:Ik doe muesli (op het moment Reform muesli van Havens maar ook wel eens Power Plus) in de voerbal van Femcke. Het houdt haar goed bezig en ze gaat er niet meer van luchthappen.
Fidele schreef:Hoe denken jullie daarover?
DubbelDun schreef:@Myrdal : natuurlijk hebben ook paarden hun voorkeur voor wat ze lekker aan hooi vinden. En mij is ook wel opgevallen dat het meest vies stinkende bruine kuil héérlijk opgesmuld wordt. Maar als als kinderen moet je ook paarden tegen zichzelf beschermen. Immers kinderen zouden ook alleen maar zoetigheid en patat eten als je hun zin zou doen
Anders hooi moeten ze dus gewoon aan wennen. Mixen en afbouwen is goed.
Als je vraag mbt fokken is of luchtzuigen erfelijk doorgeefbaar is dan is het antwoord 'nee'. Wat wél erfelijk is is een 'zwakke maag' en luchtzuigen kán daar dan dus weer het gevolg van zijn.
Maar bij een eenzijdige belasting van de genen (M= Z x gz, H = gz x gz) heb je 25% kans op doorgeven van dit zwakke punt.
JoT schreef:Fidele, ik ben ook wel eens met Bachdruppels bezig geweest, maar mij werd toen een ander soort Bachdruppels aangeraden. Is een naam voor, maar die weet ik even niet meer. Ben wel benieuwd naar welke druppels jij nu gebruikt. En die honing, pepermuntolie en de rozemarijnolie, waar zijn die dan goed voor? Gewoon even uit nieuwsgierigheid