[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luxlover

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:11

twister42 schreef:
Pollen Extra Veteriair kun je volgens mij niet meer kopen, tenminste bij de paardendrogist niet meer, die had ik in bestelling staan en kreeg een mail dat die niet meer gemaakt werd.

ds ik moest wat anders de druppels van josefien moet ik twee maal daags geven, en ik heb mogelijk nog een extra fles je nodig. maar de lijst van KindnessM is een heel stuk klorter dan die van twister want daar staan er een stuk of twintig op (weet niet of KindnessM alles heeft genoemd wat er op stond) ik weet ook niet waar Pollen Extra Veteriair precies voor is (welke pollen enzo), ik heb nu voor deze oplossing gekozen en hij werkt dus dan maar zo.

De Pollen Extra Veteriair wordt weer gemaakt en is bij de paardendrogist weer uit voorraad leverbaar.
Samenstelling: verdund en geschud extract van stuifmeel van: acacia, alsem, aster, beemdgras berk, beuk, bijvoet, brandnetel, chrysant, doddegras, dopheid, eik, els, engels raaigras, es, esdoorn, frans raaigras, ganzevoet, gerst, guldenroede, haver, hazelaar, kastanje, kropaar, liguster, linde, mais, margriet, meidoorn, iep, paardebloem, plataan, populier, reukgras, riet, rogge, struisgras, tarwe, vlier, vossestaart, weegbree, wilg, witbol, zuring en zwenkgras. Tevens verdund en geschud extract van meelmijt en huisstofmijt.
De druppels zijn natuurlijk specifiek voor jouw paard aangezien ze ze maakt aan de hand van de test op de pluk manen

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:20

KindnessM schreef:
Alles wat er staat heeft ie!!!
En dat vond ik allemaal wel genoeg Knipoog

hihi dat begrijp ik Haha! , twis zijn lijst is veel langer, en omdat ik het ook niet meer wist ben ik maar een beetje gaan kijken wat ik nou moest. er was ook al iemand geweest en die zij dat ik beter 'die knol' kon verkopen want ook in de wedstrijden deed ie het, daarbij heeft ie ook niet echt een hele handige kleur waar je ook nog wel eens wat minder voor gejureerd kan krijgen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:34

wat voor een kleur issie dan?
Kindness heeft vandaag nog niet geschud... jeeeej

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:45

KindnessM schreef:
wat voor een kleur issie dan?
Kindness heeft vandaag nog niet geschud... jeeeej

bruin panter bont

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 13:57

foto.... das apart kleurtje...
wordt je daar echt op afgerekend

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 15:06

bij sommige juryleden wel, ander noemen hem giraf en weer andere vinden dat je moe wordt om naar mijn paard te kijken, het is net een beetje als je een fries heb je houdt er van of niet, tref je er eentje van niet dan hebbie pech, maar goed dat is weer het zelfde als een schimmel wel of niet. ik moet even frubellen om er een foto in te krijgen, ben daar een beetje heeeeeeeeeel eruuuuuuug blond in. ga het proberen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:07

Ik laat volgende maand sowieso de tandarts komen...
Scheelt denk ik ook al?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 20:49

Hallo, ik mag mij hier nu ook melden, vandaag heeft de DA mijn vermoedens bevestigd, mijn paard heeft last van het headshaking syndroom. Ik heb mijn paard nu ongeveer 7 maand en heb er alleen nog maar pech mee gehad. 4 weken terug heeft de DA bevestigd dat ze artrose heeft in beide hoefgewrichten voor (is al paar keer keupel geweest), en nu dit ook nog. Mijn paard loopt nu wel weer rad, maar het schudden wordt steeds erger. Het is in maart ongeveer begonnen. Ze doet het in de bak (met longeren aan het halster), met wandelen en soms in de wei. Verder heb ik de meeste zaken uitgesloten, de tandarts is geweest en volgens de DA heeft ze geen last van de rug. Ook de oren zijn goed. Bloedonderzoek heeft volgens de DA ook geen zin, want daar komt bijna nooit iets uit als het paard last heeft van headshaking. De DA zei mij dat ik nog erg weinig met dit paard kan, en het beste kan verkopen (wie koopt er nu zo'n paard?) en ik wil haar ook niet kwijt...... maar ik ben nu echt radeloos Huilen

Morgen wil ik een netje kopen om te kijken hoe dat gaat. Ook wil ik een plukje haar opsturen naar Josefien. Hebben jullie nog tips voor me? Misschien dat een osteopaat helpt? Nu is haar artrose redelijk onder controle en zou ik kunnen rijden (doe ik al 6 weken niet meer) maar ze schud nu te erg om te gaan rijden.
Heb al veel op dit topic gelezen, maar er zijn zoveel pagina's, iemand nog tips voor me?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:43

Heb je een binnebak? dit scheelt bij ons ook al een hoop!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:47

Nee die heb ik helaas niet, dat wou ik eigenlijk ook nog vragen of dat helpt, maar was ik vergeten. Maar het helpt bij jou dus wel?
Het lijkt bij mijn merrie ook of het overdag erger is dan 's avonds. Heb je toevallig ook ervaring met een netje voor de neus? Dat wil ik morgen ff uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:49

Sjoyceje schreef:
Nee die heb ik helaas niet, dat wou ik eigenlijk ook nog vragen of dat helpt, maar was ik vergeten. Maar het helpt bij jou dus wel?
Het lijkt bij mijn merrie ook of het overdag erger is dan 's avonds. Heb je toevallig ook ervaring met een netje voor de neus? Dat wil ik morgen ff uitproberen.

In de binnebak heeft ie nergens last van, op d epoetsplaats dus ook niet. Maar zodra we naar biuiten gaan is het DRAMA. Netje heb ik nog geen ervaring mee, maar kreeg de tip om eerst een panty te proberen. Die netjes zijn namelijk erg aan de prijs! Knipoog

Succes

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:52

Hmm, misschien moet ik het dan eens proberen in de binnenbak, kijken of dat helpt. Het was vandaag bij ons ook drama, heb het nog nooit zo erg gezien. De dierenarts was geloof ik ook een beetje onder de indruk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:54

Sjoyceje schreef:
Hmm, misschien moet ik het dan eens proberen in de binnenbak, kijken of dat helpt. Het was vandaag bij ons ook drama, heb het nog nooit zo erg gezien. De dierenarts was geloof ik ook een beetje onder de indruk

In jun i heb ik mijn paard een jaar maar heb er nooit wat van gemerkt. Maar zondag werd ie helemaal gek en wist hij dus echt niet meer waar hij het zoeken moest. toen is hij met mij maar keihard gaan galopperen (of het geholpen heeft, niet dus!)..

Maar binnen loopt hij de sterren van de hemel//

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:56

Heeft jou paard dan ook echt last van het headshaking syndroom?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 21:58

Sjoyceje schreef:
Heeft jou paard dan ook echt last van het headshaking syndroom?

Tsja dat weten we nog niet 100% zeker. Maar als je naar de symptomen kijkt en zijn reacties nu.. Verdrietig

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:01

Balen he? Ik zie het nu ook ff niet meer zitten... artrose en headshaking, hoeveel pech kun je hebben in 7 maand? Misschien dat het bij jou paard nog allemaal nog een beetje meevalt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:07

Sjoyceje schreef:
Balen he? Ik zie het nu ook ff niet meer zitten... artrose en headshaking, hoeveel pech kun je hebben in 7 maand? Misschien dat het bij jou paard nog allemaal nog een beetje meevalt?

Ik hoop het..

had je je paard niet rontgologisch laten keuren dan?

Ik vind het ook allemaal erg rot voor je, heb je de oude eigenaren erop aangesproken?

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:14

nee heb het paard niet laten keuren, de eigenaren (manege) hadden me verzekerd dat het paard goed was, was onlangs nog een dierenarts geweest en er waren foto's gemaakt. Dit was volgens hun allemaal goed. De foto's zou ik er ook bij krijgen. Ook was er een bekende van me bij de koop, dus ik vertrouwde het allemaal wel. Had ik beter niet kunnen doen. Na veel gezeur heb ik uiteindelijk de foto's gekregen en daaruit bleek al dat het niet helemaal goed was. Ik heb de oude eigenaren erop aan gesproken, maar die zijn niet voor rede vatbaar. Ik onderneem nu dan ook andere stappen.
Een hoop ellende dus allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-07 22:16

Sjoyceje schreef:
nee heb het paard niet laten keuren, de eigenaren (manege) hadden me verzekerd dat het paard goed was, was onlangs nog een dierenarts geweest en er waren foto's gemaakt. Dit was volgens hun allemaal goed. De foto's zou ik er ook bij krijgen. Ook was er een bekende van me bij de koop, dus ik vertrouwde het allemaal wel. Had ik beter niet kunnen doen. Na veel gezeur heb ik uiteindelijk de foto's gekregen en daaruit bleek al dat het niet helemaal goed was. Ik heb de oude eigenaren erop aan gesproken, maar die zijn niet voor rede vatbaar. Ik onderneem nu dan ook andere stappen.
Een hoop ellende dus allemaal.

dat is idd niet leuk om te horen! Maar artrose hoeft ook niet gelijk het einde te betekenen natuurlijk Ach gut Zou er ook werk van maken, kun je dan niemand meer vertrouwen?

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:28

*meldt zich*

Ik begin zo langzamerhand het donkerbruin vermoeden te krijgen dat Kate's gebries in de wei, het uchje wat ze heel af en toe laat horen als ze aandraaft en het schuddebollen wat ze deed om vliegen weg te jagen toch meer is als alleen maar last van verslikkinkje of vliegen...
Dat wat ik hierboven beschrijf is wat ze vorig jaar deed als ze de wei opging, ze dook met haar neus in het gras, begon te briezen en sprintte er dan vandoor met een pluk gras in haar mond. Dat ze al grazende met haar hoofd schudde, weet ik aan de vliegen bij haar ogen, diezelfde vliegen die ik de schuld gaf van haar traanoogjes.

Nu zie ik al hetgeen wat ze vorig jaar deed, maar dan veel vaker en langduriger, plus dat ze steeds haar neus lijkt af te vegen aan haar benen of de grond. De billen van haar weidemaatje gebruikt ze ook regelmatig om neus en ogen aan te schuren en het allervreemdste voor Kate is dat ze uit zichzelf binnen gaat staan in het schuilhok. Ook het vele snuiven met haar neus is nieuw... Normaal gesproken staat ze er nooit in, ook niet als het enorm rotweer is. Dat ze gevoelig was voor stof wist ik, vandaar dat de paddock gesproeid wordt en ze haar hooi nat krijgt.

En nu? Iemand tips?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:33

Mijn paard staat overdag met een dichte (oren en ogen) kap op in de wei. scheeld ook een heel stuk.
verder staat hij onderbehandeling bij Josefien... wat echt heel goed werkt!
Panty over de neus kan je proberen... maar ik vind t een slechte vergelijking met t pollen netje...
Ik gebruik zelf sliertjes voor de neus wat heel goed gaat!

Sjoyceje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 15:20

Hallo,
Heeft iemand misschien nog tips voor mij? Mijn verhaal staat een aantal posts hierboven...
Heb gisteren voor het eerst sinds 6 weken weer op mijn paard gezeten (i.v.m. kreupelheid door artrose). Had een netje gekocht, en ik moet eerlijk zeggen, het schudden was minder! Ik probeer het vanavond weer ff. Maar we kunnen nog niet veel aangezien ze lang stil heeft gestaan. Ik heb ook contact gehad met een osteopaat (Martine Burgers) maar ze heeft pas over 5 weken tijd. Misschien dat zij ons nog kan helpen.

Kindness: ik heb ook contact met Josefien en ga ook haar van mijn paard en tapijptsnippers van onze bak opsturen. Werken de druppels echt zo goed bij jou, en hoe lang duurde het voor je resultaat zag? Heeft Josefien nog bij meer paarden zulke goede resultaten bereikt?

Jossie: Misschien eens een netje met rijden proberen? hielp bij mij gister wel. Je hebt zoals Kindness zegt ook speciale kappen/maskers voor in de wei.

Blingh: Nee volgens mij kan je tegenwoordig niet zo heel veel mensen meer vertrouwen. Als ik ooit een ander paard weer koop, zal ik ook heel erg goed uitkijken! Maar dat neemt niet weg dat ik heel gek ben met mijn huidige paard, en er veel voor over heb om haar pijnloos en met plezier te kunnen rijden. Maar goed, een keer houdt het op, en waar is die grens?

Jossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:44

Gelukkig heeft Kate er (nog) geen last van met rijden, misschien dat dit ook ligt aan het feit dat ik haar noodgedwongen bitloos rij? Het valt me nu op dat ik sinds de wind vanmiddag vanmiddag iets van richting is veranderd en het wat harder waait ik amper briezen van haar gehoord heb. En ja, ik hoor haar de hele dag, ze woont namelijk op de wei rondom mijn huis Knipoog. Wel wil ik eens een netje in de wei gaan proberen en dan maar hopen dat ze hem niet afwrijft zoals ze met haar gewone vliegenmasker doet...

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:48

Jossie schreef:
Gelukkig heeft Kate er (nog) geen last van met rijden, misschien dat dit ook ligt aan het feit dat ik haar noodgedwongen bitloos rij? Het valt me nu op dat ik sinds de wind vanmiddag vanmiddag iets van richting is veranderd en het wat harder waait ik amper briezen van haar gehoord heb. En ja, ik hoor haar de hele dag, ze woont namelijk op de wei rondom mijn huis Knipoog. Wel wil ik eens een netje in de wei gaan proberen en dan maar hopen dat ze hem niet afwrijft zoals ze met haar gewone vliegenmasker doet...

Jossie, ik had je bij de buren al een bericht gestuurd Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 22:39

Ik heb vandaag in de binnenbak geredn geen vuiltje aan de lucht natuurlijk. Buiten uitgestapt met vliegennetje en geen geschud helemaal niks! Wel heel erg veel briesen (hoort dat er ook bij?) Als of er iets in zijn neus zat wat hij eruit probeerde te niesen.