Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 18:21

Heel hooinet leegegeten met maar 1 prop, maargoed ik zie wel dat hij er last van heeft dus beter snel wat aan doen dan wachten tot er een ontsteking ofzo komt, dan zijn we verder van huis.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 18:23

De rust lijkt ook weer echt 100% terug. In de losgooibak stonden ze ook steeds strak te staren maar sinds een week lekker aan het rommelen zoals altijd. Ze eten goed. Ennnnn mijn pony heeft gisteren en vandaag liggend geslapen. Zo ontzettend blij mee!! Ze hoest nog echt heel naar en de ademhaling is niet oke nog, maar heel blij dat ze wel d'r rem slaap pakt nu <3

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 18:28

Wat fijn dat ze weer geslapen heeft tancreda! Dat is al een hele zorg minder. Wel balen van die nare hoest en nog geen goede ademhaling, hopelijk gaat dat ook snel beter.

Hebben jullie trouwens nog speciale dingen in de paddock om de paarden wat bezig te houden? Naast voldoende hooi natuurlijk

DubbelFun

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 18:41

Ik heb het nodige geprobeerd; bal, band, cone. Boon kijkt er sowieso niet naar om en Jasmijn vond het alleen leuk om mijn poetsemmer (die altijd in een hoekje van de paddock staat) om te gooien en de inhoud een schop te geven. Maar zelfs die blijft tegenwoordig onaangeroerd staan.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 18:56

Wat fijn dat ze liggend durft te slapen. Hopelijk snel het hoesten ook onder controle.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 18:59

Ben ik de enige die niks met de paardenkies heeft gedaan?
Afgelopen voorjaar operatief verwijderd omdat de kies anders zou breken. Bij het ophalen van paardlief bij de kliniek kreeg ik de kies mee in een potje. Ze zei toen: Komend weekend kan je er nog naar kijken, daarna het potje niet meer opendoen omdat het ontzettend gaat stinken.
Bij controle tegen de dierenarts gezegd dat ik het potje netjes dicht hield zoals me gezegd was, maar hij zei dat ik het potje beter open had kunnen houden, dat het dan aan de lucht kan drogen en niet gaat stinken. Potje is nu weer open, stonk in het begin nog behoorlijk, nu niet meer. Heb de kies niet gewassen.

Wat fijn dat ze geslapen heeft Tancreda!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 19:11

Somebitch schreef:
Hebben jullie trouwens nog speciale dingen in de paddock om de paarden wat bezig te houden? Naast voldoende hooi natuurlijk

Nee, ik heb wat bakken uit elkaar gezet zodat ze wel moeten lopen.
Voor de ruin leg ik wel eens wat takken neer,maar verder eigenlijk niks.
Ik kan ook niet iets maken van palen ofzo want Kelly sloopt alles.
Die gaat echt overal tegenaan staan schuren en stampen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-26 19:34

Wij ook lege paddock. Spelen met elkaar, hebben verder niets.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-26 21:31

Hier ook geen speelgoed, heb wel eens jollybal gehad, bleef dagen op dezelfde plek liggen, speelappel, zat na een week het stof op omdat ze er niets mee deed.
Zelfs zo'n hooibal, is 1 dag leuk en als ie iets leger raakt al niet meer boeiend.

Zandppaddock waar ze in staat als ik bezig ben is ook niet zo boeiend, afgelopen week heb ik dr op het pleintje ervoor laten lopen, is maar 1 echte ingang en daar had ik lijn voor gehangen. Dat vond ze wel geschikt en liep ze rond te scharrelen.

Vanavond waren er mensen met paarden aan het lopen dus moest ze in de zandpaddock blijven.
Vond ze stom...

Afbeelding
Afbeelding

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 08:01

Kreeg vandaag een foto dat Magnifique lekker in de paddock lag te tukken. Dat is wel t voordeel dat de paddock nu wat droger is.
Afbeelding

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 10:37

Tancreda wat fijn dat ze weer is gaan liggen. Hopelijk longen snel beter!

Ik heb volgens mij zijn tanden toen in de chloor gelegd haha. Ze liggen al een tijd in een potje maar denk dat ik er niks mee ga doen.

Wij hebben niks bijzonders in de paddock. Twee hooibakken uit elkaar en water ook niet bij de hooibakken en achterin hebben ze wat gras. We hebben een paal die een soort van kan dienen als schuurpaal maar dat gebruiken ze niet. Dingen zoals speelballen enzo doet de mijne niet en als hij te veel moeite moet doen om een snoepje uit een bal te halen denkt hij ook laat maar := ze staan met 2-3 paarden samen (de derde staat nu even apart in een afgezet stukje in onze wei) met twee kuddes ernaast dus ze hebben veel vermaak aan elkaar ook.

Peri doet het super goed. Zijn eetlust is weer helemaal terug en ik ben nu langzaam zijn oude voer die hij vorige maand ineens niet meer wilde langzaam aan het herintroduceren. Hopelijk als de tijdelijke zakken hartog senior grasmix, cavalor fibreforce, pavo 18+ en Subli SP weer terug kan naar zijn oude grasmix, pavo weightlift en vitalbix slobber. Daar had ik hem natuurlijk niet voor de sier op gezet. Zijn grasmix eet hij nu weer gemixt met de andere grasmix en wat muesli en zo langzaam weer terug over hoop ik :)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:03

Mooi dat Peri nog steeds goed gaat. Je hebt nog genoeg op voorraad zo te lezen :)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-26 13:08

Wat fijn dat peri het goed doet!

Jullie hebben dus ook weinig afleiding in de paddock, ik heb ook niks op hooi, water en wilgentakken na. Die van mij spelen ook niet met ballen ofzo, ze zijn er eerder nog bang van :=

Zojuist de goedkoopste rekening ooit gehad van de dierenarts, 40€ hij heeft alleen de voorrijkosten gerekend en nog niet eens de injectie van de sedatie. Blij mee, woensdag zal wel een dure dag worden :’) hij heeft vanochtend een paar uur op de weide gestaan, ik riep hem en hij kwam in kei harde galop weer van de wei gesjeesd. Hij voelt zich gelukkig goed :) vannacht ook veel hooi gegeten, geen prop gevonden

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 12:35

Wat fijn!
Ik ga zelf morgenvroeg wel contact opnemen met de veearts want Kelly heeft wel weer neusuitvloeiing aan 1 kant.
Wel flinke witte klodders,dus het zit denk ik nog niet goed.
Ze voelt zich wel prima, eet als vanouds weer :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 13:08

Ruikt ze ook uit haar neus?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 14:34

Nee,gelukkig niet.
Dan zou je aan de kiezen denken?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-26 16:02

ellepel schreef:
Nee,gelukkig niet.
Dan zou je aan de kiezen denken?

Ja, dat had die van mij. Die had witte troep uit 1 neusgat en rook ook echt niet goed. Bleek kies ontstoken, richting sinus ook gegaan. Dus kies moest eruit. Week aan de AB vanwege de sinusitis.

Sneue boel was dat. Ze vond mij ook heel stom toen, want ze at voor die kies trekken beter dan erna.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 17:56

ellepel schreef:
Wat fijn!
Ik ga zelf morgenvroeg wel contact opnemen met de veearts want Kelly heeft wel weer neusuitvloeiing aan 1 kant.
Wel flinke witte klodders,dus het zit denk ik nog niet goed.
Ze voelt zich wel prima, eet als vanouds weer :j

Hoe gaat het nu?

Morgen is het zo ver, vind het stiekem best spannend. Zal mijn eerste ervaring met de kiesextractie worden, hopelijk verloopt alles soepel…

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-26 19:19

Hopelijk valt het mee ellepel.

Spannend Somebitch, toch weer een ingreep en sedatie hakt er bij die oudjes vaak ook in.

Sakyr staat weer onder 250grams met hals, wat een vieze waterkoud zeg. Bah. :brr:

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 19:42

Het was vandaag idd vies koud. Ik had Jasmijn vanmiddag maar een regendeken op gedaan en die was bij het binnenzetten net goed nat.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-26 19:58

Ja de wind was koud, hier was het wel net steeds boven nul :j

Kelly gaat goed, die eet ook weer gewoon haar slobber op.
Hooi vind ze nu maar niks. …
Begonnen met sputolysin en even in de gaten houden en temperaturen.
Ik hou haar nu ook gewoon onder deken,ze staat onder 300 gram, en vind dat ook prima.

Somebitch, echt wat spannend,gaat vast helemaal goed komen :(:)
Hoe laat moet je heen?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:30

Fijn dat het goed gaat met Kelly. Hopelijk doet de sputalsyn iets.

Ze zijn nu de kies aan het proberen te trekken.. als het afbreekt moet hij blijven en gaan ze het morgen met een gaatje via de kaak doen.

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:35

Zo te zien al verdoofd?? Hij kijkt iig behoorlijk 'afwezig' uit zijn ogen.
Hopelijk komt de kies er mooi heel uit.

Ondanks de regen lag de paddock er redelijk droog bij (als in geen plassen).
Ik baal alleen wel dat het me weer in mijn rug geschoten is, dus het hooi gaat even in netten, want de hoge bakken is me nu even te pijnlijk.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:18

Klopt, hij is eruit hoor. Was 15 minuten werk hij staat nu uit te slapen en mag daarna mee naar huis. Hij heeft een plug in het gat gekregen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:22

Oh dat is dan nog vlot gegaan!! Fijn dat het achter de rug is!