[VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 23:30

Stral de oedeem is inderdaad uitgebroken naar buiten. Details bespaar ik jullie maar %)
Spieren heeft ze 0,0 meer, dus ook geen buikspieren meer nee.
Utrecht wil 1-2x per week telefoontje of mail met foto's. En een van de artsen komt later nog eens langs, die is nogal verliefd geworden op Kya, ging haar ook erg missen. :o

Lisanne_MJarig

Re: [VOLG]Nu bijna een week lang koliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:45

Dat het naar buiten gebroken is, is positief nieuws dan toch?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:51

mirjamalvaro schreef:
Stral de oedeem is inderdaad uitgebroken naar buiten. Details bespaar ik jullie maar %)
Spieren heeft ze 0,0 meer, dus ook geen buikspieren meer nee.
Utrecht wil 1-2x per week telefoontje of mail met foto's. En een van de artsen komt later nog eens langs, die is nogal verliefd geworden op Kya, ging haar ook erg missen. :o

Mooi, dit was ook de beste optie, maar wel weer even een extra zorg erbij want die wond moet schoon blijven. Maar hopen dat het vanaf nu echt een stijgende lijn word!!

GypsyJarig
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 23:56

Wat ben ik opgelucht om dat te lezen, ik was zo bang dat het naar binnen zou slaan en het verhaal alsnog verschrikkelijk verdrietig af zou lopen!

Ik hoop echt dat jij nu ook een beetje opgelucht kunt zijn, en dat we nu in rustiger vaarwater blijven...

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:05

Gelukkig naar buiten uitgebroken :)
Na mijn keizersnedes kon ik inderdaad de eerste paar dagen niet rechtop gaan zitten in bed zonder mijzelf omhoog te trekken aan zo'n ding die boven je bed hangt (hoesten en lachen doet trouwens ook ontzettend zeer)

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 00:30

Laat ons ook dat maar volgen hoor! Ik volg met grote interesse.
Wat moet en kan je daar aan doen om het schoon te houden? Alleen afspuiten? Heeft ze nog AB?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:04

Ja, ik vind het ook interessant!
Zag je opeens een wond/uitgang van de ontsteking?

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:13

Jes schreef:
Gelukkig naar buiten uitgebroken :)
Na mijn keizersnedes kon ik inderdaad de eerste paar dagen niet rechtop gaan zitten in bed zonder mijzelf omhoog te trekken aan zo'n ding die boven je bed hangt (hoesten en lachen doet trouwens ook ontzettend zeer)

Slappe lach krijgen op dag 2 blijft hier de meest pijnlijke ervaring van mijn leven idd haha.

Ik durfde het niet goed te vragen maar ben blij te lezen dat het uitgebroken is!!! Dacht al bijna Oejoej, is die nu naar huis gekomen in de wetenschap dat het niet goed komt en durft ze het ons niet te zeggen zelfs... Super dus! Zeker delen hoor. Meer positieve mensen dan negatieve hier ;)

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 01:16

Pffff madam was weer gaan slapen en kwam weer niet overeind zonder hulp. Weg nachtrust. Gelukkig hebben we de camera.

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:20

Wel maf dat ze zich dan toch plat legt, combinatie tussen erg ver uitgeput en zich thuis op haar gemak voelen denk ik?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 01:25

Ja denk het. Ze raakt ook niet in paniek als het niet lukt? Gaat ze gewoon weer plat en tijdje later probeert ze weer opnieuw. Zodra ze overeind staat ook weer eten.
Had eigenlijk gedacht dat ze met het halsrek dus niet zou gaan liggen, wel dus. :+

Nou adreline peil van mezelf weer omlaag, dus verder slapen. :+

Over buikfoto's ga ik nog met mij zelf in beraad of ik dat aandurf. :')

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 04:25

Wel blij dat ze met halsrek nu durft te gaan liggen. Ik vat het op dat ze zich vertrouwd genoeg voelt om die moeite te doen en dat ze weet dat ze weer over eind kan komen al dan niet met hulp.
Als ze ligt kan ze spieren ook ontspannen. En ze heeft eigen vertrouwde paarden en mensen om zich heen, geeft ook rust.

Mocht je het eng vinden wbt het gaan liggen ‘s nachts en ook nog een beetje aan je eigen rust komen, een geboortealarm die je aan halster kun doen huren of lenen.

Je zou anders de mijne zonder problemen kunnen lenen, maar ja merrie die binnenkort de tijd heeft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:08

Ik zie op de foto’s dat de stalbedekking niet zo heel dik is. Misschien zorgen voor een heel dik stalbed want ze is een zak botjes en zo meteen heb je nare wonden erbij van het liggen.
Het is mooi dat ze thuis is maar jij hebt minder rust.

R_oo_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:14

Ik lees hier al een tijdje mee maar wat heb ik een bewondering voor je TS ! Fijn dat je kya weer lekker thuis heb , daar herstel je toch het beste :) sterkte met de herstel tijd , hopelijk niet teveel gedoe.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:41

Stral schreef:
Wel maf dat ze zich dan toch plat legt, combinatie tussen erg ver uitgeput en zich thuis op haar gemak voelen denk ik?

Vooral dat eerste denk ik. Paarden kunnen eigenlijk maar 1, max 2 weken zonder liggen. Bij haar nog veel langer dat ze niet kon liggen dus ze zal zo moe zijn dat ze toch neer gaat, maar nog niet omhoog kan komen.

Mirjam krijgt ze nog een 'pepmiddel' waarmee ze sneller op krachten kan komen? Want met alleen gras/ruwvoer gaat dat lang duren waarschijnlijk.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:42

Hier duimen we dat alles nu naar buiten komt, zal niet fijn zijn maar het kan er maar uit zijn :(:) .

Snap dat het rot is om te delen hoor, die beslissing maak je zelf. Misschien achteraf een overzichtje hoe het was en hoe het hersteld is.

Een geboorte alarm is idd misschien wel handig (goede tip Tienus meen ik) voor je eigen rust, ik heb er helaas geen liggen.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 10:02

Geboortemelder gaat met singel strak toch? Gaat hem nu niet worden met haar buik. :\

Ligt een hele dikke laag bodembedekking in hoor. Maar door pogingen opstaan alles opzij geschoven. :j

Kyara had dag voor de operatie (3_2) iig nog gelegen. Dus minder dan 2 weken geleden.

Geen oppeppers, of nou ja sojabrok. Houden advies utrecht aan.

Buikfoto's ga ik doen in verder stadium en dan ook de beginstadia. Ben bang dat ik anders heel veel mensen over mij heen ga krijgen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:07

De birthalarm smart/premium kun je aan het halster doen.
Klein vierkant bakje.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:18

Ah de ontsteking is naar buiten uitgebroken. Dat is goed nieuws zeg! Is dat thuis gebeurd of was dat al in Utrecht gebeurd?

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 10:29

Al in Utrecht :j
Enige nu is dat het nog naar binnen én naar buiten is gekomen. Maar die kans word met de dag kleiner. Denk dat we volgende week pas echt opgelucht kunnen ademen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:30

Een naar buiten gebroken ontsteking ziet er heel naar uit, maar is in vergelijk met wat ze al gehad heeft niet zo'n drama natuurlijk.

Maar als het er echt naar uitziet (en dat zal best) snap ik dat je voorzichtig ben met foto's.
Sommige mensen reageren wat heftig.

Hoewel ik de meeste mensen in dit topic prima vind reageren.

Wat heerlijk dat ze thuis is en durft te liggen.

Ik vermoed dat dat probleem met opstaan met een paar dagen al een énorm eind beter is.
Ze is thuis.
Rust beter.
Zonnetje op haar hoofd.
En genezing zet door.

Kracht om zelfstandig op te staan komt dan vlot terug, denk ik.

Geniet maar lekker van het mooie weer met een mooie merrie in de wei vandaag!!

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 10:35

Femke_Tweety schreef:
Een naar buiten gebroken ontsteking ziet er heel naar uit, maar is in vergelijk met wat ze al gehad heeft niet zo'n drama natuurlijk.

Maar als het er echt naar uitziet (en dat zal best) snap ik dat je voorzichtig ben met foto's.
Sommige mensen reageren wat heftig.

Hoewel ik de meeste mensen in dit topic prima vind reageren.

Klopt helemaal :j

Femke_Tweety schreef:
Kracht om zelfstandig op te staan komt dan vlot terug, denk ik.

Ging vannacht al stukken vlotter dan gistermiddag. Vannacht was maar een duwtje nodig en ze stond alweer. :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:37

Fijn!!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:39

Elke dag een stukje lopen, de wei op en dan komt het wel goed, vergelijk het met iemand die in het gips heeft gezeten, dan is de kracht ook totaal weg.

sandorra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 10:44

Misschien een rare vraag....:
Ligt ze op de kant van stoma of op de andere andere kant? Kan het gat van stoma niet klem komen te zitten dat de ontlasting er niet uit kan?
En wat gebeurt er met de mest rolt die naar beneden alsze zo op haar zij ligt?

Verder dikke pluim voor jou en je paard vindt het reuze knap en interessant en duim voor een voorspoedig herstel en dat je nog lang van haar mag blijven genieten.

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door sandorra op 17-02-19 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt