Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Re: Back-on-Track en/of Infratex. (Keramisch textiel voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 10:51

De nekbeschermer is binnen! Gisteren aan het halster gemaakt en om gehad tijdens het poetsen en opzadelen. Ze was wel wat aan het kauwen en smakken soms, lastig om te zeggen of dat meer/anders is dan normaal. Zo was ze direct daarna met rijden ook best ontspannen bij het rijden, dat werd wel minder maar dat komt ook door het dolle enthousiasme tijdens de springles haha. Dit weekend eens mee longeren en volgende week proberen onder het hoofdstel tijdens dressuur.
We gaan zien of ik iets merk :) .

Dany94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 11:01

Josien_ schreef:
De nekbeschermer is binnen! Gisteren aan het halster gemaakt en om gehad tijdens het poetsen en opzadelen. Ze was wel wat aan het kauwen en smakken soms, lastig om te zeggen of dat meer/anders is dan normaal. Zo was ze direct daarna met rijden ook best ontspannen bij het rijden, dat werd wel minder maar dat komt ook door het dolle enthousiasme tijdens de springles haha. Dit weekend eens mee longeren en volgende week proberen onder het hoofdstel tijdens dressuur.
We gaan zien of ik iets merk :) .

Welke nekbeschermer heb je ? Dat smalle stukje, die met klitteband te bevestigen is of dat soort hoedje waar oren doorheen gaan?

Ik hoor graag verdere ervaringen van je !

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 12:50

Van HKM, smal en met klittenband.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 21:22

Ik heb die ook eergiser besteld 2 stuks. Komen dinsdag binnen dus ben heel benieuwt!!..

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 11:58

Kan iemand nogmaals met mij delen hoe ik contact op kan nemen met back on track zelf?
Zoekfunctie vindt niks en na 30 pagina's te hebben doorgebladerd heb ik het nog niet gevonden. Ik weet dat het ergens hier in het topic staat maar waar.....

Ben jullie eeuwig dankbaar O:)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:06

Ik heb hier wel al ervaringen gelezen over de singel, maar zijn er ook mensen die hem nu al langere tijd gebruiken? Blijft het effect of zwakt het af?

Mijn paard heeft een klein beetje singelnijd, dus het proberen waard. Alleen heb ik al een arsenaal aan singels die allemaal wondjes veroorzaakte bij mijn paard. Zijn er nog meer paarden gevoelig voor singelwondjes, en hoe is dat met deze singel?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:13

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 12:18

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 14:48

MerelV schreef:
Ik heb hier wel al ervaringen gelezen over de singel, maar zijn er ook mensen die hem nu al langere tijd gebruiken? Blijft het effect of zwakt het af?

Mijn paard heeft een klein beetje singelnijd, dus het proberen waard. Alleen heb ik al een arsenaal aan singels die allemaal wondjes veroorzaakte bij mijn paard. Zijn er nog meer paarden gevoelig voor singelwondjes, en hoe is dat met deze singel?

Ik zou dan eerst kijken naar hoe je zadel ligt en hoe de singelstoten lopen, past dat bij de vorm van je paard. Anders gaat elke singel zo ongeveer trekken en schuiven waardoor je wondjes krijgt. En hou je een paard met singelnijd.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:20

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 15:22

Wat betreft wondjes bij de singel; ik heb het ook. Zadel ligt goed verder. Had altijd leren singels, van die hele mooie, maar daar kreeg ze wondjes van. Zadelmaker wist ook niet wat de reden daarvan was. Later over gegaan op tekna. Dat is het enige tot nu toe dat werkt. Momenteel door het verharen krijgt ze daar ook plekjes van. Hoop dat dat weer snel heelt. Geen gezicht en lastig. Ze gaan niet echt open maar zijn wel kaal.

De BOT singel staat ook nog op mn lijstje ;)

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:35

belle_boef schreef:
MerelV schreef:

Ik zou dan eerst kijken naar hoe je zadel ligt en hoe de singelstoten lopen, past dat bij de vorm van je paard. Anders gaat elke singel zo ongeveer trekken en schuiven waardoor je wondjes krijgt. En hou je een paard met singelnijd.

Mijn paard heeft een op maat gemaakt zadel, wat ieder half jaar gecontroleerd wordt. Dus ga ervanuit dat dat gewoon goed ligt. Maar bedankt voor de tip. De singel blijft ook keurig liggen, zo ongeveer iedere singel, maar de wondjes ontstaan vrij snel. Alleen met mijn huidige simpele neopreen heb ik er geen last van. Vandaar mijn vraag over het materiaal van de BOT singel.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 16:45

MerelV schreef:

Jep hier beide singels al langere tijd in gebruik. Een paard met een gevoelige huid en singelwondjes bij eerdere singels en de andere met singelnijd. Van wondjes is geen sprake meer, ook niet als hij geschoren is. Singelnijd bij de merrie is niet weg, maar wel wat minder dan met een andere singel. Wij vinden het fijne singels in gebruik.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:58

Heb ook de 2 nek beschermers binnen van hkm. Vind ze stugger en dikker dan de bot maar dat geeft wel fijne drukverdeling. Ben heel benieuwt of ik wat ga merken... morgen les ermee!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 06:42

Ik ben er ook heel benieuwd naar!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 07:45

ik ben nog steeds erg blij met mijn bot peesbeschermers.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:15

Wat is het verschil tussen de BOT peesbeschermers royal (€97 op agradi) en de BOT peesbeschermers work royal (€107)?

frutsels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 12:10

De peesbeschermers Royal zijn van neopreen en de peesbeschermers Work Royal (ook wel Work Boots) hebben een harde buitenkant rondom.
Kijk ook even op de sale artikelen op http://backontrackvoorpaarden.nl/87-sale
Misschien zit jouw maat er wel bij ;-)

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:16

frutsels schreef:
De peesbeschermers Royal zijn van neopreen en de peesbeschermers Work Royal (ook wel Work Boots) hebben een harde buitenkant rondom.
Kijk ook even op de sale artikelen op http://backontrackvoorpaarden.nl/87-sale
Misschien zit jouw maat er wel bij ;-)

Bedankt voor de tip!! Zit er bij de Work Boots dan geen neopreen in? Ben zo hard aan het twijfelen tussen deze en de mesh beschermers...

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 22:38

Ik heb de mesh super fijn! Eindelijk beschermers die passen voor mijn reus!

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:54

PanamaD schreef:
Heb ook de 2 nek beschermers binnen van hkm. Vind ze stugger en dikker dan de bot maar dat geeft wel fijne drukverdeling. Ben heel benieuwt of ik wat ga merken... morgen les ermee!

Ik vond ze wel fijn aanvoelen! Maar kan het verder natuurlijk niet vergelijken.
Ze liep wel fijn, maar pas 1x mee gereden dus nog even een paar keer doen voor ik een oordeel kan geven.

Sharon_2105

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 17:50

Chesss schreef:
Ik heb de mesh super fijn! Eindelijk beschermers die passen voor mijn reus!

Zijn ze gemakkelijk schoon te maken? En kunnen ze tegen aantikken?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 18:09

De mesh zijn heel fijn. Ze hebben geen harde schaal dus voor beste tikken zal het wat dempen maar niet zoals wat een schaal doet. Makkelijk schoonmaken, ja. Je kan ze zo in de was doen.

Ik heb nu een paar keer met de nekbeschermer gereden maar merk geen verschil. Ze is momenteel sowieso erg vervelend met rijden door der hormonen dus hopelijk word het snel weer kouder dan zal ze daar minder last van hebben. Misschien merk ik dan verschil.

pluisje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:10

Ik heb die nekbeschermer ook maar bij mijn paard merk ik wel duidelijk verschil

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 19:55

Kan dus heel goed komen doordat haar hormomen even in de weg zitten.. ben dus erg benieuwt hoe het over een week is. Dan wordt het kouder dacht ik