jjessica12 schreef:Het is goed gegaan. Ze gaven mij wel aan dat je aan de prascend niet ontkomt. Ik wilde namelijk weten of die (chronische) medicatie niet tr belastend voor het lichaam was. Maar ze vertelde mij dat het écht noodzaak was om het paard stabiel te kunnen houden. Verder werd bij mijn paard duidelijk dat acupunctuur een goede ondersteuning zou zijn, om haar algehele fysieke toestand goed te kunnen houden.
Verder kwamen ze eerlijk gezegd met weinig nieuws.. Alles wat hier in het topic al te lezen valt. Wat ook wel aangeeft hoe leerzaam dit topic is. Ze gaf de tips: snelle suikers mijden, het fructaan gehalte in de gaten houden en natuurlijk qua voeding geen of heel weinig suikers, zetmeel en melasse.
Bedankt voor de info!!
Vandaag had ik overleg met de da en na t weekend (als t weer koeler is) start ik nog een keer met de prascend. Als hij er weer slecht op reageert dan adviseerde hij twee maal daags een lagere dosis prascend te geven.
Ik las op Facebook dat iemand de tabletten rectaal gaf, omdat paard de tabletten niet wilde innemen.
Op internet las ik dat CushX en prascend wel samen kunnen, maar overleg met da is altijd goed.
Hadden jullie paarden ook zo'n last van de warmte?