'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 14:38

Moeilijk hoor. Sterkte met je besluit!

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 09:30

sorry dat ik hier weinig aanwezig ben..

Maar geen nieuws is hier dus ook geen goed nieuws.
De dierenarts is gisteren nog voor Cassis geweest, zijn 'goede' been staat helemaal dik, hij kan eigenlijk zowat geen stap zetten op de benen.
Hij heeft aan beide kanten gevoeld, en nog wat hoef gesneden, maar nergens komt vocht uit, meer kan hij niet snijden want dan gaat zijn hoefbeen erdoor komen en aan zijn goede been zit zeker geen zweer.
waarschijnlijk gewoon een overbelasting.
Ook de dierenarts had het er moeilijk mee, hij zegt ook zo als het nou een 'rot' paard was die zou willen happen of trappen maar nee, Cassis is zo ontzettend lief, geen enkele keer boos naar de dierenarts, juist lief frummelen.
Maar het hoge woord kwam er wel uit na een tijdje....of we hem niet beter zullen euthanaseren, want hij is echt uitbehandeld.
;( Bah wat kan je misselijk worden van een stom woordje..
Hij heeft hem nu een pijnstilling ingespoten, we hebben nog wat zakjes mee onder het mom van neem je beste moment en de rest kunnen we altijd teruggeven.
Gevaarlijke is wel dat als hij toch beter gaat lopen op de pijnstilling terug het besluit zo moeilijk is..
Zo van zullen we toch niet nog even zijn hoef wat weken , en AB blijven geven.
Afscheid nemen is zo moeilijk, zeker van hem, want wat een speciaal paard is het toch ;(

Gisteren lag hij plat in de wei, mijn ruin stond naast hem op de wacht, we kregen een hartverzakking, dachten echt dat hij dood was..maar gelukkig stond hij weer op, maar we merken wel dat hij er moe van begint te worden.
Hij werd gisterenavond ook boos op alle andere paarden, teveel prikkels waarschijnlijk.
Je zit wel steeds zo van ja wat als we dit hadden gedaan...of toch te weinig hebben geprobeerd, of toch verkeerd hebben gehandeld, het voelt als opgeven om nu te stoppen, maar misschien moeten we het als verlossing voor hem zien, maar dat is als mens zo moeilijk, omdat ik als mens niet zou willen dat mensen me opgeven als mijn benen en voeten pijn zouden doen, maar zo mag je niet denken, dat weet ik ook wel, al nemen emoties soms een loopje met je als iets dicht aan het hart komt.
vannacht ook zo rot geslapen, steeds denken, oplossingen bedenken....

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:34

Wat moet jij je rot voelen en hij ook....het is een hele zware beslissing maar soms kan je niet anders.
Heel veel sterkte de komende dagen en doe wat je hart je ingeeft welke kant de beslissing ook op gaat.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 09:42

We hebben hem nog maar een korte tijd maar hij is echt een lid van de kudde, en heeft een grote plek in ons hart...zowel bij de kinderen als bij ons..zonder hem zal zo raar zijn.
Vanaf moment één hebben ze hem geaccepteerd in de kudde, dat zegt veel over cassis zijn karakter, onze paarden zijn allemaal goudeerlijk, ben zo trots op ze..

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:49

och jeetje wat moeilijk, ik weet wat je voelt, heb een paar jaar geleden in hetzelfde schuitje gezeten, uiteindelijk kwam ik een keer op een ochtend in de stal, mijn pony lag en keek me aan van, baasje nou is het genoeg, ik kan niet meer........ en toen wist ik genoeg......... diezelfde dag is hij ingeslapen. Het was echt een heel moeilijke beslissing en we hebbben er ook echt alles aan gedaan om hem beter te krijgen, maar mijn pony was op.
Heel heel heel veel sterkte met je beslissing, kijk naar het paard, jij kent hem het beste

vuurtoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:50

Soms staat een dier zo op zijn plek ....mooi is dat....daardoor word het nog moeilijker soms zou je willen dat je kon toveren....

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:51

He wat rot zeg :(:). Heel veel sterkte, en je maakt hoe dan ook de juiste beslissing in mijn ogen...
Veel mensen hadden hem al eerder op gegeven, en zo ook de vorige eigenaren. Jullie hebben gedaan wat jullie konden/kunnen. :(:)

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:53

Als de dierenarts het ook niet meer weet.
Zou hem op de pijnstilling houden en daar na een beslissing nemen.
Dit is heel moeilijk maar als je aan opknap paarden begint dat weet je dat dit een keer kan gebeuren.
Blijf goed kijken hoe hij zich gedraagt en als je merkt dat hij het genoeg vind daar naar handelen.

Ik weet het het is niet eerlijk paardje is nog zo jong vreselijk maar hoe komt dit?
De vorige eigenaren hebben hem er wel twee jaar mee laten lopen en jij probeert tenminste om er wat aan te doen maar of dit nog gaat lukken de kans is natuurlijk niet al te groot.
Heel veel sterkte .

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:01

Hoe moeilijk het is weet iedereen wel !
Inge je hebt er echt alles aan gedaan wat maar kan en ook
financieel nergens op bespaard _/-\o_
Hoeveel mensen zouden zo ver gaan en vooral kunnen gaan. ?
Cassis had het niet beter kunnen treffen <3

Liefde is ook laten gaan en ik denk dat je nu op dat punt bent aangekomen
en dat jij jezelf nooit iets mag verwijten want je hebt niet 100 % gegeven
maar wel 1000 %.

Heel veel sterkte en blijf ondertussen wel van je andere paardjes genieten
die je ook zo goed verzorgt +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:02

Sterkte Inge, meer hadden jullie niet kunnen doen...

LePinto07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:21

Sterkte deze moeilijke periode. Je hebt alles gedaan wat je kon en niemand kan je verwijten maken.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:40

Wat je ook beslis ik heb RESPECT voor je beslissing je heb alles gedaan wat maar mogelijk is geweest.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:50

Welke beslissing je ook neemt, het is de juiste.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:51

Marcella schreef:
Wat je ook beslis ik heb RESPECT voor je beslissing je heb alles gedaan wat maar mogelijk is geweest.

Helemaal mee eens

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:59

Kippevel,arme cassis! Zo oneerlijk.
Heel veel sterkte!

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:07

Sterkte!!!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:12

Ik volg dit topic al heel lang en vind het knap wat je allemaal voor de paarden doet en gedaan hebt. Herken er veel in.

Helaas heb ik mijn 9 jarige merrie ook verloren door hoefbevangenheid. Vreselijk vond ik het, paardje stond er ook nog glimmend bij en at dr bakje lekker leeg. Maar ze kon geen stap meer lopen. We hebben ook alles geprobeerd maar er was geen redden meer aan. Ik begrijp je dilemma en frustratie maar wat goed. Maar denk dat er voor dit paard niet echt meer iets is om beter te worden. Heel veel sterkte met je beslissing, het is niet makkelijk maar soms kun je gewoon niet anders.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:17

_Inge schreef:
We hebben hem nog maar een korte tijd maar hij is echt een lid van de kudde, en heeft een grote plek in ons hart...zowel bij de kinderen als bij ons..zonder hem zal zo raar zijn.
Vanaf moment één hebben ze hem geaccepteerd in de kudde, dat zegt veel over cassis zijn karakter, onze paarden zijn allemaal goudeerlijk, ben zo trots op ze..

Jullie hebben duidelijk zelf een heel groot hart, op de juiste plaats. Doodjammer als het zover moet komen met Cassis, maar soms is er gewoon niets meer aan te doen. Misschien helpen een paar dagen stevige pijnstillers hem er toch nog overheen, alles kan, maar zo niet dan is de beslissing onvermijdelijk.
In elk geval hebben jullie alles gedaan wat mogelijk was en heeft hij toch nog een fijne tijd gehad, al was die dan niet zo lang als iedereen wel had gewild.

Ik denk best vaak aan hem en jullie - we hebben zelf met verschillende dieren in die positie gezeten en ik weet hoe ontzettend moeilijk het is.

Heel veel sterkte!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 11:49

goh...ik lees de laatste berichten en krijg de indruk dat hij al ingeslapen is.

Vanaf het begin dat je hem hebt genomen heb ik gedacht....dit is niet simpel.Waarschijnlijk goed te krijgen met heel veel deskundigheid.Gelukkig besloot je naar van Nassau te gaan.
Dat liep mis....En ik vermoed dat dat heeft meegeholpen aan de situatie waar je nu inzit.
Maar dat mag ik uiteraard niet schrijven natuurlijk.
TS ik verwijt je niets.Een paard redden van de slacht is soms goed,maar dit was duidelijk te hoog gegrepen.
Dit paard had nooit zonder ijzers mogen lopen.Dat is zijn doodvonnis geweest.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 12:22

geerke schreef:
goh...ik lees de laatste berichten en krijg de indruk dat hij al ingeslapen is.

Vanaf het begin dat je hem hebt genomen heb ik gedacht....dit is niet simpel.Waarschijnlijk goed te krijgen met heel veel deskundigheid.Gelukkig besloot je naar van Nassau te gaan.
Dat liep mis....En ik vermoed dat dat heeft meegeholpen aan de situatie waar je nu inzit.
Maar dat mag ik uiteraard niet schrijven natuurlijk.
TS ik verwijt je niets.Een paard redden van de slacht is soms goed,maar dit was duidelijk te hoog gegrepen.
Dit paard had nooit zonder ijzers mogen lopen.Dat is zijn doodvonnis geweest.

Hij is zeker nog niet ingeslapen, als je wilt geef ik het nummer van mijn dierenarts..

Je mag zeker schrijven wat je wilt.
Het spookt ook door mijn hoofd, toch zegt onze hoefsmid ( en meerdere die langsgeweest zijn) en de dierenarts dat we niet meer hadden kunnen doen momenteel en dat de ijzers een marteling waren voor hem.
Er had sowieso een soft pad onder gemoeten ipv de harde variant, ook vettec en kerckhaert begrijpen niet waarom er de harde onder gegaan was.
Cassis was opgegeven, door de kliniek, door de vorige eigenaar hun hoefsmid, ik hoopte er met van Nassau wat aan te kunnen doen, maar eigenlijk was dit sowieso naïef van ons, 2 jaar zwaar hoefbevangen zonder verbetering, dat was al onbegonnen werk.
Wij hebben heel veel spijt, niet om Cassis, maar wel om het slopende effect op ons zelf, we hebben veel tijd en geld in hem gestoken, met alle liefde, en dan hoop je op een goed resultaat , maar we hadden hier niet aan moeten beginnen, wij moeten nu de beslissing nemen wanneer het genoeg is, en deze beslissing gaat nooit goed zijn, want je hebt altijd mensen die voor en tegen zijn.
Nog steeds hebben we een sprankeltje hoop, en waarom..door mensen zoals jij en van Na.ss.au , omdat het gewoon een ijzertje erop doen is en dan komt het wel goed zogezegd.
4 benen hoefbevangen, zeg mij dan eens waarom hun hem maar op twee ijzers hebben gezet, en niet vanachteren terwijl hij haar ook bevangen was, en geen ijzers met een correctie hebben gedaan van voren maar gewoon plat.
Ik ben nog steeds van mening dat er een ijzer op moet, en liefste zo snel mogelijk, maar wel met correctie, want anders heeft het nog vrij weinig nut.

Maar goed, ik reageer nu te emo, van een afstand dingen beoordelen is altijd zo makkelijk.
En erg laag om valse aannames te maken

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:28

TS, waarom doe je dat niet, als laatste probeersel? Als je hem nu inslaapt vraag je je altijd af waarom hebben we dat niet gedaan en wat als het nou geholpen had. Geef dat 3 weken de tijd, gaat het niet, dan gaat het niet. die 3 weken maken voor hem echt niet uit als je al ziet hoelang er al met hem wordt geprobeerd het goed te krijgen. Daarnaast, sta je open voor een beetje een alternatieve kraker? Hij heeft mijn paard goed geholpen en hij zegt dat hij dingen door krijgt van het paard. Ik geloof er zelf nog steeds niet in maar hij heeft in mijn directe omgeving echt heel veel bereikt met paarden die niet meer konden/wilden enz. Mocht je interesse hebben kan je me altijd pben. Hij is niet duur.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:34

Ik vind het zo ontzettend rot voor je Inge... bij deze duim ik dat elk sprankje hoop dat er misschien nog is, zijn stinkende best gaat doen.

En dat je anders vooral maar vrede kunt hebben en de overtuiging dat de andere keuze het beste is geweest dat je nog voor Cassis had kunnen doen.

Mijn maag draait zich al om bij het idee, dat zal bij jullie helemaal verschrikkelijk zijn...HEEL veel sterkte de komende tijd, wat je keuze ook gaat zijn, een laatste poging of "genoeg". :(:)

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:39

Inge, er is niemand die met zekerheid kan zeggen wat er gebeurt was als .... (vul maar in). Je hebt gedaan wat je kon, en hoe poedersuiker het ook is, dat is geen garantie voor succes. Iedereen zie zegt "had je maar dit gedaan, waarom heb je niet dat geprobeerd" - gewoon negeren, zij staan niet in jouw schoenen, hebben Cassis niet gezien en hebben dus makkelijk praten.

Als ik het goed begrepen heb, heb je van een dierenarts, een kliniek en meerdere hoefsmeden de bevestiging dat er echt niets meer te doen is, dat alles wat je nu nog probeert 'op hoop van zegen' experimenten zijn. Nog afgezien van de lange termijn - paard is immers al zo lang hoefbevangen. Persoonlijk, maar dat is wat ik zou doen, zou ik een afspraak met de DA maken om Cassis in te laten slapen, en hem tot die tijd op sterke pijnstillers te zetten. Jullie en Cassis hebben met z'n allen gevochten, maar soms moet je een paard tegen zichzelf in bescherming nemen. Als Cassis echt uitbehandeld is, dan kan hij in z'n koppie nog wel willen, maar dan is het over voor z'n lijf.

Heel veel sterkte toegewenst, wat je besluit ook is.

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-14 12:39

De spuit is nog niet gezet he...
De dierenarts heeft ons alleen gezegd dat hij uitbehandeld is, maar compleet achter ons staat als we verder willen omdat ook hij hem echt ontzettend lief vindt en het zonde vindt.
Dus dat deel ik vooral hier, de dierenarts heeft dit gezegd, en wij zitten op het randje van wat we nog fair vinden.
Als er een oplossing is dat pakken we die met beide handen aan , we gaan ook echt duizenden euro's, jawel....dat heeft het gekost aan voer, stalverzorging, dierenartsen, hoefsmeden enz aan een paard uitgeven waar we zoiets bij hebben van ah stop het spuitje er maar in.
Dan hadden we dit wel eerder gedaan, of nog beter, dan hadden we hem niet meegenomen.

Een hoefijzer erop gaat nu alleen als we 100 % zeker zijn dat de zweer eruit is, omdat hij een ijzer moet met een opgevulde onderkant voor stevigheid.
Als dit nog mogelijk is doen we dat.
Maar het is genoeg met het lijden van Cassis, dat kunnen wij gewoon niet meer aanzien , het breekt echt je hart, dus als hij met goede pijnstilling niet hoeft te lijden dan gaan we door, maar anders houdt het gewoon op.

We staan voor veel open, maar een kraker, zit dat de osteopaat niet in de weg?
Die stond namelijk gepland al..

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 12:40

Wij hebben onze pony destijds 2 dagen op 2 x 2 zakjes gezet en daarna in laten slapen. Zo had ze een laatste weekend met veel minder pijn. Is mss ook een idee voor Cassis, sterkte....